Autor: |
| Vytvořeno: 05.03.2005 - Změněno: 12.03.2005 | |||
Škoda 1000MBG a MBXRok výroby: 1967 Obsah motoru: 988 Vrtání: 68 mm Zdvih: 68mm Kompresní poměr: 8.3:1 Výkon: 33.9kW(46k)/4800 otáček za minutu Kroutící moment: Hmotnost vozu: Akcelerace 0-100: Maximální rychlost: Převody: Motor pro skupinu A2 Výkon 55.2kW(75k)/7000 otáček za minutu Motor pro skupinu B5 z Formule 3 Výkon: 66.2kW(90k)/8000 otáček za minutu V roce 1967 se představily dva nové vozy typu Škoda určené pro sportovní ízdu. Typ Š 1000 MBG se vyráběl v Mladé Boleslavi, typ Š 1000 MBX v Kvasinách. Škoda 1000 MBG se v serovém provedení lišila od původní tisícovkyjen motorem se dvěma spádovými karburátory. V předu byl Jikov 32 BS-27 bez sytiče a v zadu Jikov 32 BST-19 s termosytičem. Jejich společný čistič vzduchu měl papírovou vložku a při sportovních podnicích se nepoužíval. Nahradila ho dvě sítka na difuzory. V seriovém provedení měl motor výkon 33.9 kW (46 koní) při 4800 ot./min. Motory upravené pro skupinu A2 dosahovaly výkonu 55.2 kW (75 koní) při 7000 ot./min. Měly plnoprůtokový čistič oleje Purolator a pod předním nárazníkem chladič oleje z Tatry 805. Používaly se pneumatiky Dunlop SP 3 145-14. Škoda 1000 MBX byla dvoudveřovou verzí s motorem Š 1000 MBG. Střední sloupek střechy se spouštěl společně s okny, což bylo sice efektní, ale na úkor pevnosti karoserie a tento typ se pro sport nepoužíval. Při šestihodinové velké ceně v Brně jela kromě dvou vozů Š 1000 MBG také jedna Š 1000 MB, upravená podle předpisu kategorie B5, ve voze byl motor z formule 3 s náporovým chladičem za oválnou maskou ve víku náhradního kola. Motor dosahoval výkonu 66.2 kW (90 koní) při 8000 otáčkach za minutu. Vůz měl elektronová kola Škoda s pneumatikami Dunlop SP - Sport 5.50x13. Tréninkové vozy posádky V.Bobek st. - Fousek vypadaly slibně, ale vůz odpadl v prvním kole závodu. |