| 08.05.14 v 18:56 vokim napsal:
Dostal jsem soukr. mail, od jednoho diskutovatele tady z fóra , že jenom kecam a že mezi svody jsou veliké rozdíly. Nevím proč příspěvek nenapsal sem ,zřejmě se za svůj názor stydí , ale budiž. Abych větu , že" Z hlediska výkonu motoru je to jedno, pokud jsou udělány správně." za kterou si stojím uvedl na pravou míru. Pokud nemáme jednoválec a tudíž jen jeden výfuk nebo z každého válce vyveden jeden samostatný, ať spojíme dva nebo více dohromady vždy bude jeden protitlakem ovlivňovat druhý, Jde o to OKOLIK. Oba druhy se dají spočítat a odladit tak , že mezi nimi NEBUDE rozdíl.Je pravdou , že čím více větví se spojuje do jednoho místa tím je ovlivnění větší.A proto se dlouhé svody 4-1 počítají většinou na vyšší otáčky a také kroutící moment je vysoko/ okruhy , kopce/. Naopak 4-2-1 se používají tam kde chceme mít krouťák co nejníže / sprint , městský provoz, ale i rally/. Není to ale podmínka. Dlouhé svody 4-1 se dají naladit na krouťák dole , stejně jako 4-2-1 nahoře, ale tady by to byla hrozná spleť trubek. Pokud se chodíte na nějaké závody dívat , mohly jste si všimnout , že někteří nemají ukončení / svedení/ navařeno na trubkách, ale jen nasazeno a přitaženo pružinami. Je to většinou proto , že mají udělány různě dlouhá spojení /tzv. lízátko/ a dle náročnosti tratě jsou schopni si posouvat krouťák nahoru nebo dolů. Aby mě zase někdo nechytal za slovo- ne všichni , ale někteří. |