13.11.2018 (Út) Kamen Dnení progres: Tak nakonec znovu a lépe. Spájený domeček loiska. Kadé kolo bude mít 2 loiska. Kvůli větí torzní tuhosti jsou od sobe loiska vzdáleny 3mm. Zkouka na vozidle.
|
07.11.2018 (St) Kamen zatím nevím jak, ale dá-li bůh, tak z tohhle bude domek pro loisko. mf83zz
|
06.11.2018 (Út) Kamen
|
28.05.2018 (Po) Kamen
|
13.09.2017 (St) Kamen
|
31.08.2017 (Čt) Kamen
|
17.04.2017 (Po) Kamen
|
10.03.2017 (Pá) Kamen Příprava na podsvícení budíků. Ploný spoj je dělaný fotocestou s pomocí světlocitlivé folie. Na laserovce se vytiskne na pauzák nebo folii negativní předloha tak aby potisk byl směrem k dps. Kuprextit se pořádně vyčistí a odmastí a nalaminuje se na něj světlocitlivá folie. Pak pauzák přitlačím tonerem dolu na folii a se to "slepí" dokupy, ádné přítlačné sklo není potřeba. Osvitím UV lampou 2 a půl minuty. A vyvolám. Výsledek je perfektně ostrý. Vyvolaný motiv. Po leptání. Výsledek je perfektní.
|
18.02.2017 (So) Kamen
|
04.12.2016 (Ne) Kamen
|
28.11.2016 (Po) Kamen
|
23.11.2016 (St) Kamen
|
13.11.2016 (Ne) Kamen První pokusy o tisk budíků, no u je to hodně oahaný, ale ze začátku to nevypadalo blbě :-)
|
30.10.2016 (Ne) Kamen
|
28.10.2016 (Pá) Kamen
|
19.10.2016 (St) Kamen Dnení progres. Mrňous mě modelařit moc nenechá, tak toho moc k prezentaci není. :-D A jako perlička: focení kalendáře.
|
14.08.2016 (Ne) Kamen
|
28.07.2016 (Čt) Kamen Pro okno jsem nechal 2mm kvírku, snad to bude stačit. :-) A takhle to vypadá na autě.
|
26.07.2016 (Út) Kamen ádný progres, jen pár fotek. :-)
|
22.07.2016 (Pá) Kamen Po dlouhé době jsem si zas udělal kousek času na modelaření, tak hned musím nahodit pár fotek ze včerejího snaení. Pozná někdo co by to mělo být?
|
12.06.2016 (Ne) Kamen
|
04.06.2016 (So) Kamen
|
01.06.2016 (St) Kamen
|
13.04.2016 (St) Kamen Protoe ten přední blatník nebyl zas tak v hajzlu, tak jsem se rozhodl pokračovat v polystyrenové krasojízdě. Abych měl nějaký mustr pro karosování. Přední blatník a dvírka u by asi jaktak ly. Zadní blatník mi přijde pořád jetě příli iroký. Co vy na to jako odborníci?
|
13.03.2016 (Ne) Kamen Tak jsem včera vyzkouel jestli jsem schopný vymodelovat blaák. Výsledek mě docela mile potěil. Jako matro jsem pouil polystyren. Jen je kapičku kratí ne měl být, za to asi můe ta vykalená flaka vína. :-D
|
18.02.2016 (Čt) Kamen Práce na přední nápravě "stále pokračují", není moc čas. V mezičase jsem nafejkoval prolisy podlahy, dost mě sralo e jsem si to tenkrát tak zjednoduil. :-(
|
10.01.2016 (Ne) Kamen
|
31.12.2015 (Čt) Kamen
|
20.12.2015 (Ne) Kamen Dnes jsem zase kapku máknul na předním čele. A taky jsem začal dělat na přední nápravě.
