Zašlapané projekty Škoda 720
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=1383
Autor:
77070+8646 (462866)eRman (Administrátor)
     286902236   
Vytvořeno: 27.01.2015 - Změněno: 01.02.2015

Zašlapané projekty Škoda 720



Znáte automobil Škoda 720? Ne? Skoro ani nemůžete.
Před třemi desetiletími existoval jako prototyp. Do sériové výroby se však nikdy nedostal, proto jste se s ním ani nemohli potkat na silnicích. Příběh českého vozu, který se nikdy nevyráběl, ač ve své době připomínal vozy nejlepších značek.

Na první pohled tato škodovka připomíná spíše BMW starší generace.

!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720


Ve skutečnosti jde o jeden z mála dochovaných prototypů modelové řady 720.

Vyroben byl v roce 1972, a jak naznačuje dokumentace v archivu automobilky, jde o jediné auto tohoto druhu, které brázdí silnice. Pár podstatně méně zachovalých modelů neuskutečněné vývojové řady se dnes krčí v depozitáři škodováckého muzea v Mladé Boleslavi, jeden zrestaurovaný exemplář byl nedávno zapůjčen do centra koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu.

Jak to s ním bylo
Psal se rok 1967. V Mladé Boleslavi vznikl přísně utajený dokument, který načrtl budoucnost vozů Škoda. Tedy nástupců, respektive větších sourozenců oblíbeného, ale už stárnoucího „embéčka“, vozu 1000 MB. Původně se totiž plánovalo, že se dvě modelové řady budou montovat společně. Projekt předpokládal, že nové vozy střední kategorie naběhnou do sériové výroby v roce 1973 - v provedení sedan, kombi i kupé.


!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720



Připravované vozy dostaly kódové označení 720. Nejprve vzniklo několik prototypů od škodováckých návrhářů, ale nebyly příliš zdařilé. Jedna karoserie se podobala Renaultu 16, sedan zase Fordu Cortina. Teprve návrh italského studia ItalDesign byl tím, co tvůrci v Mladé Boleslavi od vozu očekávali. Téměř 4,5 metru dlouhá karoserie měla vozit pět cestujících.

Vůz se nikdy do výroby nedostal. Proč? Rozhodující okolností byla neutěšená ekonomická situace, proto se raději „embéčko“ pracně předělávalo na model Š 105-120.

Okouzlení minulostí
Je to trochu zázrak, že ještě dnes jezdí po silnici jeden z původních prototypů. Jeho karoserie je úžasná. V řadě ohledů byla v té době srovnatelná s vozy Audi, Fiat, Renault, VW či dokonce BMW. K technickým položkám, které se měly u modelu 720 objevit, patří například protiblokovací zařízení brzd, klimatizace, samočinná převodovka, dokonce i vzduchové pérování.

Kdyby jen řidiči věděli v době uvedení zoufale zastaralých typů Š 105 na konci sedmdesátých i v dlouhých letech osmdesátých, jaké auto pro ně ve Škodovce vyvíjeli… Kolik měl vůz stát? V tajné dokumentaci automobilky pod položkou výrobní náklady najdeme částku 25 240 Kčs. Velkoobchodní cena se předpokládala 27 140 Kčs a prodejní měla být 30 000 Kčs za verzi s motorem 1250 cm3 a 35 000 Kčs za provedení 1500 cm3. Průměrná mzda v roce 1975 v Československu byla 2313 Kčs.

Technické údaje
Motor vpředu podélně uložený zážehový čtyřválec, pohon zadních kol
Objem 1498 cm3
Největší výkon 87 koní
Převodovka čtyřstupňová manuální
Délka x šířka x výška 4380 x 1630 x 1410 mm
Rozvor 2550 mm
Objem zavazadlového prostoru 360 l
Nejvyšší rychlost 150 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 16 s
Spotřeba paliva 12 l/100 km při rychlosti 95 km/h


Rozhovor s majitelem včetně překladu do Maďarštiny :)


V rámci cyklu "Zašlapané projekty" vznikly o tomto voze dva díly. Nasajte atmosféru dob dávno minulých ;)

1. díl



2. díl



A další videa se Škodou 720



Text převzat z: http://auto.idnes.cz/skoda-720-unikat-ktery-mohl-konkurovat-bmw-f1i-/auto_ojetiny.aspx?c=A050926_183747_auto_ojetiny_fdv


A další info a fotografie od "Pajaskoda"


Mé první setkání s tímto vozem se datuje na 21. 6. 2002, kdy jsem se svojí Škodou 105 mířil na 37. sraz Škoda felicia coupe klubu do autokempu Knížecí rybník u Tábora. Při cestě mezi Klatovy a Horažďovicemi jsem dojel pro mne v té době neznámé auto s velkým nápisem na zadním okně Škoda 720. Protože se mi ze zadu líbilo a navíc jako správný škodovák, který si o sobě myslel, že každou škodovku pozná, jsem byl zvědavý, zda se skutečně jedná o škodovku, jel jsem za ní až do Nalžovských hor, kde pak zastavila a vystoupil z auta řidič. Zastavil jsem hned za ním a hned jsem jej oslovil se spoustou dotazů k autu ve kterém přijel. Dozvěděl jsem se, že se jedná o prototyp vyrobený v 70. letech, který je jako jediný legálně přihlášen k provozu a jeho majitelem je jistý pan Muška, vlastník velké dopravní firmy Muska, která přepravuje zejména cement v cisternách do Německa jak kamiony, tak vlakem. Jakým způsobem k tomu autu tento pán přišel, už si nepamatuji. Řidič mi o sobě řekl, že je zaměstnanec p. Mušky a že s tímto autem tak 2x ročně vyjede, aby se trochu rozhýbalo. V té době jsem bohužel neměl digitální fotoaparát a o foťáku v mobilu už jsem si teprve mohl nechat zdát, takže žádné fotky z tohoto setkání, které bych snad vyfotil na kinofilm zřejmě nemám, nebo jsem je nedohledal.

Prvních 14 fotek Škody 720 jsem pořídil na kontrolní lince STK v Chrastavicích 7. 4. 2009 ( tedy pokud jsem měl správně nastavený datum ve foťáku :-)), kam jej přivezl opět majitelem pověřený řidič a nechal jej zde místním technikům k provedení TK. Se souhlasem techniků jsem si mohl auto důkladně prohlédnout a jenom jsem musel uznale pokyvovat nad výbavou i zpracováním na tu dobu ve východním bloku nepříliš vídaným, alespoň ne u vozů této třídy. Prostě paráda!!!!!!!

Další tři fotografie jsem pořídil nedlouho po setkání na STK v roce 2009, kdy majitelem pověřený řidič přijel na autovrakoviště v Hradišti u Domažlic pro nějaký přepínač, který byl myslím shodný se Škodou 100. Ten jsme zde tenkrát neměli, tak bral ze Škody 120. Přišlo mi to jako totální prznění tohoto unikátu a doufám, že to tam nakonec nenapáchal. ~X(

!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720


!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720


!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720


!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720
!Zašlapané projekty Škoda 720

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email