| 10.09.17 v 10:31 Vena136 napsal:
Unregistered> tryska ostřiku soukolí u motorů 130-favorit atd. neni zasilována,...je tam obyčejně našroubovaná a zaklepnutá...takže může i vypadnout...co se námahy soukolí od čerpadla týká,...nepotřebuji mazat 10atm,abych si vymyl kompozici v pánvích na klice,...ale ano,pokud tam leju 20W60 olej,dávám tomu za studena,popřípadě jezdím uplně bez tlakového ventilu a nevybouchne mě olejový filtr,tak se tohle stát může...neni to špatná připomínka...ale při dnešních olejích je defakto nesmysl zvedat tlak,...dříve ano,kdy byly oleje,že to za studena mazalo 10atm na volnoběh a při 130°C problikávala kontrolka při 4 000ot (když to trochu přeženu)...motor musí mazat tolik,kolik mu určím přetlakovým ventilem,...takže řekněme konstantně 4atm,..jak za studena tak na RZ,...vždy musí obtok být v činnosti,...ano,na volnoběh může na horkém oleji třeba 1,5atm,...ale jak se zvednou otáčky nad 2000ot,už tam musí být zase 4atm a být funkční obtok...takto fungují motory mě a "civilu" jsem naložil tolik,že by každý závodní motor byl už 3x na GO (řazení v 7000ot,přetáčení k hranici 8000ot když bylo potřeba) a soukolí mě to nesežralo,...když se tam dostával olej,...na ucpané trysce ostřiku to byla velice rychlá záležitost.
Nehledám vědu v motorech a co se dostávám k závodním motorům,tak moje "sériový" mají lepší parametry,větší výdrž a fungují bezproblémově...a to jsou ze sériových dílů,krom příslušenství jako hlava,rozdělovač,karbec,výfuk...sériový díl je pořád nejvíc muziky za nejmíň peněz a zatím jsem nenašel hranici,kde by se začaly trhat ojnice,lámat kliky atd...třeba vůbec neexistuje,když se vše udělá jak má |