|
07.11.2015 (So) Kamen
|
26.10.2015 (Po) Kamen V těchto dnech je to rok co jsem s touhle legrací začal. Protoe nemám soustruh, tak jsem toto dostal k narozeninám od mistra soustruníka. Schválně jestli poznáte co to je? ;) A tady je jetě malá nápověda. :-)
|
23.09.2015 (St) Kamen Matičky M2 jako závitové vloky Dráky přední nápravy 0,5mm plech. Tohle má jako udret nápravu na svém místě? no uvidíme. Zhruba sestavené seroubované. Jetě tam dost věcí chybí, ale aspoň u to dostává jakýstakýs nádech kodováckého podvozku.
|
20.09.2015 (Ne) Kamen Díl, který nevím jak nazvat.
|
07.09.2015 (Po) Kamen Po dlouhé době jsem zase nael chvilku na modelaření. Je hezky, tak volný čas trávím spí jinak. Musel jsem předělat výztuhu předku. Ta původní byla fakt otřesná. Palivová nádr. Původně v ní mělo být servo naleato, ale to bych tam zamontoval a u nikdy nedostal ven, proto jsem se rozhodl pro montá serva na výku. V nádri tak bude jen táhlo k řízení a proto jsem si mohl dovolit udělat nádr mení a víc modelovou. Nastane sice problém s umístěním baterek, ale to se taky nějak vyřeí. A nakonec zatěkávací zkouka. Ten ingot má snad 5kg. Nemohl jsem si odpustit dát sem fotky z dovolené z návtěvy muzea veteránů. Konečně u jsem udělal řidičák na motorku. Tak jsem si hned udělal radost a koupil si tuhle překrásnou Yamahu Interceptor. Je to moje první motorka kdy nebudu počítat simpsona před 15lety a pár vyjíděk na táty skůtru 125ccm, kterej je mimochodem naprosto skvělej.
|
23.06.2015 (Út) Kamen Tvarování čela kolem druhého světla. Na této fotografii stojí za zmínku předevím lem kolem celého čela, nezvlněný a neprasklý. U tohle mi připadlo naprosto úasné, e se to povedlo vybouchat. Původní plán byl toto vytvořit z 4 kusů plechu, no a ono se to povedlo pouze z jednoho. A mi skoro bude líto do toho řezat díru pro mříku. :-)
|
17.06.2015 (St) Kamen Práce na předním čele pokračují. Mrkněte na můj dnení pokrok. Nezapomeňte napsat co si o tom myslíte. klidně i negativní. jo a kdyby jste náhodou někdo měl tip na internetové stránky s návodem pro tvarování plechu tak se rád mrknu. tohle čelo je vlastně můj první pokus o tvarování, dosud to toti byla jen taková sranda jako pravý úhly atd. vekeré informace zatím mám pouze z youtube videí.
|
15.06.2015 (Po) Kamen altr páku jsem původně chtěl udělat napevno, nakonec jsem ji taky udělal pohyblivou. S hlavicí spokojený nejsem, jetě ji budu předělávat.
A tady pokus o přední čelo.
|
10.05.2015 (Ne) Kamen Takhle se mi povedlo vymyslet uchycení sedaček.
Plynový pedál je samozřejmě taky pohyblivý, jen teda nebude mít co ovládat. :-D
Kompletní sada pedálů.
Uchycení pedálu bylo docela mazec vykutit. Do toho prostoru jsem se nemohl pořádně dostat s vrtačkou ani páječkou. No nakonec se to docela podařilo.
A takhle to dopadlo.
Zatim čus. A zas něco budu mít, tak se ozvu.
|
11.04.2015 (So) Kamen Konečně se mi podařilo sehnat nejdůleitějí díl pro stavbu závodní převodovky. Teď jetě vhodně poskládat převody a bestie se pomalu začne probouzet k ivotu.
|
22.03.2015 (Ne) Kamen Dnes jsem po dlouhé době zase dostal náladu něco tvořit a takhle to dopadlo.
Skelet sedaček, no vypadá to spí jak lehátka na plá. :-D Materiál je pouitý silný měděný drát. Vzhledem k tomu, e měď vede dobře teplo, tak pájení docela pálí, Auvejsky.
