ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!ŠKODA Felicia FUN stokrát jinak

ŠKODA Felicia FUN stokrát jinak

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Lancia Stratos HF

 <<



Autor:
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 29.11.2006 - Změněno: 30.11.2006

Rally modely: Lancia Stratos HF



Vůz: Lancia Stratos HF
Posádka: Sandro Munari - S. Maiga
Koncepce: motor uložen napříč za sedadly (uprostřed), pohon zadní nápravy
Motor: 6-válec do V (65 °), rozvod 2xOHC, vrtání/zdvih 92,5/60 mm,
objem 2418 ccm, stupeň komprese 9, výkon 190 PS při 7000 ot/min, točivý moment 226 Nm/4000 ot/min, max otáčky 8000.
Blok a hlavy válců z hliníkové slitiny, litinové vložky. 4 ventily na válec, vačky hnané řetězy. 3 dvojité karburátory Weber 40 DCF14, el. čerpadlo Bendix, tranzistorové zapalování. Motor pocházel z Ferrari Dino 246.
Soutěžní verze měly výkon vyladěn na 270-300 PS u továrních, 220-230 PS u klubových vozů.
Některé seriové vozy měly i 4-válce 2xOHC z Lancie Bety o výkonu 150 PS (možné vyladění až na 200 PS).
Údaje o voze: 5-stupňová převodovka v bloku s motorem, řazení na podlaze, jednokotoučová suchá spojka. Samosvorný diferenciál, hnací hřídele se stejnoběžnými klouby. Střední část vozu vystužena trubkovým rámem na podlahové plošině ze skříňových nosníků. Nezávislé zavěšení kol, seřiditelná světlá výška. Hřebenové řízení, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Střední skořepina ocelová, příď i záď výklopné ze sklolaminátu.
Hmotnost 1030 kg, u soutěžní verze 750 - 880 kg.

!Rally modely: Lancia Stratos HF
!Rally modely: Lancia Stratos HF
!Rally modely: Lancia Stratos HF

!Rally modely: Lancia Stratos HF
!Rally modely: Lancia Stratos HF


Historie, úspěchy + drby
Vyrobeno bylo pravděpodobně 492 ks. Některé materiály však uvádí 502.
Zlé jazyky tvrdily, že auto vzniklo tím způsobem, že anatomickou sedačku s Munarim obestavěli autem. To bylo jako první stavěno přímo pro soutěže. Představený vůz zvítězil v roce 1977 v Rally Monte Carlo. Stratos se stal vítězem šampionátu světové rally značek v letech 1974-76. Kromě Munariho jezdili za "továrnu" i Andruett a Waldegaard. Pro skupinu "B" byl připraven i přeplňovaný motor s turbem KKK a vstřikováním, vyladěný až na výkon 420-480 PS.

U nás Stratosy startovaly na Barum rally v letech 1977-80 s posádkami italského Jolly clubu. Jejich největší úspěch bylo v roce 1980 8. místo posádky Gianello-Rorato.

Poprvé se Stratos jako koncepce objevil v roce 1970 jako Bertoneho studie na turínském autosalonu. Jméno Stratos se přičítá jednomu z návrhářů, který podotknul, že prototyp vypadá jako by přicházel ze stratosféry. Zkratka HF pochází ze žargonu soutěžních jezdců "Horizont Full" (Horizont naplno).

Vůz vyhrál Monte Carlo, San Remo, Giro d`Italia, Rideau Lakes, Švédskou rally a Korsicu. Třetí byl na Safari a RAC, kterou se Stratosu přes maximální úsilí nepodařilo nikdy vyhrát. Tovární tým s tímto vozem startoval naposledy v roce 1978, kdy se již vývoj zaměřil na Fiat 131. Poté jezdil vůz v soukromých týmech. Nej... jezdcem byl soukromník Bernard Darniche, který s autem 33x zvítězil. Sandro Munari to dokázal "jen" 13x.

