ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
575 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Pošumavský slalom Cup 2015 Janovice

Pošumavský slalom Cup 2015 Janovice

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Akce Škoda

>

Srazy Škodateam

>

Stanovy Podzimní pohár 2024

 <<



Autor:
78616+8700 (471506)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 31.08.2008 - Změněno: 02.09.2024

Stanovy Podzimní pohár 2024



STANOVY ZÁVODU „Podzimní pohár Škodateamu 2024“

Závod je pořádán výhradně pro účastníky srazu, kteří se předem zaregistrovali na www.skodateam.cz do hlavního závodu. Nezaregistrované, nebo posádky zaregistrované pouze k vjezdu do kempu se toho závodu účastnit nemohou.

Nutné podmínky pro start vozidla do závodu
- Platná STK, emise, OTP, povinné ručení
- Vozidlo musí být technicky způsobilé (plně funkční, bez poškození karoserie korozí, bez ostrých hran)
- Vzorek na pneumatikách minimálně 3 mm !
- Řidič musí být vlastník řidičského oprávnění skupiny „B“ po dobu minimálně 1roku.
- Spolujezdec musí být starší 18 let ( V případě že řidič je jeho zákonný zástupce, nebo předloží souhlas od zákonného zástupce, bude povolen start i spolujezdcům mladším, nejméně však 15 let ).
- Při technické přejímce posádka podepisuje souhlas, že jede na vlastní nebezpečí a nese plnou odpovědnost za případné vzniklé škody, které svojí účastí způsobí ! (na úhradu škod nelze využít zákonné pojištění)
- Posádka vozu musí mít během závodu nasazeny homologované ochranné přilby (značka "E"), které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce.
- Nutné opěrky hlavy na předních sedadlech
- Funkční bezpečnostní pasy, u vozů s ochranným rámem minimálně čtyřbodové pásy
- Hasicí přístroj práškový nebo pěnový pevně ale odnímatelně připevněný uvnitř kabiny, minimální náplň 2kg. Hasicí přístroj nesmí být starší 2 let, jinak musí být opatřen platným revizním štítkem.
- Pořadatel si vyhrazuje právo provést před startem závodu i v jeho průběhu namátkovou dechovou zkoušku posádek na alkohol.
- Vozidla s obsahem motoru nad 2.0 litru včetně (přepočet u turbo motorů x1.7) můžou tvořit maximálně 10% startovního pole. Po naplnění nebudou další vozy s tímto obsahem registrovány.


Doprovodná vozidla
V ceně startovného je vjezd do prostoru kempu povolen pouze závodnímu vozu. Vjezd nejvýše jednoho doprovodného vozidla je zpoplatněn 200,- Kč. Za doprovodné vozidlo je považováno: vozidlo, které závodící vůz přivezlo na vleku, nebo jiné vozidlo dodávkového typu. Ostatní vozidla nejsou považována za doprovod, ale za účastníky srazu a vjezd bude povolen pouze po zaplacení "tunerského" poplatku 350 - 400 Kč.

"Vrácení startovného"
V případě že posádka s předplaceným startovným z jakéhokoli důvodu zruší svoji účast nejpozději 14 dní před začátkem srazu, bude jí startovné přesunuto do dalšího srazu. Po tomto termínu startovné v případě nepřítomnosti propadá.

To znamená, že nevracíme startovné pokud posádka neprojde technickou přejímkou, nevracíme startovné při poruše vozu, atd ...

Administrativní přejímka
Administrativní přejímka závodních vozů probíhá v pátek 13. září 2024 od 12:00 do 18:00 v kempu Běšiny

Startovní čísla
Při administrativní přejímce posádka obdrží startovní čísla. Posádka si je nalepí na zadní boční okna vozu a jedno do levého horního rohu zadního okna (za řidiče). Startovní čísla se lepí z vnější strany skla a nesmí překrývat žádnou jinou samolepku. Rozměry čísel na boční okna výška 20cm x šířka cca 20-30cm. Startovní čísla je nutno mít nalepená před technickou přejímkou! Máte-li zadní okna samou samolepku a čísla by nebyla vidět, je povoleno mít čísla na dveřích. V tomto případě si ale musíte na vlastní náklady vyrobit samolepku bílý čtverec a na něj černě startovní čísla stejného rozměru.

Posádky které se zároveň zúčastňují LadyCupu mají přidělena dvě startovní čísla ! Na zadním okně a na dveřích. Rozlišení pod kterým startovním číslem posádka jede je provedeno přeškrtnutím neplatného startovního čísla černou lepenkou (nutné mít vlastní) !

