ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Fotogalerie 12. Rally ples 2018

Fotogalerie 12. Rally ples 2018

WebShop Tip
O kroužek šroubu bohatosti Weber DCOE
O kroužek šroubu bohatosti Weber DCOE
Daves

10 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: tlak oleje

Diskuze začala tímto příspěvkem:
nevíte někdo jaký je ideální tlak oleje u upraveného motoru favorit? mě budík při zahřátém motoru ukazuje 2-3bar při 5000ot je to dost nebo málo
Celkem záznamů: 26 (Zobrazeno 1-20)


19.12.11 ve 21:52 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Jinak všimli jste si,že to je už jedna z nejrozsáhlejších diskuzí na škodateamu

[ Reagovat ]


19.12.11 ve 21:51 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

To je vlastně pravda,ale to by se asi dalo jenom nastavit studený a teplý motor(olej).Takže ručně nebo možná nějak z kabiny pomocí bovdenu jako se to dělá na vahadlo brzd.Nedokážu si to ale nějak moc reálně představit,ideální by byl bimetal co by otvíral ventil a tim by měl motor ve všech režimech stejný tlak oleje bez ohledu na teplotu.......ale vyrábět bych se s tim nechtěl

S tím malým tlakem oleje bych tomu i věřil i když asi ne tak malý rozdíl,ale možný je všechno..Já mám elektrický tlakoměr a rozdíl v otáčkách(5000) je tak 1-1,5atm,v 6 000 možná už jenom 1atm.Ale na volnoběh to s horkym olejem(nad 100°C) už neni tak divoký a se studenym to přepouští ventil.Na volnoběh tak 2atm,v otáčkách tak 6,možná i něco přez.

[ Reagovat ]


19.12.11 ve 21:38 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Tak se stoupající teplotou klesá hustota a zvětšuje se objem.Takže čerpadlo dává pořád stejné množství řidšího oleje,který snáž někde uteče a nevytvoří se tlak.To by myslim i sedělo

[ Reagovat ]


19.12.11 ve 20:47 7693+1109 (8802)vokim napsal:

V tlakoměru jako takovém bych to neviděl. Myslím že máš připojení přes trubku , že jo a ne elekrický. Jestli se nepletu budeš mít problém někde v tom že , buď bude trubka někde zmáčklá a nebo co bývalo u erek časté , že hadice na připojení , jak u motoru , tak u manometru časem uvnitř jakoby vytvořily lupínky a staly se znich jednosměrné ventily a tlak pouštěly jen jedním směrem a druhým hrozně pomalu.

[ Reagovat ]


19.12.11 v 18:32 666+5 (335)PAVELCUPRAR napsal:

Tak to jsem taky nezažil aby se to změnilo jen o půl baru

[ Reagovat ]


19.12.11 v 17:52 10974+2774 (26121)vhml napsal:

Leda že by lhal tlakoměr...

[ Reagovat ]


19.12.11 v 16:52 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Klobouk dolů. To jsem ještě neviděl , aby se tlak oleje v motoru změnil třeba mezi 20°C a 80°C jen o 0,5baru a to je stavím již 38 let.Ale člověk se pořád učí.

[ Reagovat ]


19.12.11 ve 12:32 10974+2774 (26121)vhml napsal:

Ze se viskozita meni s teplotou je jasny, ale nechapu jaký to má mít vliv na tlak. Pružinka se přetlačí při určitým tlaku a jaká je vizkozita jí je přece jedno. Leda že by díra na odtok byla tak malá že by to škrtila. Ve vyšších otáčkách mám rozdíl max. tlaku s teplotou max 0,5baru ( něco málo přes 4,5 a něco málo pod 4,5 ). Ael rozhodně ne 8 a více barů...

[ Reagovat ]


19.12.11 v 08:19 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Utopie to vůbec není. Když pominu speciály se suchou skříní tak u starého bloku škodovek to jde krásně. Ono to jde u všech motorů co mají ventil na bloku. Bohužel škodovka ho přestěhovala k sacímu koši

[ Reagovat ]


18.12.11 ve 23:20 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Pokud by měl mít motor pořád stejný tlak, oleje,nesměla by se měnit hustota oleje v závislosti na teplotě.A to je z fyzikálního hlediska nemožný.Jediná možnost by byla udělat štelovatelný ventil nebo něco podobnýho,ale to je utopie.....

Toť moje teorie

[ Reagovat ]


18.12.11 ve 22:28 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Omlouvam se posunul se mi celý řádek --- 0°C má být nad 0,527 atd.

