ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Pošumavský slalom CUP 2016 Janovice

Pošumavský slalom CUP 2016 Janovice

WebShop Tip
Pružina klapek pro Weber DCOE typ 027
Pružina klapek pro Weber DCOE
Daves

75 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

 <<



Autor:
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 11.12.2006 - Změněno: 11.12.2006

Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)



Vůz: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
Posádka: Tommi Mäkinen- Sepo Harjanne
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

Motor:
řadový čtyřválec, rozvod DOHC, objem 1997 ccm, vrtání/zdvih 85/88 mm, komprese 8,5. Výkon 300 PS při 6000 ot/min, točivý moment 540 Nm při 3500 ot/min. Vstřikování ECI Multi Injection, dvouvstupové turbo Mitsubishi 4G63.

Údaje o voze:
6-stupňová sekvenční převodovka Xtrac, všechny 3 diferenciály aktivní, třílamelová karbonová spojka AP, kotoučové větrané brzdy vpředu d=368 mm (d=310 mm šotolina), vzadu d=280 mm. Zavěšení vpředu na vzpěrách McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami. Tlumiče Öhlins, rozchod kol vpředu/vzadu 1530/1525 mm, pneu Michelin.

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)


Historie, úspěchy + drby:
Mitsubishi Lancer EVO bedutovaly v r. 1993, představovaný model EVO IV v r. 1997. Výkonově se prakticky nelišily, ale postupně se vylepšoval systém řazení, podvozek a jízdní vlastnosti a velikost i průběh točivého momentu. Úspěchy se začaly dostavovat v r. 1995. Tommi Mäkinen vyhrál Finskou rally a toto umístění zopakoval v letech 1996-98. V roce 1995 vyhrává Švédskou rally Kenneth Eriksson, Mäkinen zde přidal další vavříny v letech 1996, 1998 a 1999. V Rally Monte Carlo vítězí v r. 1999 a 2000. V roce 1998 získává první místo v RAC s Mitsubishi Lancer EVO IV vycházející hvězda Richard Burns. V témže roce získává Lancer EVO V titul ve značkách, paradoxně s vozem skupiny "A", ačkoliv jeho soupeři se MS účastnili již s vozy kategorie WRC. "Létající Fin" Tommi Mäkinen k tomu přidal tituly mistra světa jezdců nepřetržitě v letech 1996-1999.

U nás byla EVa rozšířena hlavně ve skupině "N". V podstatě s jediným áčkem odjel několik soutěží zlínský Michal Gargulák a v pozdějších letech i vrchař Komárek. Vozy však trpěly značnou nespolehlivostí. Zato v "N"-kách kromě několika ojedinělých Subaru u nás neměly konkurenci a tento trend trvá v podstatě dodnes. Nástup zaznamenaly v r. 1997, kdy začaly vytlačovat dosud vítězné Cosworthy. Gargulák získává titul ve skupině "N" a v následujícím roce jej obhajuje. Třetí je Arazim, 4. Peták a 6. Tošovský. Ročník 1999 je pokračováním vítězného tažení Mitsubishi. Kromě třetího místa Pechova Subaru se na čele umísťují jen vozy této značky a sezona je ve znamení souboje Gargulák - Arazím, který pro sebe rozhodl Václav Arazím. Velmi dobře si vedli též Tošovský a Tuček. V r. 2000 opět vítězí Lancery, tentokrát EVO VI. V pořadí Arazím, Tošovský, Klokočka. Následující rok - 1. Arazím (4 vítězství), 2. Jandík (3 vítězství). V r. 2002 se historie opakuje, třetí dojíždí Tuček. V sezoně 2003 vyhrává Jandík 5 soutěží ze 7, a s přehledem získává titul. V dalším roce je součástí mistrovství i rakouská Jänner rally, kde absolutně vítězí "Mundl" Baumschlager s EVO V skup. "A" a poráží i vozy WRC. Sezonu vyhrává Arazím před Karlem Trojanem (oba jak jinak - na Mitsubishi). Ročník 2005 znamená Arazímovu obhajobu.

Sezona 2006 přináší novinku - vozy kategorie WRC nesmí v domácím šampionátu bojovat, a tak se favority na zisk titulu stávají produkční vozy. A ty předpověď naplňují, získávají prvních 9 míst. S výjimkou dvou Subaru na druhém (V. Štajf) a čtvrtém (A. Mörtl - Rakousko) místě získávají zbývajících 7 míst opět Mitsubishi. Vítězí plzeňský Václav Pech jr. s EVO IX, třetí Karel Trojan jr., pátý Václav Arazím....

Kdy vítězné tažení "Myšáků" skončí? To napoví další sezony a možná i příchod nové třídy S2000.