Kromě LadyCupů NENÍ povoleno mít na voze jiné startovní číslo než přidělené. Posádky, které budou mít kromě startovních čísel závodu vylepena i jiná startovní čísla budou diskvalifikovány!

Povinná reklama:
Při administrativní přejímce posádky obdrží povinnou reklamu. Povinná reklama musí být nalepená ještě před technickou kontrolou! Start vozidla bez povinné reklamy + 1000 Kč.

Technická přejímka:
Technická přejímka závodních vozů probíhá v pátek 13. září 2024 od 16:30 do 18:00 v kempu Běšiny
Posádky přijíždějí na technickou kontrolu dle startovních čísel, vždy 10 aut na 15 minut. Prvních 10 startovních čísel 15:30-15:45, dalších 10 startovních čísel 15:45-16:00 atd.

Posádky předloží ke kontrole:
- bezpečnostní ochranné přilby (homologované "E", které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce )
- občanské průkazy, řidičské průkazy, případně podepsaný souhlas zákonných zástupců.
- doklad o způsobilosti vozu ( STK, emise, OTP, povinné ručení )
- Hasicí přístroj práškový / pěnový pevně připevněný ale odnímatelný uvnitř kabiny ( nejlépe před sedadlem spolujezdce, minimální náplň 2kg s platnou revizí. Hasicí přístroje do dvou let od výroby bez revizního štítku, hasící přístroje starší s revizním štítkem !)

Na vozidlech bude mimo jiné kontrolováno:
- způsobilost vozu ( vůz bude vyloučen mimo jiné: za korozi obzvláště skeletu, ostré hrany na voze, ...)
- funkčnost bezpečnostních pasů, opěrky hlavy, uchycení sedaček
- funkčnost osvětlení vozu
- účinnost brzd, včetně nouzové ruční. Vozidlo bude vyloučeno v případě nesouměrného brzdného účinku.
- vzorek pneumatik
- správné zařazení vozu do skupiny
- platná STK a Emise, platné doklady
Start do závodu bude povolen pouze vozidlům, která prošla technickou přejímkou. Po projetí technickou přejímkou obdrží posádky jízdní výkazy.

Měření účinnosti brzd provádí se závodním vozem technický komisař! Posádky, které odmítnout předat vůz, neprojdou technickou přejímkou a nemůžou se zúčastnit závodu.

Seznamovací jízdy
Pátek 13. září 13:00 – 19:00
Seznamovací jízdy slouží k seznámení s povrchem trati a k napsání rozpisu. Neslouží k tréninku!
Pravidla pro seznamovací jízdy:

- Jsou zakázány seznamovací jízdy mimo čas k tomu určený ! Penalizace - diskvalifikace !
- Průjezd povolen pouze vozům s tlumičem na výfuku ! - Penalizace diskvalifikace !
- Po trati rychlostní zkoušky je povolena maximální rychlost 50 km/h mimo obec, v obci 30 km/h ! Penalizace - diskvalifikace !
- Na trati rychlostní zkoušky je zakázáno zastavovat a předjíždět ! Penalizace - diskvalifikace !
- Na trati rychlostní zkoušky je zakázáno jet v protisměru ! Penalizace - diskvalifikace !
- Při seznamovacích jízdách nejsou rozmístěny retardery
- Seznamovací jízdy probíhají za normálního silničního provozu a jsou pod dohledem pořadatelů. Posádky, které nedodrží pravidla, budou diskvalifikovány !

Závod
Délka závodu: cca 80 kilometrů včetně 30 kilometrů na uzavřené trati
Rychlostní zkoušky: Celkem 30 kilometrů na uzavřené trati.
RZ1/2/3/4 sobota od 12:00
Propustnost tratě: 90 závodníků (pozor ne 90 vozů - 90 závodníků včetně LadyCupů ). Po naplnění závodního pole bude registrace do závodu ukončena.


Soutěžní skupiny - nutno uvést při registraci
Zadní náhon
N1 - obsah do 1200 ccm, seriový vůz
N2 - obsah nad 1200 ccm, seriový vůz

S1 - obsah do 1200 ccm, závodní speciál
S2 - obsah nad 1200 ccm, závodní speciál

Přední náhon
P1 - obsah do 1300 ccm, seriový vůz
P2 - obsah na 1300 ccm, seriový vůz

T1 - obsah do 1300 ccm, závodní speciál
T2 - obsah na 1300 ccm, závodní speciál

Za závodní speciál je vozidlo považováno:
Má-li rám, neseriové zadní kotoučové brzdy, neseriový motor (povoleny výměny 1000-Favorit, Favorit-Felicia, Felicia-Fabia, Fabia-Octavia ), neseriový karburátor a/nebo sání k motoru (povoleny tolerance jako u motoru). Turbo ať seriově nebo neseriově dodávané. Přepočet u Turbo motorů obsah x 1,7.

