Stanovy Jarní pohár škodateamu
STANOVY ZÁVODU „Jarní pohár Škodateamu“
Závod je pořádán výhradně pro účastníky srazu vozů Škoda „Jaro 2008“, kteří se předem zaregistrovali na www.skodateam.cz do hlavního závodu. Nezaregistrované, nebo posádky zaregistrované pouze k vjezdu do kempu se toho závodu účastnit nemohou.
Nutné podmínky pro start vozidla do závodu - Platná STK a Emise - Vzorek na pneumatikách minimálně 1.6 mm - Řidič musí být vlastník řidičského oprávnění skupiny „B“ - Spolujezdec musí být starší 18 let ( V případě že řidič je jeho zákonný zástupce, nebo předloží souhlas od zákonného zástupce, bude povolen start i spolujezdcům mladším ). - Při technické přejímce posádka podepisuje souhlas, že jede na vlastní nebezpečí a nese plnou odpovědnost za případné vzniklé škody, které svojí účastí způsobí. (na úhradu škod nelze využít zákonné pojištění) - Posádka vozu musí mít během závodu nasazeny homologované ochranné přilby (značka "E"), která svojí pevnou částí zakrývá ušní boltce. - Bezpečnostní pasy
Registrace do závodu Účast v závodu je nutno zaregistrovat předem www.skodateam.cz . Je nutno vyplnit formulář a odeslat. Zda registrace správně proběhla je možno ověřit ve startovní listině ihned po odeslání formuláře, pokud tam Vámi zadaná posádka není uvedena, registrace neproběhla v pořádku. Uzávěrka přihlášek do závodu je 15. dubna 2008.
Startovné Startovné spolu s vjezdem na sraz vozů Škoda činí 600,- Kč při platbě do 20. března, 800 Kč při platbě do 20.dubna, v případě platby až v kempu je startovné 1000,- Kč. Chce-li se posádka účastnit také LadyCupu, je závodnice zdarma. V případě že posádka s předplaceným startovným z jakéhokoli důvodu neodstartuje, startovné se nevrací, bude přesunuto do dalšího ročníku.
Administrativní přejímka Administrativní přejímka závodních vozů probíhá 25. dubna 2008 od 12:00 do 22:00 a 26. dubna 2008 od 6:30 do 7:30. Posádky, které se nedostaví na administrativní přejímku, se nemohou závodu účastnit !
Závod Délka závodu: cca 100 kilometrů včetně přejezdů Rychlostní zkoušky: 6 rychlostních zkoušek RZ1/4 slalom, RZ2/5, RZ3/6 celkem cca 10 kilometrů na uzavřené trati. Propustnost tratě: 110 závodníků (pozor ne 110 vozů - 110 závodníků včetně LadyCupů ). Po naplnění závodního pole bude registrace do závodu ukončena. Závod je rozdělen na dvě etapy: Etapa č. I - průjezd RZ1, RZ2, RZ3 Etapa č.II - průjezd RZ4, RZ5, RZ6
Soutěžní skupiny - nutno uvést při registraci Zadní náhon N1 - obsah do 1200 ccm, seriový vůz N2 - obsah nad 1200 ccm, seriový vůz
S1 - obsah do 1200 ccm, závodní speciál S2 - obsah nad 1200 ccm, závodní speciál
Přední náhon P1 - obsah do 1300 ccm, seriový vůz P2 - obsah na 1300 ccm, seriový vůz
T1 - obsah do 1300 ccm, závodní speciál T2 - obsah na 1300 ccm, závodní speciál
Za závodní speciál ve vozidlo považováno: Má-li rám, neseriové zadní kotoučové brzdy, neseriový motor ( povoleny výměny 1000-Favorit, Favorit-Felicia, Felicia-Fabia, Fabia-Octavia ), neseriový karburátor a/nebo sání k motoru ( povoleny tolerance jako u motoru ). Turbo ať seriově nebo neseriově dodávané. Přepočet u Turbo motorů obsah x 1,7.
Technická přejímka - účast všech závodících povinná ! Technická přejímka: 26. dubna 2008 7:00 - 9:00 INVESTTEL AUTO Klatovy Posádky předloží ke kontrole: - bezpečnostní ochranné přilby (homologované "E", které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce ) - občanské průkazy, řidičské průkazy, případně podepsaný souhlas zákonných zástupců. - doklad o způsobilosti vozu ( STK, emise ) - na vozidlech bude mimo jiné kontrolováno: - funkčnost bezpečnostních pasů - funkčnost brzd - vzorek pneumatik - správné zařazení vozu do skupiny Start do závodu bude povolen pouze vozidlům, která prošla technickou přejímkou. Po projetí technickou přejímkou obdrží posádky jízdní výkazy a startovní čísla.
