ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Deník Škoda 130 LR

Deník Škoda 130 LR

WebShop Tip
Šteft uchycení trumpet Weber DCOE
Šteft uchycení trumpet Weber DCOE
Daves

8 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Články

>

Speciály s karoserií Škoda

>

ÚVMV Škoda 1100GT kupé

 <<



Autor:
77042+8645 (462709)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005

ÚVMV Škoda 1100GT kupé



!ÚVMV Škoda 1100GT kupé


Vzrůstající obliba ryze sportovních automobilů, která se v šedesátých letech šířila světem, zasáhla také Československo. Vzniklo u nás několik zajímavých konstrukcí, zejména amatérských, pro normální silniční provoz. Na tuto módní vlnu reagoval i podnik s indikátorovým diagramem ve znaku - ÍJstav pro výzkum motorových vozidel v Praze. V roce 1968 si jeho zaměstnanci předsevzali vyvinout vozidlo kategorie GT, které by se dalo vyrábět v menších sériích a, uspokojilo zájemce o vůz tohoto druhu. Krom toho se sapnozřejmě uvažovalo o možnosti jeho nasazení v závodech a soutěžích, přičemž homologaci pro kategorii GT do konce roku 1970 limitoval počet 500 kusů vyrobených ve dvanácti po sobě následujících měsícfch. Protože při konstrukci nového vozu se měly aplikovaf nové technologické postupy výroby karosérií a poslední poznatky z oblasti ergonomie a fyziologie, stavba začaia návrhem prostoru pro posádku. Tohoto úkolu se mělo zhostit oddělení karosérií při ÚVMV, vedené ing. M. Vackem. Návrh designu pocházel z pera M. Strejčka. Správnost tvaru karosérie se ověřovala na modelu v měřftku 1:5 v aerodynamickém tunelu Vojenské akademie Antonína Zápotockého V Brně. Nosnou část vozidla tvořil skelet svařovaný z plechových dílů, s integrálním bezpečnostním obloukem. Povrchové díly karosérie byly panelového typu. Zavazadlový prostor byl za sedadly a náhradní kolo se nalézalo pod přední kapotou. Hlavní světlomety Cibié se vyklápěly na podaět světelné houkačky a zavíraly se zvláštním pedálem. ~alounění celého interiéru provedli se sobě vlastní pečlivostí v n. p. Karosa ve Vysokém Mýtě. Tento zajfmavý vůz měl dále se~iditelnou polohu volantu, bezpečnostní uzávěr palivové nádrže s pojistným ventilem proti úniku paliva při havárii, protihlukové izolace Teroson a čelnf sklo vlepené pomocí speciálního profilu Bostik Solbit, které vyhovovalo i tehdejší severoamerické bezpečnostní normě č. 212. Motor Škoda 110, uložený za zadní poháněnou nápravou a upravený podle kategorie A 2, měl objem 1 138 cm' (f?~ 73 mm x 68 mm), stupeň komprese 12 a výkon 55,2 kW (75 k) při 5 7501/min. Uzavřená chladicí soustava měla chladič s pomocným elektrickým ventilátorem uložený vpředu. Chlazení motorového oleje obstarával výměník olej - voda ž vozu NSU Spider. Později se do vozu montoval motor Škoda o objemu 1 300 cm' a po něm motor Škoda 110 R. Původně plánovaný motor Škoda 1100 2x OHC, za tím účelem vyvinutý v ÚVMV pod vedením ing. Julia Mackerleho, se v sutomobilu neobjevil. Přednf náprava pocházela z vozu Škoda 110,'avšak se zkrutným stabilizátorem otočeným vzad. Zadní náprava - nové konstrukce měla ramena se šikmou osou kývání a přizpůsobené přední kotoučové brzdy Š 110, doplněné o brzdiče parkovací brzdy. Přenos točivého momentu od převodovky ke kolům obstarávaly Ltibro klouby. První prototyp tohoto vozu vyjel v roce 1970. Po absolvování zkoušek a mnoha výstav s velkým ohlasem veřejnosti projevilo o výrobu zájem Autodružstvo Praha, ale nedošlo k nf a jíný výrobce se nenašel.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Re:26.12.2007 14:25:54 


Mam zájem o informace o tomto vozu UVMV. Případně k nahlédnutí.Díky ŠRŮT -TEL )728 0739 46


Unregistered
 Škoda revue04.01.2007 08:31:14 


Další informace o tomto voze a jeho replikách ze Škody revue, jsou na: http://skoda.stable.cz/cz/index.php?id=2&id2=537&id3=2836


130+32 (81)havi (Registrovaný)
   222933434 
 17.12.2006 18:43:32 


Jediný vyrobený ku je v Příbrami. Vše ostatní jsou buďzávodní auta používající formu UVMV nebo repliky.


Unregistered
 16.11.2006 17:45:27 


Jeden exemplář tohoto vozu, jestli replika nebo upravený originál, to nevím, se představil na letošním podzimním Tuningshow v Kopřivnici v rámci malé přehlídky autoveteránů pod označením ÚVMV 1100 GT s původními novojičínskými značkami a v bílé barvě. Kdo tuto akci navštívil, určitě viděl. Od zde představeného modelu na obrázku se ale na pohled lišil například jinými vstupy chladícího vzduchu do motorového prostoru, jinými klikami na dveřích, ale hlavně zcela přepracovanou přední partií, zahrnující jak změnu čela, tak i změnu kapoty a blatníků. Zmizely i výklopné světlomety a místo na čele našly dva kruhové světlomety doplněné na krajích blikači z emkové řady 105/120. Je otázkou, zda toto vozidlo mělo tuto čelní partii od počátku, nebo si změnu vyžádala nějaká ta kolize s následkem deformace předku. Ovšem co mně zaujalo, byl text na kartičce za oknem oznamující, že onen exemplář byl vyroben v Odrách na novojičínsku, ovšem pod hlavičkou jaké instituce, už nevím.


Unregistered
 RE16.11.2006 12:09:29 


Tak to bude ono,co bylo v telce.Předpokládám ale,že to je replika ?!?! Nevíš to náhodou ? Docela by mi to zajímalo.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:parada16.11.2006 08:55:33 


Závodnická rodina Bauerových má tato auta hned dva, červené a bílo-modré barvy. Jezdí s nimi pravidelně závody do vrchu historiků. Není problém se tam na ně podívat opravdu zblízka.


Unregistered
 ÚVMV Škoda 110015.08.2006 11:32:53 


Je to fakt krásný auto,viděl jsem ho před Barumkou v roce 77 nebo 78 -nejelo závod ! Existují asi 2-3 repliky,jedna byla vidět v televizi při závodech do vrchu.V knize Automobilové modelářství je jeho třípohledový náčrt.ˇUdjná maximálka s motorem 1150 byla 210 km


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 parada11.06.2006 19:15:15 


byla to krasna kara ale nevyrabela se bohuzel, zehnat blizsi info a nejaky nakres tak bych si to do duchodu treba poskladal... ale kde brat????


Unregistered
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:531
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:82169
Celkem návštěv:172955243

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393