Na zkouku posazeno do auta. Uchycení do auta jetě není vymylený. :-)
|
21.03.2015 (So) Kamen Pokus o zúení pneumatik. Doufám, e to něco vydrí. ířkou teď odpovídá asi 180-185mm. Původně cca 260mm.
Loiska pro náboje kol. Původně jsem to chtěl více modelové, e bych pouil loiska mr63 (3,6,3). Od toho mě vichni zrazovaly, tak jsem nakonec vybral větí loiska 623 (3,10,4), která jsou běně k sehnání ve spojovacích materiálech. Na obrázku je pro porovnání s dlouhým roubkem m3. Kadé kolo bude mít 2 loiska.
|
21.02.2015 (So) Kamen Toto je nejaktuálnějí příspěvek. Takhle můj model teď vypadá. Konzole pedálů a pedály jsou z 0,5mm plechu. Osa průměr 2mm. Původně jsem plánoval pedály zastavět do velké konzole. Nakonec jsem se rozhodl to udělat trochu mení. Přiroubované pedály. Konzole se bude jetě trochu upravovat, aby mi neprosvítalo nad pedály světlo, zapomněl jsem tam nechat okraj kterým by se to zapřelo o přepáku kufru. A to je ko ko ko koneeec!
|
20.02.2015 (Pá) Kamen Nákresy sloupku volantu. Volantem půjde točit a bude spojený s přední nápravou :-) Zapájený sloupek řízení. Volant je z mosazi průměru 3mm. Tyč řízení má průměr 2mm. roubek kterým je přiroubovaný volant k tyči je z mobilního telefonu asi M1,5 torx t6, take to vypadá docela dost dobře. Tak jak se vám líbí? To jsem já! :-D Původně plánovaná a nová kola.
|
19.02.2015 (Čt) Kamen Tyčka pro zadní zavěení motoru. Trubička je mosaz průměr 5mm. Plech jsem pouil pocínovaný 0,5mm silný. Taky se u docela debilně ohýbá oproti 0,3mm plechu, je nutné pouít hrubí sílu. Ke karoserii je to chycené pomocí 4 roubků M2.
|
17.02.2015 (Út) Kamen Bezpečnost pro posádku na prvním místě. Zástavba bezpečnostního rámu do skeletu. Ne jsem alespoň trochu zvládl technologii ohýbání, tak jsem trochu těch bezevých uhlíkatých trubek zničil. I na tomhle oblouku je vidět, e se mi to místama chtělo bortit, ale nakonec to vypadá docela k světu. Úprava spodní části palubní desky pro zástavbu rámu. A tady u konečně hotový celý rám. Za kvalitu posledních fotek se trochu stydím, ale dělám na tom jen po večerech a takhle naprd to vyjde z mobilu při nedostatku světla. Ve dne na to nemám čas. :-(
|
16.02.2015 (Po) Kamen Skelet u je téměř hotový. Jetě zbývají nějaké podrunosti, ale to se dodělá časem. Teď budou přibývat nějaké věci uvnitř auta, na to jsem se těil. Takhle vznikají povrchové díly skeletu. Dokončené rámy oken Těím se na vae komentáře a pozitivní či negativní. Pokud budu chtít tak moná i odpovím. :-)
|
15.02.2015 (Ne) Kamen Úprava předku pro zástavbu A-sloupků. Základní tvar u to má, ale je to měkké jako papír. Horní rám okna a technika ohýbání plechu :-D vnitřní část B-sloupku Okapnička Teď u je to trochu pevnějí a hezčí Původně plánovaná kola Jako na tomto autě: koda 130RS s kolama BBSKola jsem nakonec koupil mení, take pokud byste tyhle někdo chtěl stačí napsat.
|
14.02.2015 (So) Kamen Podle fotek z netu to do teď mohlo být prakticky cokoliv, eRko, stovečka, moná i MBéčko. Take počínaje dnekem u je to jen a pouze eRko. Jsem zvědavý jestli jetě před plesem sem někdo zabrousí :-)
|
13.02.2015 (Pá) Kamen Ďoury pro přichycení blatníků, zámky přibydou a udělám dveře. Platíčko mi při pasování tohoto dílu přilo příli dlouhé, tak jsem ho lehce fiknul.