Rozprava s jezdci hospoda kemp Běšiny 26. dubna 11.00 - 11.30.
Posádkám bude vysvětlen průběh celého závodu, systém časových kontrol, penalizace, ... Účast všech posádek je povinná !
Seznamovací jízdy 25. dubna 19.30 – 20.30 Pravidla pro seznamovací jízdy - Po trati rychlostní zkoušky je povolena maximální rychlost 30km/h ! Bude kontrolováno ! - Na trati rychlostní zkoušky je zakázáno zastavovat ! - Po trati rychlostní zkoušky je zakázáno jet v protisměru ! Seznamovací jízdy probíhají za normálního silničního provozu a jsou pod dohledem pořadatelů. Posádky, které nedodrží pravidla, budou diskvalifikovány !
Slavnostní zahájení závodu Start závodu je v kempu Běšiny. Na vývěsní tabuli v kempu Běšiny mají všechny posádky vyvěšen čas příjezdu do časové kontroly startu. Bude kontrolováno a penalizováno ! Po projetí časovou kontrolou je posádka odstartována ze startovní rampy do závodu.
Přejezdy vozidel Veškeré přejezdy mezi rychlostními zkouškami se jedou za normálního silničního provozu a za dodržování veškerých pravidel silničního provozu. Trať přejezdů je určena "Itinerářem", který posádka obdržela před startem do závodu. Na přejezd mezi rychlostními zkouškami má posádka vyhrazen určitý čas, ten má zapsán v itineráři. V případě že posádka tento čas nedodrží a přijede do následující časové kontroly v jiném než předepsaném čase, je penalizována.
Časové kontroly Na trati závodu jsou časové kontroly, posádky k nim přijíždějí dle itineráře. Časové kontroly jsou umístěny před startem závodu, před startem rychlostních zkoušek a v cíli obou etap závodu. Čas přijetí do časových kontrol startu etap si posádka zapíše z vývěsní tabule v kempu. Časy příjezdu do ostatních kontrol si musí spočítat podle času přiděleného na přejezd mezi časovými kontrolami, případně mezi startem rychlostní zkoušky a časovou kontrolou následující RZety. Přidělený čas na jednotlivé přejezdy je zapsán v itineráři závodu.
Tajné průjezdové kontroly Na trati přejezdu se můžou nacházet tajné průjezdové kontroly. Průjezdová kontrola je označena cedulí s razítkem. V místě průjezdové kontroly je nutno zastavit a nechat si potvrdit průjezd. Neprojetí nebo nezastavení v tajné průjezdové kontrole je penalizováno !
Jízda po uzavřené rychlostní zkoušce Rychlostní zkoušky se jedou na uzavřené trati a je měřen čas. Povrch rychlostních zkoušek tvoří asfalt a trať je upravena zpomalovacími retardery. Posádky dojíždí k rychlostním zkouškám dle itineráře. Během jízdy po uzavřené rychlostní zkoušce mohou být ve voze pouze a jedině dvě osoby - řidič a spolujezdec ! Pouze řidič bez spolujezdce se nemůže účastnit závodu ! Posádka musí být připoutána a mít nasazené a zapnuté homologované ochranné přilby, které svojí pevnou částí zakrývají ušní boltce. Je zakázáno mít otevřená okna, vyjma zadních trojuhelníkových výklopných oken. Po celou dobu jízdy na uzavřené trati musí mít posádka zapnutá tlumená světla. Ve voze nesmí být žádné volné předměty ani zvířata.
Start RZ Vozidla jsou odstartována pořadatelem v minutových intervalech. Čas startu je posádce zapsán do jízdního výkazu. Když posádce do startu zbývá 15 sekund, pořadatel ukáže kartičku s číslem 15. Při 10 sekundach do startu kartičku s číslem 10. Jakmile bude zbývat 5 sekund do startu, pořadatel pozvedne před vozidlo startovací prapor a odpočte každou sekundu. V čase startu zvedne prapor a posádka vyjíždí na trať.
Havárie, závada nebo překážka na trati V případě, že vozidlo z důvodu havárie nebo závady nemůže dokončit rychlostní zkoušku, musí být neprodleně odstaveno mimo trať rychlostní zkoušky. Během překážky na rychlostní zkoušce upozorňují pořadatelé na nebezpečí žlutými prapory. Posádky, které jsou již na trati musí zpomalit a za zvýšené opatrnosti pomalu dojet do cíle rychlostní zkoušky, posádkám na trati není měřen čas a bude jim umožněn náhradní start. Posádka která takto projede rychlostní zkouškou musí o situaci na RZetě informovat pořadatele v cíli RZet. V případě že posádka při vyvěšených žlutých praporech nezpomalí a nepřestane závodit, ohrožuje tím bezpečnost a je diskvalifikována z celého závodu !