Rozprava s jezdci
hospoda kemp Běšiny:
sobota 14. září 11:00
Posádkám bude vysvětlen průběh celého závodu, systém časových kontrol, penalizace, ... Účast všech posádek je povinná !

Start závodu
Časy startu do závodu budou vyvěšeny v kempu Běšiny na vývěsce - startuje se podle soutěžních skupin.

Přejezdy vozidel
Veškeré přejezdy mezi rychlostními zkouškami se jedou za normálního silničního provozu a za dodržování veškerých pravidel silničního provozu. Trať přejezdů je určena "Itinerářem", který posádka obdržela při technické přejímce. Na přejezd mezi rychlostními zkouškami má posádka vyhrazen určitý čas, ten má zapsán v itineráři. V případě že posádka tento čas nedodrží a přijede do následující časové kontroly v jiném než předepsaném čase, je penalizována.

Tajné průjezdové kontroly
Na trati přejezdu se můžou nacházet tajné průjezdové kontroly. Průjezdová kontrola je označena cedulí s razítkem. V místě průjezdové kontroly je nutno zastavit a nechat si potvrdit průjezd. Neprojetí nebo nezastavení v tajné průjezdové kontrole je penalizováno !

Časové kontroly
Na trati závodu jsou časové kontroly, posádky k nim přijíždějí dle itineráře.
Časové kontroly jsou umístěny před startem závodu, před startem rychlostních zkoušek a v cíli obou etap závodu. Čas přijetí do časových kontrol startu etap si posádka zapíše z vývěsní tabule v kempu. Časy příjezdu do ostatních kontrol si musí spočítat podle času přiděleného na přejezd mezi časovými kontrolami, případně mezi startem rychlostní zkoušky a časovou kontrolou následující RZety. Přidělený čas na jednotlivé přejezdy je zapsán v itineráři závodu.

Je povolen předčasný příjezd do cíle závodu (kemp Běšiny)
Vozidla, která se zúčastňují LadyCupu mají povolen předčasný příjezd do všech časových kontrol! Je-li to možné, může posádka LadyCupu předjíždět i mezi stanovišti ČK a START. Novinkou u LadyCupů je, že jsou přiděleny časy pro přejezd "návrat" na RZet a její projetí druhým řidičem! I v tomto případě musí posádka zastavit ve stanovišti ČK a nechat si zapsat čas! I zde je povolen vozidlům LadyCupu předčasný příjezd!



Řazení před STARTem
Vozidla na START dojíždí ve stejném pořadí v jakém projížděla stanovištěm Časová kontrola! Mezi stanovištěm Časová kontrola a Start rychlostní zkoušky je zakázáno: předjíždět (mimo LadyCupů), svévolně zastavovat, opravovat vozidlo ! Každá posádka, která nedodrží tato pravidla bude penalizována ! V případě, že jste nunceni v tomto prostoru předjet posádku před Vámi ( odstavili vůz, opravují vůz, ... ) je nutno tuto skutečnost nahlásit na STARTU rychlostní zkoušky, jinak jste nedodrželi pravidla a jste penalizováni !

Jízda po uzavřené rychlostní zkoušce
Rychlostní zkouška se jede na uzavřené trati a je měřen čas. Povrch tvoří asfalt a trať je upravena zpomalovacími retardery. Posádky dojíždí k rychlostním zkouškám dle itineráře.
Během jízdy po uzavřené rychlostní zkoušce mohou být ve voze pouze a jedině dvě osoby - řidič a spolujezdec ! Pouze řidič bez spolujezdce se nemůže účastnit závodu ! Posádka musí být připoutána a mít nasazené a zapnuté homologované ochranné přilby, které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce. Je zakázáno mít otevřená okna, vyjma zadních trojuhelníkových výklopných oken. Po celou dobu jízdy na uzavřené trati musí mít posádka zapnutá tlumená světla ! Ve voze nesmí být žádné volné předměty ani zvířata.

V případě že pomalejší posádku dojíždí rychlejší a chystá se k předjíždění (blinkry jako v běžném provozu, ideálně i klakson) je pomalejší posádka povinna předjíždění umožnit zařazením se co nejvíce vpravo a informovat rychlejší posádku že o ní ví pravým blinkrem. Pomalejší posádka umožní předjetí na nejbližší možném místě, kde to bude bezpečné.