|
10.02.2015 (Út) Kamen Doufám, e jsem se aspoň trochu trefil s tím zadním platíčkem. Nový typ bezpečnostní klece pro kabriolety :-D
|
08.02.2015 (Ne) Kamen Zadní podběhy, stejně jako přední, jsou lehce irí a nafouklejí, jednak kvůli původnímu plánu na větí irí kola, který nakonec budu stejně upravovat. A vpředu i kvůli poadavku na větí rejd. ířka podběhů se bude upravovat a podle zadních blatníků. A zjistím jak vlastně vůbec je to soutění eRko iroký. Myslím, e teď by ířka mohla odpovídat zhruba okruhové verzi.
|
07.02.2015 (So) Kamen Zadní nosníky. Místo řezání závitu do plechu jsem zevnitř nosníku připájel matičky M2. roubky na obrázku jsou zaroubovaný a na doraz, mají délku asi 8mm nebo tak. Budu je zkracovat na asi 4mm. Nosník nechávám prozatím delí, páč jetě nevím jak to bude sedět se zadním čelem.
|
05.02.2015 (Čt) Kamen Uloení zadních tlumičů
|
03.02.2015 (Út) Kamen kocna roste jako z vody, u je na své plné délce.
|
02.02.2015 (Po) Kamen Troku jsem zabrousil zadní část podlahy a napasoval podlahu zadního zavazadlového prostoru.
|
01.02.2015 (Ne) Kamen Konečně první povrchový díl Hlouposti za palubní deskou
|
29.01.2015 (Čt) Kamen kodověnka u pěkně přibývá na velikosti. Co si tak pamatuji, tak hmotnost by měla být kolem 100-150g miniprahy Dokončené prahy a taky vyřízlá díra pro původní zadní nápravu. V budoucnu se to nějak bude upravovat na zástavbu trojúhelníkových ramen. Jetě nevím jak.
|
28.01.2015 (St) Kamen Zbrusu nová přepáka. Dopasovat ji tam byl docela mazec, ale dobrá věc se podařila.
|
27.01.2015 (Út) Kamen Takhle nějak dopadly přední podběhy v mém podání. Mezi levým a pravým je milimetr rozdíl. Nechal jsem to být, no a teď bych to nejradi říznul a narovnal :-D No, ale protoe tohle je hlavní deformační zóna, tak se to třeba po nějakým tom průjezdu kukuřicí srovná samo :-D Asi po měsíci jsem si včera večer nael chvilku čas, tak tady je malá uchutnávka.
|
25.01.2015 (Ne) Kamen Ani kousek plechovky nazmar! Domeček pro přední nápravu. Ďoura pro nádr bude ideální pro zástavbu serva, ale na to je jetě moře času. Pokud máte jakékoli otázky, tak sem s nima. Kritika vítána.
|
24.01.2015 (So) Kamen Jsem rád, e se vám můj projekt líbí. Tak dávám dalí nálo fotek. Závoďák potřebuje i nějaké to vyztuení podlahy.
|
22.01.2015 (Čt) Kamen O stavbě modelu jsem přemýlel u delí dobu. Chtěl jsem nějakou rally kodovku. Potom při jedné projíďce na motorce jsem jel skrz Ledeč nad Sázavou a uviděl naivo kodu 130RS a rázem bylo rozhodnuto. No a kdy jsem se rozhodl pro tuhle legendu, tak proč to neudělat v trochu větím stylu, e? Materiál jsou plechovky z pocínovaného plechu 0,3mm. Měřítko je 1:10. Předloha, materiál a měřítko bylo rozhodnuté. A tak mohlo začít velké shánění fotek podle kterých bude stavba probíhat. Fotek jsem splail asi 1000 a pokud máte někde na netu fotku z renovace vaeho eRka tak zřejmě slouí jako předloha pro můj model. Podle fotek mám základní díly narýsované. Tak mohlo dojít k prvním řezům do plechu. No a vono to nevypadá zas tak blbě.
|