!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)


| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 19 (Zobrazeno 1-15)
 04.02.2007 10:08:40 


Vítězné tažení myšáků asi hned tak neskončí.První 3 místa na Šumavě jsou pádný argument.


Unregistered
 15.01.2007 08:56:24 


Já první lancer pamatuji ten Gargulákův. Jen už nevím, co to bylo za rok. První, kdo jel v Čechách mitsubishi, jsme byli pravděpodobně my. Škoda, že jsme k němu neměli odpovídajícího pilota. V roce 94 jsme jeli galanta, s nímž byl rok předtím Gassner mistrem Německa. Díky výsledku 2 závody - 2 havárie se s ním ale moc velká díra do světa neudělala.
Na těchto stránkách
http://www.lancerevoclub.com/comparazione-e.htm
jsou zahrnuty i předtrojkové evoluce.


9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 13.01.2007 21:03:42 


Krátký přehled jednotlivých evolucí: http://www.jarda-rs.com/evoluce/prirucka/index.html


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 12.01.2007 15:23:22 


Nevím to úplně jistě,ale u nás se asi jako první objevili EVO III . A ve světě prvních úspěchů vlastně dosáhly také "trojky".Proto jsou EVO I+II málo známé.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:12.01.2007 15:00:43 


Jo, měl. Hledal jsem o tom nějaké další informace a našel jsem o Petákovi zmínku. Po něm měli to auto bratři Řihákové. Také jsem našel nějaké informace k EVO 1 a EVO 2. Ty v podstatě vycházely ze stejné karosérie, jako EVO 3, ale nevstoupily tolik do povědomí.


9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 Re:12.01.2007 14:46:12 


Ahá, díky za upřesnění. Myslím že Peták měl právě Viru?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:12.01.2007 09:05:53 


Vira byl ten model, který jezdil jako evo 3. Evo 5/6 byl perth.


9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 11.01.2007 16:35:34 


S Protonem jezdil myslím i Peták. A opravdu je ten název Perth? Já myslím esli to není Vira (Wira)?


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:RE11.01.2007 09:00:39 


Jsem relativně přesvědčen, že na Tučkově autě byl znak mitsubishi vždycky. I tehdy, kdy byl ve startovní listině psán jako Proton.
S těmi Liškovými je to složitější. Jeho "garáž" se za posledních pár let změnila ve slušný motorsport, kterým těch mitsubishi už prošlo odhadem mezi pěti a deseti. Ta poslední stavěli sami, u těch dřívějších nevím, co, jestli a případně od koho bylo koupeno.
Myslím ale, že to je vcelku jedno. To, že označení auta je pro různé trhy různé, je relativně běžné. Mám dojem, že i Škodovka prodávala na některých trzích felicie pod označením favorit. Nissan (tam si nejsem jist, zda je to starší označení, či zda se používá pro některé trhy dodnes) můžeme najít i pod označením Datsun, Opel pak v Anglii vystupuje (nebo vystupoval) pod označením Vauxhal. V současnosti Renaultem v Rumunsku vyráběná Dacia Logan je v Rusku prodávána jako Renault Logan a určitě byste někdo doplnili další příklady. Proto bych řekl, že spor o to, zda ten, či onen jel tam nebo tady s Lancerem, Carismou, nebo Protonem, je relativně bezpředmětné.


9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 11.01.2007 05:32:03 


Díky,odpovědi byly i na nevyslovené otázky.


Unregistered
 10.01.2007 15:39:52 


Jestli se nemýlím,tak to Liškovo patřilo dřív právě Gassnerovi.Jel s ním Šumavu a na 3-Stadte už s Protonem startoval Liška.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:RE10.01.2007 15:21:30 


Ja myslim ze kdyz tucek jezdil s ,,protonem" tak tam znak mitsu vepredu nebyl...


10978+2774 (26128)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 Re:Re-křídlo10.01.2007 15:11:34 





!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
142117+2829 (1565416)Daves (Administrátor)
      
 Re:RE10.01.2007 13:33:35 


Ta carisma a proton, to jsou v podstatě jen obchodní znašky. Carisma je označení Lanceru pro Británii. Proton Perth je malajský obchodní název. Pod značkou Proton začal jezdit Gassner a Liška poté, co s ním začal spolupracovat, jezdil toto označení též. Pravděpodobně také z důvodu, že sám prodával toyoty, což je v podstatě konkurent Mitsubishi, ale těžko by u nás někdo hledal proton. Myslím, že to auto tenkrát mělo i na masce znak mitsubishi.


9787+1396 (20129)H. (VIP uživatel)
        
 Re-křídlo10.01.2007 13:09:56 


To jo, takový typicky japonský.


!Rally modely: Mitsubishi Lancer EVO (IV)
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Celkem záznamů: 19 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:363
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:12870
Celkem návštěv:175402080

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4394