ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!100   S.B.  racing team

100 S.B. racing team

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Úpravy

>

Elektroinstalace a Výbava

>

Centrální stěrač I.

 <<



Autor:
77044+8645 (462720)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 12.03.2005 - Změněno: 12.03.2005

Centrální stěrač I.



Udělat si 1 stěrač na eRku je docela jednoduchý a vystačí si jeden člověk. Chce to spíš nervy. Já jsem do karoserie nic nevrtal a využil původní díry, která ačkoli není uprostřed nárokům zcela vyhovuje. Rameno stěrače je původní škodovácký, aby šlo nasadit na původní hřídel. Stěrač s gumou jsem použil z fordu courier. Na fordovském je ale jiný patent uchycení na rameno. Je tam kousek nanýtovaného plastu, který jsem za pomoci brusky, pilníku a trochu nářadí odstranil. Místo něj jsem šroubkem o ? 4mm připevnil škodovácký "kolíček". Nejdříve jsem z auta vymontoval mechanismus stěračů . K tomu postačí odstranit papírový kryt v kufru a vrchní část palubky. Také je vhodné vyndat motorek s převodkou. Táhla jsou spojena přes kulové čepy, které jsou zajištěny "ségrovkou". Vše jde lehce rozebrat. Na ramenu pravého ( z pohledu řidiče ) stěrače jsou 2 čepy pro 2 táhla. To je pro jeden stěrač zbytečné. Proto jsem místo pravého použil levé. Jelikož původně nemají stěrače dostatečný výkyv, vyřešil jsem to rozříznutím ramene ( u stěrače ). Půlky jsem přes sebe přesadil tak, aby osy čepů byly vzdáleny 42-43 mm a svrtal a snýtoval měděnými nýty ? 4mm. Kdyby bylo přesazení větší mohlo by se stát, že se stěrač otočí v krajní poloze dopředu (funkce jako kolo u parní lokomotivy - známo z vlastní zkušenosti). Potom jsem mechanizmus s táhlem zkusmo namontoval zpět do auta. Jelikož jsem změnil geometrii, dřelo mi táhlo o ramena, to jsem však lehce „spravil“ ve svěráku. Mechanismus jsem nastavil tak, že při sepnutí stírá nejprve před řidičem. Protože zářez na hřídeli převodky, vyfrézovaný původně pro 2 stěrače, nejde použít, dotáhl jsem pojistný šroub přímo do hřídele, což bohatě stačí. Nejlepší je vše vyzkoušet nejprve bez stěrače a potom teprve s ním. Výkyv je dostatečný, vzhledem ke tvaru předního skla. Díru po stěrači před řidičem jsem zaslepil černou gumovou záslepkou která nijak nenarušuje vzhled auta. Kdo provádí tuto úpravu ještě před lakem je zřejmě nejjednodušší díru zavařit a zakitovat.

Takže ať Vám stojí.
Eidy.

Centrální stěrač I.-sterac
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

Žádný komentář
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:748
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:75006
Celkem návštěv:173075094

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393