ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
584 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!---tisíc--malých--bolestí---

---tisíc--malých--bolestí---

WebShop Tip
Zajišťovací podložka trumpety pro 40
Zajišťovací podložka trumpety pro 40
Daves

29 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda Speciály

>

Deník Škoda 130 LR

 <<



 

Deník Škoda 130 LR

 

17.05.2006 (St)  

Tadeáška  Profil uživatelky  tadeaska 268373692 +420603284789 Moje stránka tadeaska.skodateam.cz 

Druhá návštěva Mladoboleslavského muzea, tentokrát včetně depozitáře a archivu

Archiv muzea není právě nejvhodnějším místem pro dětské osazenstvo, proto jsme velmi, ale opravdu velmi brzy ráno vyrazili předat potomky hlídací kamarádce, abychom mohli být v devět hodin v Mladé Boleslavi. Ač celá akce neproběhla právě hladce, vše jsme víceméně stihli. Rapídka jsme zaparkovali tentokrát na parkovišti před budovou a šli vyjednat domluvenou návštěvu archivu. Z poněkud přísné archivářky se nakonec vyklubala docela milá osoba, přinesla nám požadovanou složku, na všechny dotazy celkem fundovaně odpověděla, i fotit dovolila "když toho nebude moc".

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


!Muzea, archivy, depozitáře

Fotografie z diapozitivu jsou jako živé

Nejsem si jistá jak dlouho, ale vím, že jsme se s Davísem výborně bavili. Paní archivářka nás poté taktně upozornila, že náš čas se chýlí, inu doprobrali jsme pár zbylých dokumentů, vyplnili jakési lejstro, podepsali, rozloučili se a nechali se vyvést do hlavního sálu.

!Muzea, archivy, depozitáře

Byla to krásná doba, pamatujete??

Slečna z recepce nás poněkud zklamala informací, že, oproti předchozí domluvě, právě teď na nás paní průvodkyně nemá čas, takže se do depozitáře dostaneme nejdřív po dvanácté. Rozladěně jsme vymýšleli náhradní program. Oběd se zdál být nejefektivnějším zužitkováním přebytečného času.

!Muzea, archivy, depozitáře

Pánové závodníci se laskavě nechali vyfotit pro tisk

V restauraci měli jen málo naspěch, proto jsme zpět do muzea dorazili až kolem jedné hodiny. Slečna z nás neměla valnou radost. Depozitář se nám nakonec podařilo navštívit, abychom zjistili, že Monte Carlo zde není. Našli jsme ho vystavené v expozici. Za asistence paní průvodkyně a pana technika, jemuž starost o stotřicítku náležela, jsme se začli eReSkou prolézat, měřit, fotit, porovnávat, prolézat, měřit, fotit, porovnávat, prolézat, měřit, fotit ....

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Pan technik byl trochu překvapený naším oměřováním proužků, umístění různých drobností i porovnáváním barevných odstínů, "přece to bylo stejně opravovaný".

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

Bavili jsme se celkem dlouho a bavili jsme se dobře.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Když už i my jsme museli uznat, že to trochu přeháníme a že tenhle materiál nám tedy ale opravdu stačí, zběžně jsme proletěli výstavou, udělali pár fotek a vyrazili (s ohromným zpožděním) do Prahy.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

Krásné, že?

30.03.2006 (Čt)  

Tadeáška  Profil uživatelky  tadeaska 268373692 +420603284789 Moje stránka tadeaska.skodateam.cz 

Návštěva Národního Technického muzea v Praze

Ač jen snad kilometr vzdáleni od NTM, poprvé za několik měsíců jsme se odhodlali a vyrazili. Proměnlivé počasí právě nepřálo vycházkám, ale přece jsme se, byť s poměrným zpožděním, vydali i dětmi vzhůru na letenský kopec. Na schodech posedávaly skupinky školních výprav. Poněkud nás od návštěvy muzea odrazovaly, ale po zběžné rekognoskaci terénu jsme usoudili, že to nebude tak zlé. U pokladny jsme zaplatili patřičný obolus a vstoupili do světa lokomotiv, strojů a času.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Detailně jsme si prošli především nejnižší patro budovy. Ač v časovém presu, viděli jsme toho dosti.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Potkala jsem známéno, který v NTM pracuje a díky němu jsme se dozvěděli něco o eReSce která v muzeu stojí. Také jsme dostali slíbenou návštěvu depozitáře a podrobnou prohlídku oné, často pomlouvané, Škody 130RS. Ani strop potažený kytičkovanou látkou už jí, alespoň pro nás, neubere na vážnosti a úctě.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Na ochozu prvního patra jsme prohlédli vystavené motocykly. Na první pohled zajisté zaujme hlavně Čechie. Osobně mi mrzelo nedostatek "podrámovek", uvidíme v depozitáři. Těšte se na reportáž!