Aby se minimalizovalo dojíždění jednotlivých soutěžících, proběhne po RZ1 přeskupení vozidel dle aktuálních výsledků.

Start RZ
Vozidla jsou odstartována pořadatelem. Na okruhu je čas startu snímán letmo, na RZ se startuje v celou minutu nebo půlminutu. Do výkazu je zapsán pouze předpokládaný čas startu, z kterého si posádka počítá čas příjezdu do další RZ. Jakmile bude zbývat 5 sekund do startu, pořadatel pozvedne před vozidlo startovací prapor a odpočte každou sekundu. V čase startu zvedne prapor a posádka vyjíždí na trať.

Havárie, závada nebo překážka na trati
V případě, že vozidlo z důvodu havárie nebo závady nemůže dokončit rychlostní zkoušku, musí být neprodleně odstaveno mimo trať rychlostní zkoušky. Vůz se pouze odsune mimo trať, v žádném případě nelze zastavit RZet a čekat na odtažení vozu !
Během překážky na rychlostní zkoušce upozorňují pořadatelé na nebezpečí žlutými prapory. Posádky, které jsou již na trati musí zpomalit a za zvýšené opatrnosti pomalu dojet do cíle rychlostní zkoušky, posádkám na trati není měřen čas a bude jim umožněn náhradní start. Posádka která takto projede rychlostní zkouškou musí o situaci na RZetě informovat pořadatele v cíli RZet.
V případě že posádka při vyvěšených žlutých praporech nezpomalí a nepřestane závodit, ohrožuje tím bezpečnost a je diskvalifikována z celého závodu !

Zpomalovací retardery
Na trati rychlostních zkoušek jsou zpomalovací retardery, které jsou postaveny ze slalomových branek.
Stanovy Podzimní pohár 2024-retarder

CÍL RZ
Čas projetí cílem rychlostní zkoušky je snímán letmo v místě označeném CÍL. Po 250 metrech za křižovatkou musí posádka zastavit v místě časové kontroly označené „STOP“. Dále posádka pokračuje dle itineráře. Nezastavení v časové kontrole ( STOP ) má za následek diskvalifikace posádky ze závodu !

Zrušení závodu
Závod může být zrušen v případě nepřízně počasí, neukázněnosti posádek nebo diváků, nebo při dalších nepředvídatelných okolností. Za neukázněnost posádek se samozřejmě považuje i nedovolené najíždění RZ před zahájením samotného srazu.

Odstoupení ze závodu
V případě že posádka během závodu bude nucena odstoupit ( havárie, porucha, ... ), musí tuto skutečnost nahlásit pořadateli ! Telefonní číslo pro nahlášení odstupu ze závodu je uvedeno v itineráři závodu.

Diskvalifikace posádky
- Porušování bezpečnosti silničního provozu nebo nerespektování pokynů pořadatelů kdykoli v průběhu srazu.
- Neúčast posádky na administrativní nebo technické přejímce
- Nedodržení pravidel při nájezdu RZet
- Najíždění RZ mimo k tomu určený čas
- Otevřená okna na RZetě
- Nedodržení tratě
- Nedodržení pokynů pořadatelů - např. při vyvěšení žlutých praporů !
- Nesportovní chování
- Alkohol

Penalizace posádky
- Poražení nebo posunutí slalomových branek: + 10 sekund
- Nedodržení předepsaného průjezdu retarderem: + 60 sekund
Stanovy Podzimní pohár 2024-penalizace
- Příjezd do časové kontroly v jiném než předepsaném čase: + 5 sekund za každou minutu rozdílu. V případě že ve vozidle závodí více jak jeden řidič, je penalizace do závodu připočtena oběma řidičům.
- Příjezd do časové kontroly z jiného než itinerářem daného směru: + 20 sekund
- Nedodržení trati přejezdu: + 20 sekund
- Nerozsvícená tlumená světla na RZetě: + 60 sekund
- Otevřená okna (mimo výklopných) na RZetě: + 60 sekund

Cedule při trati závodu


Stanovy Jarní pohár škodateamu-ck1Stanovy Jarní pohár škodateamu-ckČasová kontrola - barva podkladu červená a žlutá.

Místo kterým musíte projet v určitém čase. Čas projetí kontrolou je buď dán pořadatelem (čas startu do I. a II. Etapy) nebo si jej spočítáte z času startu do předešlé rychlostní zkoušky. Před místem časová kontrola se žlutým podkladem čekáte na Váš ideální čas projetí, v místě časová kontrola s červeným podkladem předáváte jízdní výkaz ke kontrole ideálního času projetí.


Stanovy Jarní pohár škodateamu-start1Stanovy Jarní pohár škodateamu-startStart rychlostní zkoušky - barva podkladu červená a žlutá.

Na start rychlostní zkoušky dojíždíte dle itineráře. Před cedulí "Start RZ" se žlutým podkladem zastavujete a čekáte na pokyn pořadatele. Poté najíždíte na start rychlostní zkoušky - cedule s červeným podkladem. Předáte výkaz k zapsání času startu a čekáte na odstartování pořadatelem

Stanovy Jarní pohár škodateamu-pozorCedule "Nebezpečí" - barva podkladu bílá.

Je umístěna 50 metrů před obzvláště nebezpečným místem na trati rychlostní zkoušky.

Stanovy Jarní pohár škodateamu-retarderCedule "Retarder" - barva podkladu bílá.

Je umístěna 50 metrů před každým zpomalovacím retarderem umístěným na rychlostní zkoušce.

Stanovy Jarní pohár škodateamu-cilLetmý Cíl - barva podkladu červená.

Místo, kde je snímáno letmé projetí cílem. Za touto cedulí je nutno zpomalit a zastavit v místě označeném STOP

Stanovy Jarní pohár škodateamu-stopSTOP - barva podkladu červená.

Místo, kde je nutno zastavit a předat cestovní výkaz k zapsání času projetí cílem.

Vyhodnocení závodu
Výsledek závodu je spočten součtem časů rychlostních zkoušek a případné trestné z časových a průjezdových kontrol a za retardery. Uveřejněny budou časy všech rychlostní zkoušek v absolutním pořadí.
Oceněny budou první tři místa celého závodu ve všech soutěžních skupinách včetně LadyCupu. Vítězové obdrží poháry.

Dále budou vyhodnoceny první tři místa v absolutním pořadí. Vítězové obdrží poháry.
Výsledky v jednotlivých rychlostních zkouškách nebudou oceněny

Vyvěšení a vyhlášení výsledků
Výsledky lze sledovat během celého závodu online na adrese http://vysledky.skodateam.cz a posádka si může detailně kontrolovat časy včetně trestných bodů na http://vysledky.skodateam.cz/posadka. Tyto výsledky jsou označeny "ONLINE VÝSLEDKY" a mají pouze informační charakter, mohou obsahovat chyby z online zpracování a mohou se tedy lišit od oficiálních výsledků. Tyto výsledky je možné sledovat též online v kempu na informačním panelu. Po ukončení závodu jsou výsledky zpracovávány a postupně aktualizovány. Oficiální výsledky jsou pak označeny nápisem "OFICIÁLNÍ VÝSLEDKY". K takto označeným výsledkům je možné podávat protesty. Do 30 minut pak budou prohlášeny za finální odsouhlasené výsledky a dojde k vyhlášení.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 339 (Zobrazeno 1-15)
 06.09.2023 10:01:17 


kdy a kde se budou vydávat itineráře, když seznamovačky jsou od 12 hod a administrativní přejímka až od 15:30? díky


Unregistered
 07.09.2022 10:05:42 


Abych předešel zdržování na přejímce. Je v kategorii P2 (sériový vůz) možné použití sportovního filtru (hrušky)? díky


Unregistered
 24.12.2021 12:22:21 


Dobrý den, je možno s předstihem vyvěsit plánované termíny akcí...srazů....setkání apod? Děkuji moc a hezký sváteční den.


Unregistered
 08.09.2021 21:15:12 


Pěkně sepsano hlavně aby si to prošli všichni!


10143+588 (10731)Toušík (Pořadatel)
    
 08.09.2021 13:28:11 


Montáží do prostoru zadních sedáků jsem neměl na mysli do matic zadních sedáků. Jen to, že v dvouprostorové karoserii bez rámu v podstatě není kam pásy správně namontovat.


9846+1401 (20244)H. (VIP uživatel)
        
 08.09.2021 13:00:28 


Vymlouvat se na studené brzdy je opravdu dost divné, naopak závodní brzdy musí studené fungovat jako sériové a s teplotou účinnost stoupá.


