Úprava vozu 2008
Vytištěno z http://web.skodateam.cz/index2.php?&item=1116
Autor:
348+41 (389)Radim (Registrovaný)
    
Vytvořeno: 23.06.2009 - Změněno: 25.06.2009

Úprava vozu 2008



Úprava vozu 2008

!Úprava vozu 2008



V lednu roku 2008 jsem se pustil do rekonstrukce auta a to do úpravy, tedy postavení nového motoru a převodovky, úpravy podvozku a drobných úprav v interiéru.

Motor - jako základ jsem použil motor škoda 130. Klasicky byl odlehčen setrvák a řemenice, obroušena a vyleštěná klikovka a ojnice od nálitku a hrubých části po odlití.Použili jsme ostrou vačku 300°. Byl proveden výbrus hlavních a ojničních ložisek, vyúhlování ojnic, výměna vložek a pístů (použity klasické písty pruměr 75mm), výměna rozvodů, takže kompletní GO. Vše bylo vyváženo na dynamické vyvažovačce.

!Úprava vozu 2008
!Úprava vozu 2008
!Úprava vozu 2008


Hlava - použili jsme klasický litinový pětikanál, na kterém jsme vybrousili a vyleštili sací a výfukové kanálky (32,30mm).Vyměnili jsme ventily za větší s užším dříkem, dali krátká vodítka a tvrdé pružiny ventilů. Použili jsme díly z Felicie a BMW.

!Úprava vozu 2008
!Úprava vozu 2008
!Úprava vozu 2008
!Úprava vozu 2008


Výfukové potrubí je přímé 3 do 1, sání přes hlavu na horizontální karburátor Solex 40.

Rozdělovač je klasický, bez podtlaku.

!Úprava vozu 2008
!Úprava vozu 2008
!Úprava vozu 2008


Převodovka - skládaná čtyřstupňová (krátká), stálý převod 4,22. Jsou vyměněny kolečka 1, 2 a 4 stupně, vyrobeny na zakázku. 1st.3,083, 2st.1,941, 3st.1,40 (sériový), 4st.1,160.

V interiéru jsem upravil volantovou tyč. Odstranil jsem spínací skříňku, vyměnil původní hardy spojku za kloubovou a tyč prodloužil o cca 5cm. Předělal jsem držák volantové tyče, čímž se změnil sklon volantu a z prodlouženou tyčí nyní pasuje dobře do rukou a navíc jsou lépe čitelné přístroje v kapličce.

Spínací skříňku jsem předělal do přístrojové desky na místo popelníku, kde mám ještě vypínače přídavných světel a vypínač ručního ovládání ventilátoru chladiče.

!Úprava vozu 2008


Dále jsem předělal nálevové hrdlo nádrže z blatníku do prostoru chladiče. Použil jsem gumové koleno a kus trubky ze 120 a hrdlo z V3S. Díky tomu se nemuselo nic upravovat na původní nádrži.

!Úprava vozu 2008


Na podvozku jsem vyměnil všechny silentbloky za tvrdé, použil silnější stabilizátor a ke krátkým pružinám použil tlumiče Spedpro.

!Úprava vozu 2008


Mimo to je ještě mnoho dalších drobností, které jsem nepopsal, ale určitě každý ví, že na naších autech máme pořád co dělat a upravovat.

I když mám auto v soutěžní verzi, u nás se moc soutěží nejezdí, tak ho používám hlavně na závody do vrchu, kde jezdím v seriálu KW berg trophy.

!Úprava vozu 2008






Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email