!Muzea, archivy, depozitáře

Tančili jsme ....

Potom, co nás opustil Davísek směr práce, jsme prošli ještě i ostatní patra, prohlédli lodičky a letadýlka, pokochali se celkovým pohledem na celý sál a vyrazili na blízkou zahrádku doplnit vytamín B.

Zdá se, že majitel fotoaparátu brousil své umění hlavně na nás, takže těch zajímavých fotek je nějak pomálu. Polepšíme se! =-)

09.03.2006 (Čt)  

Tadeáška  Profil uživatelky  tadeaska 268373692 +420603284789 Moje stránka tadeaska.skodateam.cz 

Moje první návštěva Mladoboleslavského muzea a depozitáře k tomu

V takovém počasí je radost cestovat. Brzy s ránem házíme děti do auta a vyrážíme směr Mladá Boleslav. Všude jsou závěje sněhu, ještěže dálnice je docela v pohodě. Před muzeem nás čeká zákaz vjezdu, přesto neohroženě vjíždíme. Hustě sněží. Ani nestačíme zaparkovat a už nás vyhazují, bude se konat jakýsi sjezd papalášů. Ověšena dětmi, kamerou, foťáky, bundami a další důležitou výbavou se přesouvám do útrob muzea. Muž parkuje a přichází.

!Muzea, archivy, depozitáře


Děti se okamžitě pokusí rozletět po sále. Kupujeme lístky a jdeme ukázat tu nádheru potomstvu. Jsou nadšeni z upírů a od filmu je už neodtrhneme. Nevadí, alespoň je čas prohlédnout "závodní" část výstavy.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Škoda 130RS Monte Carlo chybí. Dostává se nám odpovědi, že je kdesi zapůjčena.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Po dohodě se sympatickou paní se vydáme na dříve dohodnutou prohlídku depozitáře. Děti?? Nevadí! Prodíráme se závějí sněhu, kočárek s miminem chvílemi musím nést. Stoupáme po schodech, blížíme se k očekávanému místu. Davísek se usmívá, přestože tu je již po několikáté, stále pln nadšení. Vstupujeme a já nestačím žasnout.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

"Tý vole, to je boží."

U dvou rozebraných vozítek do kterých bylo lze nahlédnout vysvětluji starším dětem funkci motoru, brzd a tak dále. Muž chvíli poslouchá, trochu se stydím.

!Muzea, archivy, depozitáře


Drze pozotevírám všechny kapoty. Není to snadné, než přijdu na to, že se zvětšiny otvírají na druhou stranu!!!

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Sympatická paní se ujímá hlučících dětí a nechá je "povozit" v buggynách. Fotíme, točíme, prolézáme.

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Vymýšlíme legrácky do kamery. Marně hledám, co je zvláštního na užovce, která si tu stojí. Než otevřu víko motoru a tam ... nic! Motor vpředu se zachovaným šnekovým řízením, no prostě se vším všudy. Nakonec usuzujeme, že "ty blatníky vepředu jsou ale nějaký divný".

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Shora shlížíme na budoucí exponát muzea.

!Muzea, archivy, depozitáře


Jsme poučeni, že vše funguje, nastartování brání pouze absence baterií. Klíčky jsou všude. Uklízíme po sobě nepořádek, sympatická paní zapíná alarm, zavírá dveře. Vracíme se do hlavní budovy.

Pěkně poděkujeme a ještě naposledy se projdeme výstavou.

!Muzea, archivy, depozitáře


Beru nejstaršího syna a jdeme se nenápadně podívat do zakázaných zón. V místě určeném dětem, kde jsou šlapací autíčka a velký panel na malování, je připravený raut. Smůla. Tiše se procházíme zadním sálem, obdivujeme další auta a vystavené motory. Ve vedlejší místnosti probíhá ona konference. V rámci zachování nenápadnosti nefotím. Zpátky se přidáváme ke zbytku rodinky a vyrážíme pryč. Znovu slečnám u pultu poděkujeme, děti obsypou vitríny s reklamními předměty škodovky. Každému kupujeme autíčko a jdeme se na chvíli posadit do přilehlé kavárničky. Jsem opravdu ráda, že máme "jen" tři děti, ačkoli taková množstevní sleva ..