!Rally modely: Lancia Stratos HF
!Rally modely: Lancia Stratos HF

!Rally modely: Lancia Stratos HF
!Rally modely: Lancia Stratos HF


Tento vůz se stal legendou a spojoval v sobě krásu klínové karoserie s brutálním výkonem motoru.



| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Rally modely: Nissan Bluebird 1600 SSS
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 21.02.2007 21:44:46 


Tohle bylo auto na soutěže,kam se Fiat 131 hrabal.Ošklivá krabice,Stratos byl opravdu " sporťák !!!


Unregistered
 20.02.2007 09:47:18 


Jedinou "chybkou", kterou Stratos i 037 měly, bylo to, že to byly jen dvoukolky.
Na www.tuzing.cz jsou k vidění videa ze soutěží a je fakt velkej rozdíl.
Jinak ta modrá v Lánech se mi moc nelíbí, já radši klasiku Alitalia a 037 a Delta Martini...


2+2 (2)snoopy (Registrovaný)
  
 04.02.2007 10:14:52 


Zajímavý článek.Až zde se dozvídám,že se Stratosy dělaly i se čtyřválcovým motorem.Myslel jsem si,že byly pouze šestiválce.


Unregistered
 03.02.2007 11:24:45 


To auto je tak "ošklivý,"až je krásný.Nejlepší ze všech,který tu jsou k nahlídnutí.


Unregistered
 17.01.2007 10:19:43 


asi zklamu, ale je to obyčejný travní PVC koberec (máme ho na balkoně) a pozadí je list z kalendáře.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 16.01.2007 22:56:39 


Předpokládám,že je to k vláčkům ?


Unregistered
 06.01.2007 17:52:19 


Hezký,vypadá to jak fotka z Monte Carla z přístavu.Z čeho je ten trávníček ?


!Rally modely: Lancia Stratos HF
Unregistered
 09.12.2006 16:32:04 


Darniche měl jasně modrou,nápisy Total a většinou červený kola (samozřejmě ne vždy,ale tak na 80% fotek co jsem viděl.)A byl asfaltovej specialista.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:09.12.2006 16:07:54 


V lanech je silnicni verze Stratosu v barve zarive modre....


10975+2774 (26123)vhml (Pořadatel)
     302240348   
 09.12.2006 15:32:14 


Také jsem zaslech' něco o 7 milionech,takže to odpovídá.No,asi si jí ani jeden nekoupíme.Mě by stačilo to svezení,nejlíp tak v Sosnový a alespoň na půl hodinky.A mám takový dojem,že Munari testuje a předvádí auta u Lamborgini,takže určitě jezdit nezapoměl a věřím že by se taky rád svezl...



467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:09.12.2006 12:26:53 


Také jsem v Lánech nikdy nebyl a jen si ji vybavuji z nějaké fotky. Nějaký ten Stratos je čas od času někde po Evropě na prodej, ale cena začíná někde kolem 70 000 u silniční verze, soutěžáky jsou pak ceněny na 200 - 250 000, takže pro normálního smrtelníka obtížně dosažitelná hračka.....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 09.12.2006 12:08:00 


Nebyl jsem tam,ale podle fotky kterou jsem viděl od kamaráda by to měla být ta Darnicheho.Jenže údajně sem byla jen zapůjčená,takže nevím jestli tam ještě bude k vidění.(a bohužel určítě ne k svezení,móóóc bych chtěl,ale mám smůlu.)


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 09.12.2006 10:17:19 


V Lánech, v Charouzově rallye muzeu, myslím jedna je.....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 09.12.2006 05:47:39 


Souhlasim,ale ona v republice nebude ani jedna.


Unregistered
 08.12.2006 12:42:02 


Tedy nevím jak vy ale v tomhle bych se svezl radši než v integrálce.


Unregistered
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:756
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:93853
Celkem návštěv:173093941

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393