3039+280 (3319)Karfi (Registrovaný)
     245945044  
 08.09.2021 12:41:08 


Krásně sepsáno Já bych jen dodal, že není technicky správné ani uchycení pásů 4bodových pásů do původních matic v sedačce - opět typicky Favorit/Felicie. Pokud sedačku nahradíte a někam pak umisťujete matice nové, opět to musí nějak vypadat. Jak bylo řečeno níže, pokud chcete použít jiné pásy, namontujte je buď správně, nebo vůbec. Co znamená správně jest detailně popsáno zde: https://www.autoklub.cz/wp-content/uploads/2021/04/radyfia-prilohaj-253.pdf


11011+2774 (26191)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 08.09.2021 12:11:06 


Stejně, jako několik posledních srazů, i letos jsem byl Romanem požádán, abych se účastnil technické přejímky. Vzhledem k tomu, že přejímka začíná až v půl čtvrté a již večer se startuje do první etapy, máme prý na odbavení jednoho auta cca 1 minutu. Apeluji proto na všechny posádky: Přijeďte na přejímku řádně přichystáni, na místě nebude čas cokoli řešit a cokoli opravovat. Přináším zde návod, co mít připraveno a co budeme kontrolovat:
- Hasičák: Jak je psáno v propozicích, každé vozidlo musí být vybaveno minimálně dvoukilovým hasičákem, s platnou revizí, řádně upevněným v dosahu posádky. Je zejména kontrolováno, že hasičák je skutečně řádně upevněný. Vím, že se běžně neprodávají hasičáky včetně odpovídajícího upevňovacího držáku. Většina držáků je schopna udržet hasičák tak na zdi, nikoli v pohybujícím se autě. Je tedy třeba mít držák hasičáku vyloženě určený pro závodní auta. Hasičák k němu musí být připnutý pevnou snadno otevíratelnou sponou. Hasičák vezete v autě především proto, abyste byli schopni zachránit z plamenů posádku havarovaného vozidla, ke které dojedete na rychlostní zkoušce. Zároveň v případě, že sami havarujete, může se ze špatně upevněného utrženého hasičáku stát smrtící projektyl.
-Helmy: Každý člen posádky musí být vybaven bezpečnostní motoristickou helmou. Musí se jednat o soudobou helmu s platnou homologací určenou minimálně pro použití na motocyklu. Nikoli o helmu na kolo nebo skateboard. Helma musí být opatřena platnou homologační značkou min. (E) pro motocyklovou nebo BSI, či SNELL pro automobilovou. Na helmě je mimo homologace zejména kontrolováno, že helma jde zapnout, drží na hlavě a v případě nárazu tak hlavu neopustí. Helma musí mít tedy v pořádku systém upínání.
- Bezpečnostní pásy: Pokud je vozidlo vybaveno funkčními bezpečnostními pasy, které namontoval výrobce, pak je vše v pořádku. U samonavíjecích je kontrolováno, že při škubnutí se pás zasekne. Pokud je vozidlo dodatečně vybaveno sportovními bezpečnostními pasy, které nenamontoval výrobce, ale tuner si je namontoval sám, musí být tyto namontovány, dle platné přílohy "J". S pásy, které obepínají boky, asi nebude problém. Tam se předpokládá upnutí do původních upínacích míst sériového tříbodového pásu. Problém bývá s pásy, které jdou přes ramena. Ty musí být upnuty v ose sedačky a nesmí svírat s vodorovnou rovinou úhel větší, než 45 stupňů. V ose sedačky znamená uprostřed. Pokud ramenní pásy uchytíte na C sloupek v místě, kde je originálně uchycen zadní pás, je to špatně. Při nárazu vás pás táhne k boku auta, tudíž blíže k potenciálnímu nebezpečí. 45 výčkových stupňů znamená, že uchycení někde na hraně zadního sedáku je tak na hraně. Ramenní pasy, kopírující opěradlo sedadla a uchycené někde hned za ním k podlaze, jsou pak naprosto nepřípustné. Toto je největší problém u vozidel s motorem vpředu, předním náhonem a dvouprostorovou karosérií (typicky favorit / felicia), ale bez bezpečnostního rámu. Ramenní pásy v tomto autě v podstatě není možno správně namontovat. Všechny úchyty pasů též musí být připevněny pevnostními šrouby k pevné části karoserie. To je zas nešvar u vozidel s motorem vzadu (š100 / 120), kde se ramenní pasy šroubují do zadního plata. Tam nestačí pás jen prošroubovat platem, musí být do plata vevařen dostatečně velký a dostatečně tuhý úchyt. O pasech už bylo napsáno dost, shrnu to tedy do závěrečné věty. Pásy jsou důležitým bezpečnostním prvkem a pokud je nenamontujete tak, jak mají být správně namontovány, nechte v autě raději ty sériové.
- Brzdy: Funkčnost brzd zkouší technik servisu na deskové zkušební stolici. Přijeďte na závody s brzdami, které máte v řádném stavu a odvzdušněné. Ideálně vyměňte před závodem brzdovou kapalinu. Jak bylo psáno výše, nemáme čas čekat, až si nefunkční brzdy opravíte na místě. Každý rok se setkáváme s tvrzením:" Já mám závodní detičky, ty bez zahřátí nefungují." Přijeďte na přejímku se zahřátými destičkami, ať nemusíme zkoušku opakovat a vyjde na první pokus. Proč píšu o vyměněné kapalině? To sice nezjistíme na přejímce, ale Čínovský okruh, který se pojede, je na brzdy extrémně náročný a vy určitě chcete ve sjezdu zabrzdit nejen v prvním kole, ale i v druhém.
