ŠKODA 105 L
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=447
Autor:
16+21 (18)Milda (Registrovaný)
   290-332-260
Vytvořeno: 07.04.2005 - Změněno: 10.05.2007

ŠKODA 105 L



Chtěl bych představit svou Š 105 L r.v.1988.

VIDEO při 60 km/h podřazeno na 2 a dále naplno: výjezd z obce (5.7Mb)

!ŠKODA 105 L
!ŠKODA 105 L
!ŠKODA 105 L
!ŠKODA 105 L


Ještě počátkem roku 2003 to byla klasická škoděnka se sníženým předkem. Různé úpravy v interiéru sice už proběhly dříve (řadička, ručka, volant, budíky,...), ale řádné ladění začlo probíhat až v létě 2004 po té co to vydávalo zvl8štní zvuk a pak jsem zjistil, že je prasklá hlava.

Protože patřím mezi ty, kteří chtějí zachovat původní motor a zastávám názor, že není umění tam narvat silnější motor z jiného auta aby to jelo, začal jsem opravovat a upravovat ten původní.

Po té co jsem sehnal obyčejnou (ale novou) hlavu, nechal jsem ji poupravit. Zvětšil se průměr sání a sací ventily, zasadili se tvrdá lůžka ventilů, zakomponovaly se tvrdší pružiny a samozřejmě se taky hlava trošku snížila...

Pak následovala výměna vačky za novou 280/280.

Dále přišel na řadu karburátor, který jsem vyměnil za lepší ze Š120 (větší difuzory, ekonostat) a ještě ho přetriskoval (dlouhodobější zkoušení trysek)+ proběhla regulace podtlaku. Na karbec jsem nasadil bavlněný sportovní filtr. O slícování a leštění sacího a výfukového potrubí nebudu asi mluvit, protože mě ještě teď bolí ruce a prsty.

Originál tlumič výfuku byl nahrazen příčným vyrobeným ze středního dílu Fabie 1.4 16V (brutální rachot).

Další krok bylo zapalování, které jsem nahradil tranzistorovým vlastní výroby (odpadl kondenzátor a opotřebení přerušovače) o stálém napětí 3000 V i při vyšších otáčkách. Teď to prosilo i svíčky, tak jsou tam lepší od NGK.

A byla zima.....

Na jaře se ozvala spojka! Takže motor šel ven... stetrvačník je odlehčen na 5 kg, řemenice má 380 g, nasadil se nový tužší přítlačák od Sachsu, vyměnila spojková lamela a ložiska (ve skříni i vypínací). Teď jsem to všechno vyčistil a dal dohromady.

Výsledek? - jede to!

!ŠKODA 105 L
!ŠKODA 105 L
!ŠKODA 105 L
!ŠKODA 105 L


Poznámka: V současné době se chystá nová hlava (kompletně broušené a leštěné kanálky, úprava spalovacího prostoru, ventily jako hřebíky, ....). Prostě konečně kompletně upravená!
Dále je ve výrobě sací potrubí, které nebude sedět na výfukových svodech a bude prodloužené. Doma je už vysoká podložka pod karbec, který bude ještě asi 8 cm nad sáním. Vzduchový filtr už je přemístěn pod zadní spojler, daleko od tepla motoru.
Na červenec je naplánovaná výměna přední a zadní kapoty, blatníků a Škůdka dostane nižší prahy z laminátu (vše už je doma). Na závěr příjde lak a fólie na boční okna.

ZMĚNA HOTOVA !!!

Modrá barva tomu docela sluší a technická na další dva roky taky. První výjezd bude 26.8. 2005 na Mimoň a poté do DOKS na Škoda sraz.....

!ŠKODA 105 L
!ŠKODA 105 L
!ŠKODA 105 L



V ZÁŘÍ 2006 JSEM AUTO PŘEDAL DO JINÝCH RUKOU SE SKORO NOVÝM VYMAZLENÝM MOTOREM. VYPADAL JAKO FANDA ŠKODOVEK, ALE JEN SE ASI TAK TVÁŘIL (PLNÁ HUBA KECŮ). DOTYČNÝ AUTO IHNED ZNIČIL, PROTOŽE MOTOR NEZAJEL A HNED HONIL.( TO ŽE TO ODRBAL V PRVNÍ ZATÁČCE JSEM MU UŽ ODPUSTIL.) DEJTE SI POZOR KOMU KUS SVÉHO ŽIVOTA PRODÁVÁTE, PROTOŽE KDYŽ SE DOZVÍTE O JEHO ŠPATNÉM KONCI, TAK TO DOST ZAMRZÍ!!!

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email