Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=393
Autor:
77042+8645 (462709)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 14.03.2005 - Změněno: 19.03.2005

Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99



Š130RS
majitel: ????????
místo výskytu: ?????????

!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99


!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99


!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99
!Škoda 130RS - Autosport Tuning 7/99


KAROSERIE

ŠKODA 110R
barva: modrá
Přestavěná na 130 RS

MOTOR
Favorit- 1600ccm
upravený zdvih, kovaná kliková hřídel, závodní leštěné ojnice, T-písty, vačka 320 stupňů, ventily s tvrdšími péry a sedly, 2x karburátor WEBER 40 DCOE, laděný výfuk, max. výkon při 8.000 otáčkách cca 160 koní.

Kola
205/5O Dunlop 13"
elektrony "Loukotě"

Nápravy
Přední s hřebenovým řízením
Zadní náprava s vlečnými rameny
Snížený podvozek, sportovní tlumiče

Rychlosti
maximální rychlost přes 200 km/h
Zrychlení z 0-100 za 8 sekund

Text převzat z časopisu AutoSport tuning 7/99
A už je to tady. Ten, kdo s trochou nostalgie vzpomíná na doby největši slávy Škody 130 RS, se nyní zaraduje. Jeden zachovalý exemplář nám nabídl k nafocení náš čtenář. Tak slavný vůz jsme nemohli odmítnout. Ten, kdo ví, kolik kousků bylo vyrobeno, asi tuší, jakou práci dá sehnat některé díly na stotřicítku. Když však chcete mít doma něco, co se hned tak nevidí, musíte se snažit.

Přesně tak se snažil náš čtenář. A že to bylo náročné, potvrzuje fakt, že shánění náhradních dílů zabralo téměř celé dva roky. Pak následovalo mnoho měsíců tvrdé práce. Nejdříve prodělala celkovou generální opravu karoserie. Původně okruhová verze škodovky byla připravená do lakovny. Jaký odstín ale vybrat? Majitel se před časem zahleděl do Chrysleru Viper, a tak si jej připomněl alespoň volbou barvy pro svůj vůz. Lak je tedy originál Chrysler. Interiér vozu byl celý znovu přečalouněn. Přední sedadla jsou od firmy Recaro, zadní sué uplatnění nenašla. Nakonec v takovém speciálu se přece vozí pouze dva. Řidič a jeho navigátor. Potřebnou pohodu jim obstarává rádio Panasonic. Místo zmíněných zadních sedadel jsou umístěny reproduktory. V žádném případě nesmějí chybět nerezové pedály. Sportovní volant je originálem a s jeho pomocí přes hřebenové
řízení ovládáte přední kola. Ta mají namontovaná pneumatiky Dunlop v rozměru 205/50-13. Stejný rozměr je i vzadu a obepíná litá kola kdysi známá pod lidovým názvem "loukotě". Potřebnou
šířku jim zaručují podložky. Celý podvozek je patřičně snížen a vybaven sportovními tlumiči. Zadní vlečná ramena jsou originál Škoda. Aby se s vozidlem dalo jezdit i v chladných měsících,
bylo dodatečně vybaveno topením z Favoritu. Přídavná světla Maxtel jsou umístěna na rámu z chromovaných trubek. V chromu jsou vyvedena i zpětná zrcátka na předních blatnících. U nás
je seženete jen těžko, proto musel majitel pár zakoupit při své cestě do Anglie, Dalšími zvláštnostmi jsou olejový chladič, pětistupňová převodovka a náporové chlazení motoru. To vše je dnes samozřejmé. V době, kdy stotřicítky bojovaly o mistra Evropy, to však byly výjimky. Alespoň u vozů značky Škoda.

Největší poklad je skryt pod zadní kapotou. Motor, původně z Favoritu, by těžko někdo poznal. S jeho úpravou vydatně pomohl ing. Walter, jinak specialista na letecké motory. Objem byl zvětšen
téměř na 1.600 cm3, upraven byl zdvih. Agregát ,byl osazen kovanou klikovou hřídelí. Závodní leštěné ojnice jsou spojeny s takzvanými T-písty. Ostrá závodní 320° vačková hřídel je asi maximum, co se tehdy do motorů škoda montovalo. Upravené jsou i ventily s tvrdšími péry i jejich sedla. Úpravou prošla i hlava motoru. Když chcete mít slušné stádo koní, musíte je také slušně nakrmit. O to se starají dva karburítory Weber 40 DCOE. Nějakého toho koníka navíc přidá i patřičně naladěný výfuk a máte vyhráno. Podle našeho čtenáře a zároveň majitele této Škodovky není problém motor vytočit až na 8.000 otáček/minutu. Pak prý dosahuje výkon téměř 160 koní. Je zřejmé, že ehká karoserie umožňuje razantní zrychlení. Z 0 na 100 km/h potřebuje modrý speciál pouhých 8 sekund. Když je potřeba, dokáže jet i lehce přes 200 km/h. Je dobře, že se někteří
fandové starají i o vozy ročníků dříve narozených. Zvlášť potěšitelné je, že to nemusí být vždy jen zahraniční výrobky. Jejich snažení tak umožní přiblížit i mladým generacím, jak taková závodní Škoda 130 RS vlatně vypadala a že dokázala prohánět i mnohem silnější soupeře. Získaný titul mistra Evropy hovoří jasnou řečí.

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email