- Startovní číslo: Startovní číslo musí být nalepeno na autě už před přejímkou na určených místech a musí být dobře čitelné a dobře rozpoznatelné. Zároveň nesmí být na autě nalepeno žádné jiné číslo, které by mohlo být se startovním číslem zaměnitelné. Číslo musí s podkladem dostatečně kontrastní. Setkali jsme se v minulosti s případem startu oranžového pick up funa. Nemá zadní boční okna, takže oranžová čísla byla nalepená na oranžovou nástavbu, takže těžko čitelná. V takovém případě musíte nalepit pod číslo kontrastní podklad. Dělát to pro sebe. Kolem stanoviště cíle, které vám zaznamenává čas, projíždíte často vysokou rychlostí a časoměřič musí k zaznamenanému času přiřadit správně startovní číslo. Musí ho tedy v rychlosti, v pátek ve tmě, na autě jednoznačně najít a správně přečíst.
-STK+ME: Vozidlo musí platné STK, případně platnou testaci pro letošní rok v případě auta na "V" nebo "R" značkách. Platnost STK se kontroluje na známce na registrační značce. Pokud je známka na registrační značce poškozená nebo identifikace platnosti STK nejednoznačná, je nutné mít s sebou velký TP pro kontrolu. V případě "V" / "R" značek se platnost testace kontroluje dotazem a je na zodpovědnosti řidiče, že má testaci v pořádku. V případě, že nemáte všechny náležitosti v pořádku, konzultujte to předem s Romanem. On je ten, který nese za celou akci zodpovědnost a který ve sporných případech rozhoduje o tom, zda vozidlo na start pustí, nebo. Instrukce o tom, zda konkrétní auto pustil, se ke mně musí dostat od něj zpúsobem "Toto auto jsem pustil." nikoli od vás: "Já to mám domluvený." Jedná se zejména o případy: Nemám technickou, ale mám protokol, že mám v pořádku brzdy a ve Volném poháru to stačí. V Běšinech to tak automaticky nestačí.
- Světla: Kontrolujeme, že fungují světla, brzdová světla, blinkry a klakson. Zkontrolujte si funkčnost už před příjezdem na přejímku. Většinou stojíte ve frontě před přejímkou a nudíte se a pak při přejímce samotné měníte ve stresu nefunkční žárovku.
- Rezerva: Rezerva musí být upevněna v autě tak, aby se v případě havárie neuvolnila a nezranila posádku. Opět řešíme hlavně v případě dvouprostorové karoserie (favorit / felicia). Pokud jsou ve vozidle zachována opěradla zadních sedadel, pak je sériové upevnění rezervy dostatečné. Pokud zadní opěradla odstraníte, je nutné rezervu dodatečně fixovat poruhem. U rezervy v předním kufru tříprostorové karoserie (š100 / 120) kvalitu upevnění neřešíme, stačí, bude li upevněná jakkoli.
- Autobaterie: Autobaterie musí mít krytý + pól, aby semohlo dojít k jeho kontaktu s jakoukoliv kovovou součástí. Opět rozlišujeme, zda je baterie montována v prostoru pro posádku nebo v prostoru odděleném. U favorit / felicia a montáži na originálním místě nebo při přesunutí baterie u škody 100 / 120 do kufru kvalitu uchycení neřešíme. Při montáži baterie v prostoru pro posádku striktně kontrolujeme originalitu a kvalitu upevnění. U š100 musí být uzavřený originální plechový kryt přes baterku. U š120 musí být před přejímkou sejmut plastový kryt přes baterku, aby bylo možno zkontrolovat její správné namontování a utažení. Po přejímce vraťte plastový kryt zpět na místo.
- Volné předměty: Ve vozidle nesmí být převáženy žádné předměty, které nesouvisí se závodní jízdou. Všechny předměty, které se závodní jízdou souvisí, musí být řádně upevněny vzhledem ke své velikosti a hmotnosti. A teď, co je tím myšleno. Často přijíždíte na přejímku s vybavením, které vezete do Běšin jako takových. Vezete s sebou stany, židličky, grily, ale i hevery a náhradní díly. Nechte toto vše v kempu již před přejímkou, na přejímku přijeďte s autem v takovém stavu, v jakém s ním hodláte jet závod. Veškeré hevery, klíče na kola, náhradní rozdělovače a podobně musíte mít upevněné tak, aby se při havárii nemohly utrhnout a zranit posádku. U š100/120 předměty v kufru v podstatě neřešíme. Opět se jedná hlavně o výbavu u favoritu / felicie. Hever a klíč na kola přivázaný bindrem nebo gumicukem k rezervě je nedostatečné upevnění.
-Pneumatiky: Pneumatiky musí mít při přejímce zákonem předepsanou hloubku dezénu. Tečka. U pneumatik je dále kontrolováno, zda se jedná o sérivé nebo slicky pro rozřazení do skupin sériové / speciál.
- Ostré hrany: Na vozidle nesmí být vně karoserie ostré hrany, které by v případě kontaktu s divákem mohly zpúsobit jeho zranění. Podobná pozornost je věnována ostrým hranám v prostoru pro posádku. V dosahu obou členů posádky nesmí být žádné držáky, vyčnívající šrouby a hrany plechů, Tyto vznikají zejména odstraněním originálních plastových krytů. Není tedy přípustné odstraňovat výplně předních dveří. Pokud je odstraníte, je nutno je nahradit výplní, která bude plnit stejnou funkci. Výplně zadních dveří neřešíme. častým prohřeškem je rovněž odstranění spodního plastového krytu sloupku volantové tyče u favoritu / felicie, čímž se obnaží ostrý kovový držák. Toto též není přípustné.
- Bezpečnostní rám / klec: Pokud je vozidlo vybaveno bezpečnostním rámem, musí tento něčemu odpovídat. Příloze "J", příloze "K", nebo dobové příloze "J" z doby, kdy dané vozidlo jezdilo. Jakákoli vlastní tvorba a zběsilé tahání trubek tam, kam se mi zrovna líbí, je nepřípustné a vozidlo s nějakým paskvilem nebude do závodu připuštěno. Rám musí být též v karoserii předpisově upevněn buď přivařením nebo přišroubováním pevnostními šrouby k vevařeným výztuhám.
-Koroze karoserie: Na vozidle nesmí být korozí zasaženy nosné prvky. Toto je zjišťováno pohledem, či dotazem. Odpovídejte pravdivě, jde o vaše zdraví.