!Muzea, archivy, depozitáře
!Muzea, archivy, depozitáře


Po dobré kávě vyrážíme na návštěvu slavného rodáka z Dobrovice. Ale to už je jiná kapitola.


A jeden bonus závěrem.
Davesovo působivé video z muzea a depozitáře. (5Mb)

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]

Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 845 (Zobrazeno 196-210)
 Re:17.09.2010 17:47:23 


On mi to totiž s tou nádrží taky zapomněl nějak pan Maňas říct a dozvěděl jsem se to až od lidí co už závoděj. Já získal vyplněnou seriovku od Pavla Stránského když předělával pohárovou 130L na LR pro mistrák historiků


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:17.09.2010 17:36:25 


No já jen vím, že se na svazu něco dozvědět je dost velká práce, většinou ti to stejně řeknou až komisaři na testování. A co se týká přídavných svárů tak co vím od kluků který s tím jezděj republiku tak to prostě být nesmí. Taky teď pářu uplně zravý zadní blatníky jen kvuli tomu že tam nějakej idiot navařil užovkový a to prostě na testování neprojde. Každej kdo to chce mít pěkný do toho leje šílený prachy, já jsem v LRce za víc jak 160000 a není to moc vidět. Jinak o tom že tam Honza nebude mít bezpečnostní nádrž nikdo nemluvil, jen jsem upozornil na to že tam musí být. Buď seriová s výplní nebo bezpečnostní schválena FIA


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:17.09.2010 17:23:33 


A kdo tady mluví o tom že tam Honza nebude mít bezpečnostní nádrž,sedačky atd?Myslíš si,že si s p. Maňasem píše jen tak kvuli tomu že nemá co dělat?
Taky mi to trvalo delší dobu než jsem to pochopil,ale Honza do toho jde opravdu naplno a dělá maximum pro to,aby to nebyl paskvil a leje do toho šílený prachy.Bude to jednim slovem pecka a určitě se mu to podaří dotáhnout do konce.


4184+1292 (5476)Venni (Registrovaný)
      
 Re:17.09.2010 17:18:18 


Právě že v homologačních listech toho moc není. Bezpěčnost je jasná že musí být podle současna. Problém je že někdo říká to a jiný ono, potom si vybírej.


8997+2907 (16665)Honza5 (Tester)
      
 Re:17.09.2010 17:10:13 


No toho jsem před časem taky zkoušel a bylo mi řečeno že si mám koupit homologační listy a tam všechno je. Prostě to auto musí být tak jak jezdilo dřív. Pokud to teda chceš jako Historika a né jako pohárovku. Mluvil jsem ze spoustou lidí který mají auta na R-kovejch značkách a od všech jsem se dozvěděl to samí. Historik musí být přesně podle homologace tak jak to jezdilo dřív + věci které se týkají bezpečnosti musí být podle současných předpisů pro historiky, u pohárovek se dá ledacos dohodnout, jeden známí má třeba LR nápravu v RSu a taky to prošlo. Ovšem věci jako bezpečnostní nádrž, rám, sedačky a pásy to postě neukecáš.


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:17.09.2010 16:21:56 


Koukám strhla se tu velká diskuze. Skupina V3 je taky zajímavé řešení. Co sem tak poslední dobou koukal tak většina LR jezdí v K4 poháru. Napsal sem opět p. Maňasovi tak sem zvědav, zda přijde nějaké vyjádření.


8997+2907 (16665)Honza5 (Tester)
      
 Re:17.09.2010 14:36:40 


Furt je tady skupina V3 Škoda kde lze zlegalizovat poměrně hodně věcí, např vlečka za 130L v karoserii 130RS a 130LR, různé kombinace motorů a podobně. viz. http://www.autoklub.cz/acr/fasacr/radynas/2010/pdf/nsr_e_technika.pdf strana 106-108. Pokud to chceš jako historika tedy H-čko tak ti neprojdou ani dodatečné sváry které nejsou uvedené v homologaci.


