Rally modely: Subaru Impreza WRC
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=808
Autor:
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 12.12.2006 - Změněno: 16.12.2006

Rally modely: Subaru Impreza WRC



Vůz: Subaru Impreza WRC
Posádka: Colin McRae - Nicky Grist
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol

!Rally modely: Subaru Impreza WRC
!Rally modely: Subaru Impreza WRC
!Rally modely: Subaru Impreza WRC


Motor:
celohliníkový 4-válec do V - úhel 180° - boxer, 16-ventil, rozvod 2x OHC, objem 1994 ccm, vrtání/zdvih 92/75 mm, komprese 9. Výkon 300 PS při 5500 ot/min, točivý moment 480 Nm při 4000 ot/min, vstřikování Subaru Inj., Turbo IHI.

Údaje o voze:
převodovka Xtrac, později Prodrive - šestistupňová sekvenční, aktivní hydraulické elektronicky řízené diferenciály, dvoulamelová karbonová spojka AP Racing, kotoučové větrané brzdy, přední asfalt/šotolina 368/310 mm, zadní 310 mm, přední i zadní zavěšení McPherson + víceprvková ramena, tlumiče Bilstein. Disky asfalt 8x18", šotolina 7x15", pneu Pirelli, hmotnost 1230 kg.

!Rally modely: Subaru Impreza WRC
!Rally modely: Subaru Impreza WRC
!Rally modely: Subaru Impreza WRC

!Rally modely: Subaru Impreza WRC
!Rally modely: Subaru Impreza WRC


Historie, úspěchy + drby:
Motto Subaru:
"Airbag si člověk kupuje s přáním jej nikdy nevyzkoušet. ABS využije občas, ale stálý pohon všech kol využívá každý den."


V roce 1997 přichází nová specifikace soutěžních aut WRC, která přináší pravidla o rozměrech, geometrii, motoru i aerodynamice. Prodrive si s technikou pohrál a design podpořil známý stylista Peter Stevens (pracoval i na modelu McLaren F1). Výsledkem byl vizuálně krásný vůz, který měl v dalším roce úkol obhájit čtvrtý titul ve značkách v řadě a pokud možno i získat titul v jezdcích. V roce 1997 vítězí P. Liatti - F. Pons na Rally Monte Carlo, K. Eriksson - S. Parmander ve Švédsku, C. McRae - N. Grist na RAC, což spolu s dalšími výsledky stačí na zisk 3. titulu ve značkách a první pro novou specifikaci WRC. Úkol pro rok 1998 však splněn nebyl. McRae sice sezonu zahájil slibně a zvítězil 3x za sebou. Nakonec ale tým Subaru skončil až třetí za Mitsubishi a Toyotou. McRae byl v jezdcích taktéž třetí za Mäkinenem a Sainzem.

V roce 1999 se za volant posadil 4-násobný mistr světa Juha Kankkunen a nadějný Brit Richard Burns. Impreza vítězí 5x, Burns mimo jiné vyhrává svoji domácí RAC rally a stává se vicemistrem v jezdcích za Mäkinenem a tým je druhý za Toyotou.

V roce 2000 se objevuje nový model Imprezy, z 80% rozdílný od předchozí verze. Při debutu v Portugalsku vítězí Richard Burns, obhajuje i loňské prvenství z RAC. Nakonec je opět vicemistrem a Kankkunen končí osmý. Celkově to pro tým znamená 3. místo ve značkách.

U nás představil Subaru Impreza WRC na Šumavě 1998 německý jezdec Armin Kremer, známý již ze svého loňského startu se Subaru skupiny "A". Předvedl zde nezapomenutelný souboj s Toyotou Mathiase Kahleho, který diváky přivedl do varu a předčasně skončil utrženým zadním kolem Toyoty. Kremer zakončil premierový start Imprezy WRC vítězstvím.

Z českých jezdců poprvé předvedl Imprezu WRC v r. 2000 Tomáš Hrdinka. Na Šumavě se tak rozjížděl další nezapomenutelný ročník. Dolákova Corolla, Krestova Ostavie, Hrdinkovo Subaru a plejáda vozů skupiny "A", to slibovalo divácky napínavou podívanou.

Hned 1. RZ - hodně diskutovaný lom. Jako akreditovaní fotografové jsme nestáli na horní galerii, ale přímo na dolní rozbahněné ploše pokryté louženi, kde nás soutěžní vozy míjely tak o 10 m, což byl neopakovatelný zážitek. A právě bývalý autokrosař Hrdinka si tuto zkoušku vyloženě vychutnával. Do zatáčky prahem napřed, za autem gejzíry vody a bahna, všechna kola neustále v prokluzu, auto nejede snad ani metr rovně. K tomu v lomu se rozléhající zvuková kulisa dunícího wéercéčkového boxeru.

Akorát po skončení RZ se na nás ostatní diváci s údivem otáčeli. Od hlavy k patě "ohozeni" blátem jsme vypadali jak po sledování 24-hodinovky OFF-ROAD, a ne po 1 RZ rally. Ale stálo to za to.

Hrdinka při prvním startu a problémech s pneu na zledovatělé 2. sekci dovezl Imprezu na 8. místě. Což při prvním startu v rally a hned s vozem kategorie WRC není špatný výsledek. Dobrý výsledek zajíždí na Barumce, vítězí v Příbrami. Nakonec je z toho druhé místo v premiérové sezoně, což je neuvěřitelný výsledek.

V sezoně 2001 dojíždí 2. v Krumlově, opět vítězí v Příbrami a v Horácké rally. Celkově končí v mistrovství na třetím místě, což je v konkurenci nastupujích Ostavií, Coroll a Focusů dobrý výsledek.

!Rally modely: Subaru Impreza WRC
!Rally modely: Subaru Impreza WRC


Další údaje budou až s modelem WRC 2001.



Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email