[ Reagovat ]


18.12.11 ve 22:25 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Viskozita// neboli čerpatelnost - hustota a střih oleje// je proměnná veličina, která je závislá na teplotě. Během činnosti automobilového motoru dochází mimo jiné i ke změnám provozních teplot. V zájmu dobré účinnosti mazání je, aby se viskozita oleje měnila v závislosti na teplotě co nejméně. Tato závislost je určena tzv. viskozitním indexem. Čím je tento index větší, tím je závislost viskozity na změnách teploty nižší.
Pro charakteristiku viskozitních vlastností motorových olejů se používá specifikace podle SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Pro klasifikaci olejů používá tato norma 6 zimních tříd značených číslem a “W” (z angl. Winter) a 5 letních tříd značených číslem.
Zimní třídy:0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
Letní třídy: 20, 30, 40, 50, 60
Hodnota zimního značení určuje chování oleje při nízkých teplotách (např. olej SAE 15W má mezi mez čerpatelnosti -25 C).
Hodnota letního značení určuje použítí oleje při letních teplotách.
Pokud je při označení použito pouze jedné třídy, znamená to, že se jedná o olej monográdový (letní nebo zimní(. Když je použita kombinace letní a zimní třídy (např. 5W-40), jedná se o olej multigrádový nebo-li celoroční. V současné době se téměř výhradně používají motorové oleje multigrádové. Pro naše klimatické pásmo je nejběžnější třída SAE 15W-40.
Tady je malá tabulka
Hustota při 15 °C (kg/m3)
(kJ/m . h °C) při
0 oC 20 oC 50 oC 70 oC 100 oC
800 0,527 0,519 0,511 0,507 0,498
850 0,498 0,494 0,486 0,477 0,469
900 0,469 0,465 0,456 0,452 0,444
950 0,444 0,440 0,431 0,427 0,423
1000 0,423 0,419 0,410 0,406 0,402

Ono se o olejích dá diskutovat hrozně moc.

[ Reagovat ]


18.12.11 ve 22:02 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Již se několikrát se lidem stalo, že vypadla po zpětné montáži a tudy utíkal tlak.

[ Reagovat ]


18.12.11 ve 21:55 666+5 (335)PAVELCUPRAR napsal:

Trysku na mazání řetězu jsem venku neměl.A jaký by to mělo vliv?

[ Reagovat ]


18.12.11 ve 20:11 7693+1109 (8802)vokim napsal:

vhml: To je ale bohužel jenom teorie. Když je olej hustší - za studena- protéká obtokovým ventilem hůře a tlak je výrazně vyšší.
PAVEL:To chce budík a měřit. Ono to nemusí utíkat, ale může si přisávat třeba vzduch mezi košem a čerpadlem/taky se mi stalo/. Neměly jste venku trysku na mazání řetězu? Neměnily jste čerpadlo /kola/? někdy jsou ty dnešní i o 0,2mm nižší a už je hrozný problém.

[ Reagovat ]


18.12.11 v 15:46 666+5 (335)PAVELCUPRAR napsal:

A když mám novej motor, tak kde mi to muže utíkat?Za studena to maže 5barů a za tepla Při 6000ot.
2,5barů

[ Reagovat ]


18.12.11 v 15:01 10974+2774 (26121)vhml napsal:

vokim: Nemáš pravdu. Od toho tam ten přetlakovej ventil je aby to drželo jeden maximální tlak bez ohledu na hustotu.

Pružinku stačí podložit jednou podložkou M6, čímž to drží tlak v otáčkách 4-5 barů, pokud není moto vylítanej a neutíká to jinudy.

[ Reagovat ]


18.12.11 ve 14:39 0Unregistered napsal:

Zdravim
Kolik se musí podložit pružinka aby byl provozní tlak za tepla při 6000 okolo 6bar na feldě po go.Olej je 10W/60

[ Reagovat ]


17.12.11 ve 22:47 5504+1111 (3307)Vena136 napsal:

Já právě myslel,že oil-chladič vydrží mnohem míň.Vim,že rádi tekly na R-ku,110LS nebo ouzkých LS,atd.Když se tomu dalo za studena,tak začal pučet jak se povolil.Taky je asi dnešní výroba někde jinde než dřív.Natvrdo zavírat ventil určitě nebudu,to by se vymstilo.Ale když je tam taková rezerva,tak se pokusim hodit to trochu nahoru,horší to určitě nebude.A oil-chladič by se taky vyplatil,pokud se nic nestane když se zapojí natvrdo do kanálu ani když je motor studenej a jede se zlehka.Samozřejmě nepočítam jezdit s 15W40 co je v chladnu jako med a při 100°C teče jako voda

Jenom mě překvapilo,že to vydrží až takový tlak.A právě,že mám negativní zážitek

[ Reagovat ]


17.12.11 ve 22:05 7693+1109 (8802)vokim napsal:

Klasický plechový filtr si nechá klidně líbit 8bar. Ale je jisté , že za studena se musí hodně pomalu. Všechno to souvisí s viskozitou použitého oleje. Jiná čerpatelnost je za studena , jiná za tepla. Ve škodováckém motoru s originál čerpadlem a na tvrdo zavřeným ventilem by jsi neměl za tepla přesáhnou 5baru, za předpokladu , že je to nový motor, ale musíš ho dlouho na volnoběh ohřívat, jinak ti to skočí na 14 a výš a praskne filtr.Já se suchou skříní jezdím podle množství úprav 6-8bar při 6000ot/min a teplotě 90°C. Chladič vydrží 15barů.

[ Reagovat ]
Celkem záznamů: 26 (Zobrazeno 1-20)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:773
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:51998
Celkem návštěv:173052086

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server