9846+1401 (20244)H. (VIP uživatel)
        
 12.09.2019 20:38:38 


Již jsem psal 2x z telefonu a nikdy mi to bohužel nepřidalo příspěvek. Hasičák viz. stanovy :
Hasicí přístroj práškový / pěnový pevně připevněný ale odnímatelný uvnitř kabiny ( nejlépe před sedadlem spolujezdce, minimální náplň 2kg s platnou revizí. Hasicí přístroje do dvou let od výroby bez revizního štítku, hasící přístroje starší s revizním štítkem !)
Doporučuji umístit před sedačky! Ale jelikož jsou Běšiny již zítra tak to je asi pasé.


10143+588 (10731)Toušík (Pořadatel)
    
 08.09.2019 22:26:31 


Zdravím, hasičák musí být připevněn vpředu před sedadlem spolujezdce nebo může být kupříkladu vzadu za řidičem místo zadní sedačky?


Unregistered
 13.09.2017 18:12:26 


http://info.skodasraz.cz


145827+2829 (1605484)Daves (Administrátor)
      
 12.09.2017 20:50:38 


Tak ono tam jsou mezi číslama i mezery, nejsou vybrána všechna čísla ... ale ano, přijet a počkat


78616+8700 (471506)eRman (Administrátor)
     286902236   
 12.09.2017 20:36:36 


ahoj, dotaz k technické přejímce, čas přistavení když rozpočtu dle návodu podle čísel tak nepokreje čísla nad 100, takže do fronty a čekat ?
Díky Petr.


Unregistered
 25.07.2017 13:24:48 


Tak to potom jo, díky


Unregistered
 25.07.2017 08:32:24 


My předem tratě nezveřejňujeme, až v týdnu srazu. Každopádně nechci ti brát iluze, ale Čínov nee


78616+8700 (471506)eRman (Administrátor)
     286902236   
Celkem záznamů: 339 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Listopad 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:540
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:1775
Celkem návštěv:203153295

Článků:1011
Fotografií:34798
Komentářů:17362
Uživatelů:4427