Naše první zkušenost s amatérskou rally
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=1243
Autor:
3136+24 (3160)Miroslav Šteffek (Registrovaný)
    
Vytvořeno: 20.10.2011 - Změněno: 22.10.2011

Naše první zkušenost s amatérskou rally



Jmenuji se Miroslav Šteffek a jsem velký fanoušek rally.Jako divák jsem navštívil nespočet soutěžích MMČR, MČR Sprinů i několik soutěžích ME a MS.

Vždycky jsem snil o tom, mít svůj vlastní závodní vůz a jezdit rally, ale nikdy jsem neměl takové možnosti, abych mohl tento sen zrealizovat.Proto jsem si řekl, že když vlastním Škodovku, která “trochu“ jede, tak že tento sen zrealizuji díky ŠKODAteamu a zaregistroval jsem se do amatérského rally při konání výročního 20.srazu Škodovek.Oslovil jsem mého kamaráda Luďka Paidara jestli mi nechce dělat spolujezdce a ten okamžitě souhlasil.

Posádka: Miroslav Šteffek - Luděk Paidar


Byl to náš první závod, neměli jsme žádné zkušenosti a samozřejmě jsme se nevyvarovali malých i velkých chyb, díky nim jsme ztratili cenné vteřiny, které nás odsunuly v konečném pořadí o několik míst dozadu.Nikde jsme netrénovali ani jsme nikdy nejeli na rozpis.Jediné čím jsem se připravil, bylo to že jsem si vyrobil světelnou rampu na noční Rz, kterou jsem nakonec málem ani nevyzkoušel.

První velkou chybu jsem udělal ještě před startem páteční noční Rz.

Chtěl jsem, abychom měli co nejlehčí auto - co nejméně benzínu, což nám vycházelo, protože jsme skoro všechen benzín vyjezdili při seznamovacích jízdách.

V Klatovech na technické přejímce nám palubní počítač ukazoval dojezd 40 km, což už se nám zdálo málo na to, abychom dojeli do kempu, poté odjeli na Rz,
odjeli Rz a dojeli k benzínové pumpě.Řekli jsme si, že na cestě do kempu musíme dotankovat alespoň za stovku.

Když jsme jeli z technické přejímky, tak jsme se ještě stavěli na jídle, protože jsme celý den nic nejedli.Nakonec jsme to měli akorát stihnout do 18:45 h do kempu, kde v uvedený čas měla být rozprava s jezdci, takže už jsme nestihli natankovat.Nakonec jsme přijeli do kempu a rozprava se konala až skoro v 19:30 h, takže jsme klidně natankovat mohli.

Když jsme odjížděli na start noční Rz, která byla necelé 2 km od kempu, ukazoval počítač dojezd 25 km, protože před námi stála kolona aut a pořád se popojíždělo, benzín ubýval a dojezd na palubním počítači pořád klesal.Než jsme se dostali ke startu, počítač ukazoval 0 km.

V té chvíli jsem myslel, že tuto Rz ani nedokončíme, tak jsem jel hlavně na ''spotřebu'', abych vůbec dojel do cíle, protože jsem se nechtěl připravit o sobotní svezení na Čínovském okruhu, na který jsem se těšil nejvíce ze všech Rz.

Taky jsme se ke konci Rz trochu ztráceli v rozpise.

Díky tomu jsme v pátek skončili až na 32 místě i když jsme to čekali ještě horší.

Foto: Vladislav Maschl


V sobotu už jsme měli natankováno a bylo jasné, že s tímto autem při Rz, které se pojedou, musíme stahovat.

S Korábem jsem byl spokojen, jediné, co bych chtěl příště zlepšit je volit ideálnější stopu.

Taky jsem měl problém s přenesením výkonu na silnici.V zatáčkách se protáčela kola, auto se hrnulo rovně a nechtělo moc zatáčet.

Foto: Vladislav Maschl


Čínovský okruh byl největším zážitkem a když jsem se díval na výsledky, tak jsem zjistil, že jsme ho měli i dost dobře rozjetý, ale štěstí nám nepřálo a když jsme jeli druhý průjezd vracákem, tak jsem hrabal na dvojku, motor byl hodně vytočený, měli jsme dost malou rychlost a při zařazení trojky proklouzla spojka, motor se vytočil do omezovače a nešla zařadit žádná rychlost.V té chvíli jsem myslel, že je konec a odešla spojka.Nechal jsem auto jet setrvačností na neutrál a po chvilce jsem opět zkusil zařadit.Když se to povedlo a auto se rozjelo, tak jsem už raději volnějším tempem pokračoval do cíle.

Díky této nepříjemnosti jsme ztratili minimálně 15 vteřin a to nás ve výsledku posunulo dost dozadu.Taky jsme srazili jednu kuželku v retardéru, za kterou jsme v celkových výsledcích dostali penalizaci 10 vteřin.

Foto: Vladislav Maschl
Foto: Vladislav Maschl
Foto: Vladislav Maschl
Foto: Vladislav Maschl


Konečně jsme si vyzkoušeli rally z té druhé strany - z pohledu jezdce a teď víme, že to není tak jednoduché, jako to vypadá, když člověk stojí u trati.Stíhat přejezdy a být v čas v časové kontrole bylo někdy na hranici penalizace za pozdní příjezd.Když jsme se po Čínovském okruhu vrátili zpět do kempu na servis, tak jsme se stihli pouze podívat na tabuli a na čas, kdy budeme odjíždět do další časové kontroly, v rychlosti něco sníst a zase vyrazit směr.Kdyně na poslední Rz - Koráb.

Jinak jsme s konečným výsledkem spokojeni, i když by určitě většina očekávala, že s tímto autem musíme vyhrát.Pro nás bylo důležité dojet v pořádku do cíle, nerozsekat auto, nasbírat co nejvíce zkušeností a porovnat se s ostatními soupeři, zda-li s nimi dokážeme držet krok.

Teď víme na co si příště dávat pozor a jakých chyb se vyvarovat.Pokud to bude možné, tak bych se chtěl na jaře 2012 zase zúčastnit závodu a být plnohodnotným soupeřem nejrychlejších vozů ve startovním poli.

Ještě pár dat k mému autu.

Škoda Octavia 1,8 TSI


Auto jsem koupil 4/2009 v Investtel Auto Klatovy.
Škoda Octavia 1,8 TSI
Série:
Výkon: 160 koní
Točivý moment: 250 Nm

Škoda Octavia 1,8 TSI


Od té doby auto doznalo několika úprav.

Výkon cca: 215 koní
Točivý moment cca: 340 Nm

Škoda Octavia 1,8 TSI


Úpravy proti sérii:
Podložky pod kola 15 mm
Chip Cimbu - Běšiny Jaro 2010
Pružiny Eibach - snížení o 30 mm
Blow off ventil kit - Forge Motorsport
Hliníkové potrubí od filtru k turbu ø 76mm - vlastní výroba
Záchytná nádobka na olej z odvětrávání klikové hřídele - vlastní výroba
Pro závod byl použit sportovní filtr Green - jinak mám sériový Airbox + filtr
Pro závod jsem si vyrobil světelnou rampu

Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email
Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu