Švagr
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=372
Autor:
77053+8646 (462774)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 13.03.2005 - Změněno: 25.03.2005

Švagr



Š120S
majitel: Praskolesy u Hořovic, okres Beroun


[img:398
!Švagr
!Švagr
!Švagr


!Švagr
!Švagr
!Švagr
!Švagr


!Švagr
!Švagr
!Švagr


Trochu z historie:
r.v. 1970, auto (nebo spíš jen karoserii) jsem koupil v zimě roku 1999 od kamaráda, ten vlastnil auto necelý rok, zadřela se mu převodovka a tak vyndal celý agregát, ale pak mu nezbýval čas dát to všechno dohromady. Tak jsem si přivezl samotnou karoserii s plány jak se auto od začátku předělá. Jenomže vznikl problém a já potřeboval auto, se kterým bych mohl hned jezdil, tak nezbývalo než nasadit motor a převodovku (doma jsem měl motor ze 110R). S tímhle autem jsem jezdil až do jara, kdy se začaly objevovat různé závady. Tak jsem úplně celý auto rozebral a začali jsme na něm s tátou pracovat. Auto dneska vypadá tak jak vypadá, ale neustále se na něm pracuje a vylepšuje!!!Auto jsme stavěli po vzoru vozu Škoda 120Sné žádný spoilery, křídla apod.

Trochu z techniky:
Karoserie:

Původní Š 100 (karoserie byla měněna v roce 1980 a od té doby zřejmě garážovaná a téměř bez koroze. Přední čelo alá 120S. Mřížka v kapotě ze zadního plata Š100. Vytažené zadní lemy, Nebo spíš navařené lemy z předních blatníků. Uvnitř karoserie ochranný rám vlastní výroby.Náporové chlazení tažené hadicemi vnitřkem (výborně topí, zvlášť když je venku 30C). Upravený tunel na 5 rychlostní skříň. Vzadu vzpěra mezi tlumiči. Atd.

Interiér:
Sedáky MTX, 4-bodové pasy, kaplička na přístroje alá 120S, sportovní volant originál Škoda

Podvozek:
Nápravy M, vpředu podložky 15 mm, vzadu 20mm, šnekové řízení (má méně otáček na plný rejd) je utažené, takže auto neplave ani při vyšších rychlostech. Pružiny sériové zkrácené vpředu o 2 závity, vzadu 1 závit. Sportovní tlumiče HP Sporting (velice doporučuji už to pak není škodovka)!!!

Převodovka:
5 rychlostí, stálý převod 4,22

Kola:
V současné době "Otvíráky" s pneu 165/70 R13, ale jsou připravené "Apolla" s pneu 175/65 R13. Bohužel původní kopretiny nebo dělítka se mi nedaří sehnat.

Motor:
V tomto voze je motor s pořadovým číslem 5. Původní motor 100 vyměnil kamarád za 120, který jsi při koupi nechal. Další byl motor 110LS to ještě auto bylo v "originálu". Po započetí úprav se mi tento motor zdál slabý a sehnal jsem v rámci omezených finančních možností motor 130, který jezdil do konce dubna tohoto roku. Tento motor byl víceméně sériový (byl tam i na srazu v Klatovech)! A nebyl to teda žádnej lenoch!!! Auto sním jelo dle tachometru víc jak 160 km/h po dálnici.

V současné době mám v autě motor Felicia 1.3.
Úpravy: odlehčený setrvák, řemenice a přítlačák,
Leštěné kanály a spalovací prostory
Sportovní výfuk + laděné svody
Startér Felicia
Elektrické palivové čerpadlo zn. Facet
Karburátor originál Favo (prozatím) atd.

Auto s tímhle motorem jezdí úlně úžasně!!! Maximální rychlost nemám změřenou ale na rozjezd i na rychlost s tím udělám snad každou sériovou Felicii. Motor se nechá vytočit v pohodě na 7.500 - 8.000 otáček, ale samozřejmě na úkor životnosti.

Dále bych chtěl poděkovat tátovi za pomoc a hlavně trpělivost.

Škodě zdar!!!

Láďa

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email