Zpomalovací retardery Na trati rychlostních zkoušek jsou zpomalovací retardery. Zpomalovací retardery jsou tvořeny slalomovými brankami. V případě nedodržení trati udané slalomovými brankami, nebo poražení kuželů vymezujících branku a nebo jejich odstrčení je posádka penalizována !
CÍL RZ Čas projetí cílem rychlostní zkoušky je snímán letmo v místě označeném CÍL. Po cca 150 metrech musí posádka zastavit v místě časové kontroly označené „STOP“. Zde jí je zapsán čas rychlostní zkoušky. Dále posádka pokračuje dle itineráře. Nezastavení v časové kontrole ( STOP ) má za následek diskvalifikace posádky ze závodu !
Zrušení závodu Závod může být zrušen v případě nepřízni počasí, neukázněnosti posádek nebo diváků, nebo při dalších nepředvídatelných okolností. V případě zrušení závodu ze strany pořadatelů, bude posádkám navráceno celé vstupné po odečtu ceny vjezdu do kempu. V případě zrušení závodu z důvodu neukázněnosti posádek nebo diváků, startovné nebude vráceno.
Odstoupení ze závodu V případě že posádka během závodu bude nucena odstoupit ( havárie, porucha, ... ), musí tuto skutečnost nahlásit pořadateli ! Telefoní číslo pro nahlášení odstupu ze závodu je uvedeno v itineráři závodu.
Diskvalifikace posádky -Neúčast posádky na administrativní přejímce, nebo rozpravě s jezdci, nebo technické přejímce: - Nedodržení pravidel při nájezdu RZet - Otevřená okna na RZetě - Nedodržení tratě - Nedodržení pokynů pořadatelů - např. při vyvěšení žlutých praporů ! - Nesportovní chování - Alkohol
Penalizace posádky - Neprojetí slalomovou brankou + 20 sekundy (RZ 1/4) - Poražení kužele slalomové branky + 2 sekundy (RZ 1/4) - Příjezd do časové kontroly v jiném než předepsaném čase: + 5 sekund za každou minutu rozdílu. V případě že ve vozidle závodí více jak jeden řidič, je penalizace do závodu připočtena oběma řidičům. - Příjezd do časové kontroly z jiného než itinerářem daného směru: + 20 sekund - Nedodržení trati přejezdu: + 20 sekund - Nerozsvícená světla na RZetě: + 60 sekund
Cedule při trati závodu | | Časová kontrola - barva podkladu červená a žlutá.
Místo kterým musíte projet v určitém čase. Čas projetí kontrolou je buď dán pořadatelem (čas startu do I. a II. Etapy) nebo si jej spočítáte z času startu do předešlé rychlostní zkoušky. Před místem časová kontrola se žlutým podkladem čekáte na Váš ideální čas projetí, v místě časová kontrola s červeným podkladem předáváte jízdní výkaz ke kontrole ideálního času projetí. |
| | Start rychlostní zkoušky - barva podkladu červená a žlutá.
Na start rychlostní zkoušky dojíždíte dle itineráře. Před cedulí "Start RZ" se žlutým podkladem zastavujete a čekáte na pokyn pořadatele. Poté najíždíte na start rychlostní zkoušky - cedule s červeným podkladem. Předáte výkaz k zapsání času startu a čekáte na odstartování pořadatelem |
| Cedule "Nebezpečí" - barva podkladu bílá.
Je umístěna 50 metrů před obzvláště nebezpečným místem na trati rychlostní zkoušky. |
| Cedule "Retarder" - barva podkladu bílá.
Je umístěna 50 metrů před každým zpomalovacím retarderem umístěným na rychlostní zkoušce. |
| Letmý Cíl - barva podkladu červená.
Místo, kde je snímáno letmé projetí cílem. Za touto cedulí je nutno zpomalit a zastavit v místě označeném STOP |
| STOP - barva podkladu červená.
Místo, kde je nutno zastavit a předat cestovní výkaz k zapsání času projetí cílem. |
Vyhodnocení závodu Výsledek závodu je spočten součtem časů RZ2+RZ3+RZ4+RZ5+RZ6 + případné trestné z časových a průjezdových kontrol a za poražené kužele slalomu. Do výsledku závodu se nezapočítává první průjezd slalomem RZ1, který je považován za seznamovací jízdu. Uveřejněny budou časy všech rychlostní zkoušek v absolutním pořadí. Oceněny budou první tři místa celého závodu ve všech soutěžních skupinách včetně LadyCupu. Vítězové obdrží poháry, medajle a věcné ceny.
Dále budou vyhodnoceny první tři místa v absolutním pořadí. Vítězové obdrží medajle a věcné ceny. Výsledky v jednotlivých rychlostních zkouškách nebudou oceněny
|