1249+559 (1808)marquee (Registrovaný)
    299-585-994  
 Re:17.09.2010 13:47:34 


Teď jsem koukal do homolagačního listu z roku 85 a je tam hliníková hlava. Tak teď nevím, kde jsem přišel k informaci, že tam byla kdy litinová.
Omlouvám se tedy za tuto dezinformaci.


9796+1396 (20145)H. (VIP uživatel)
        
 Re:17.09.2010 13:44:41 


V LR je na testování tolerován blok 781, vzhledem k nedostatkovosti bloků 742.136.

Další stránka testování je, že to stojí cca 5000 ročně, což zase nedovedu překousnout já, jelikož za to odjedu půl slalomový sezóny, kde můžu beztak jezdit víceméně bez papírů.

Jinak nerozumím tomuhle:. "Původně byl v LR motor podobný tomu z RS, to znamená 1289 s litinovým osmikanálem. V pozdější (široké) verzi pak s hliníkovým osmikanálem - prakticky byl tento motor předchůdce favorita"

LR snad měla vždycky hliník ne? A myslíš-li širokou verzí Evolution, tak se to lišilo 5x uloženou klikou jestli se nemýlím.

A ještě jedna zajímavost: Široká LR nelze dostat na R značky, jelikož nikdy žádný podnik nejela. Ale MTX 160RS ano a dá se tak zlegalizovat. Že pro něj neexistuje žádná kategorie kde může startovat je jiná věc, ale dá se narozdíl od široké LR dostat na značky.

A osudu vozů skupiny B, tj. v čechách hlavně LR a VFTS se mělo rozhodnout o proběhlém víkendu, leč zatím jsem na strákách fia.com nenašel žádný závěr.



10979+2774 (13753)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 Re:17.09.2010 13:29:19 
 Re:17.09.2010 13:23:35 


Já vím o tom jsem někde četl ,ale dost lidí prý v těchto autech 781 neuznává ,proto se ptám jak to opravdu je.... No snad tyto auta budou povolena... byla by to škoda!


1110+185 (1295)srsenS120 (Registrovaný)
    
 Re:17.09.2010 13:18:16 


On asi celkově bude s LR trošku problém, protože se jedná o vůz skupiny B, která byla v roce 1987 zrušena a zatím nikdo neví (nebo nechce říci), jestli a jakým způsobem budou stavby těchto vozů povoleny. Původně byl v LR motor podobný tomu z RS, to znamená 1289 s litinovým osmikanálem. V pozdější (široké) verzi pak s hliníkovým osmikanálem - prakticky byl tento motor předchůdce favorita.


9796+1396 (20145)H. (VIP uživatel)
        
 17.09.2010 13:10:54 


Toleruje se u 130LR motor 781 ?


1110+185 (1295)srsenS120 (Registrovaný)
    
 Re:17.09.2010 13:09:37 


No já nevim jak u Vás ,ale tady sehnat původní vlečku je krapet problém ,natož ještě v trochu solidním stavu.... No rád bych ,ale finančně to u mě rozhodně na sportovní auto nevipadá.. Takže s velkým štěstím ještě mnou oblíbený Běšiny.. No nic jdu dělat na autě ,abych mohl jet aspoň ty Běšiny.Letos se je pracovní vytíženost dost velká..


1110+185 (1295)srsenS120 (Registrovaný)
    
 Re:17.09.2010 13:04:37 


Licence obnáší podat žádost, absolvovat školení, absolvovat lékařskou prohlídku u určeného lékaře a zaplatit.
Sportovní průkaz obnáší to, že vozidlo musí něčemu odpovídat. Zejména homologačnímu listu a příloze "J" národních, či mezinárodních sportovních řádů. Rentgenem se určitě nic neověřuje. Zadní náprava určitě nikoho nebude zajímat. Tedy nebude zajímat, kdo a jak ji dělal. Jen, jestli je to díl, který odpovídá homologaci. To znamená: Škoda 100, 120S kyvka, 130L vlečka, 130LR náprava, která se vzhledem shoduje s tím, co je vyfoceno v homologačním listě 130LR - tedy to, co tam má Honza.


9796+1396 (20145)H. (VIP uživatel)
        
Celkem záznamů: 845 (Zobrazeno 196-210)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Květen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:722
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:65445
Celkem návštěv:177759224

Článků:1010
Fotografií:34684
Komentářů:17290
Uživatelů:4396


Ukaž link na tento záznam deníku, který můžu sdílet