ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Š120 M by Malý.pošták

Š120 M by Malý.pošták

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Tvrdší či dvojité pružiny na felicii 1.6 mpi????

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Zdravím všechny škodovkáře, měl bych dotaz. Jaké pružiny bych mohl použít místo originálních. Pokud má někdo zkušenosti, budu jen rád. Prohledávám web křížem krážem a nemohu nic najít, jen na motory 1.3 bohužel. Snad mi někdo poradí. Děkuji. p.s. jedná se o kompletní upravu motoru jen pro info ;-)


21.12.19 ve 12:25 30+5 (17)chuck napsal:

vokim> Ano vím, dělám kompletní upravu motoru, ne jen hlavu a hotovo, či jen sání a "laďák" a hotovo. Když už něco dělám tak to dělám pořádně (řekl bych). Typ člověka, který si to nechá očipovat a dát jinou vačku opravdu nejsem. Dělám komplet od sání až po výfuk a vše mezi tím spojené, palivo,zapalování, hlava, klikový mechanismus, výfuk. Tady sháním užitečné informace, za což děkuji s tvrdými zdvihátky, třeba toto jsem netušil. Leč jsem je vyhledával kde se jen dalo ale nenašel jsem . Jinak auto dělám tak aby vydželo nějaké ty okruhy a víkendy na okreskách samozřejmě. Měl jsem dilema ohledně ventilových pružin jestli stačí sériové nebo tvrdší na vačku 296°....za každé rady děkuji

[ Reagovat ]


15.10.19 ve 12:18 7692+1109 (8801)vokim napsal:

chuck> Asi by bylo nejlepší napsat rovnou všechno , co vše chcete na motoru upravit, od zapalování přes tvorbu směsi k úpravě hlavy , klikovky ap. a pro jaké účely bude ježděn / okruhy , kopce, relly, pro radost v provozu / a ne to po kouskách cedit. Ono totiž všecho souvisí se vším.

[ Reagovat ]


15.10.19 v 09:22 30+5 (17)chuck napsal:

vokim> Děkuji za radu, jen bych se tedy zeptal jak to konstrukčně vyřešit, protože jsem nikde nenašel žádné technické dokumentace ani v dokumentaci o felicii 1.6 kit car -> a ano vím, ty měli úplně jiné ventily 40mm sací a 35mm výfukové a délku myslím 104mm, pokud by jste měl nějaké foto či dokumenty o této problematice byl bych moc vděčný

[ Reagovat ]


13.10.19 ve 20:04 5503+1111 (3307)Vena136 napsal:

vokim> plný souhlas,ale jsou motory s hydro,co točí víc jak 5000ot...nevím o tom,že by dneska někdo dělal ventily na sportovních vozech,takže řešitelné to určitě je...otázka,jestli k danému motoru a ono pořád ubrušovat podložky podle toho,jak si motor sedá a následně opotřebovává taky neni uplně super věc...v tom je ten motor OHC s přímým otevřením ventilu vačkou docela naprdel.

[ Reagovat ]


11.10.19 v 18:18 7692+1109 (8801)vokim napsal:

chuck> Hydraulická zdvihátka jsou specifická na každý motor a jsou konstruována podle hodnot daného motoru. Jejich vnitřní tlak , který je mezi vačkou popř. vahadlem a ventilem je počítán podle tlaku oleje, tvrdosti pružiny ventilu , max. frekvence / počtu zdvihů /, váhy ventilu,atd.
Většinou se používají dva rozměry průměrů 35mm na přímé stlačování ventilu a 24mm kde vačka mačká ventil přes vahadlo
Na první pohled jsou totožná, ale to je specifikuje je uvnitř a jsou nezaměnitená.
Stačí změnit jednu hodnotu , nebudou fungovat a může dojít k destrukci motoru.
Pokud se zvýší mazací tlak nebudou stačit zavírat-podpálí se ventil, pokud se dají tvrdší pružiny vyvyne se větší tlak na vačku , poruší se mazací olej. film a vačka se vydře.
Většina hyder je počítána na max 5000ot/min , zvýšení otáčet zapříčiní opět nedovírání ventilů.
Proto pokud se na motoru cokoliv mění - i úhly vaček - VŽDY JE NUTNÉ HYDRA VYMĚNIT ZA PEVNÁ ZDVIHÁTKA.

Přiložené soubory:
hydroo.jpg (10.6kb)hydro.jpg (85.2kb)
[ Reagovat ]


10.10.19 ve 20:25 5503+1111 (3307)Vena136 napsal:

chuck> v tomto případě se dá řídit pouze radou výrobce vačky,...co se týká zdvihu a přebrusu,nevím jak uplně přesně 1,6 vačka vypadá a jaké jsou možnosti,ale nemyslím,že by to bylo nějak uplně jinak,než na škodovce,takže by se zdvih dal zvětšit a k tomu adekvátně dodělat zbytek (něco by asi daly hydroštely),ale řešit se dá všechno,snažším nebo těžším způsobem.Zušlechtění musí být vždy na místě,jinak to je ten typ vačky,která se omlacuje výrobci o hlavu...ono okopčit něco na kopírovací brusce neni zase tak těžké,ale zbytek už tak snadný neni.

Vačku z polotovaru bych řešil opravdu na čistě závodní motor,to jsou pak vačky s nesmyslným zdvihem,co se ani v hlavě neotočí Ale cena je vyvážena funkčností.No a potom taky záleží,co na to elektronika,...teď řeším klasiku 1,3 a už nikdy víc na origo elektrice a jednotce...a všechno závodní je už zase trochu jiné částky.Na to bych jsi dal pozor...všechno nebo nic,jinak tyhle polovičaté úpravy nemají smysl a spíš to přidělá spoustu problémů.

[ Reagovat ]


10.10.19 v 17:51 30+5 (17)chuck napsal:

Vena136> Ano, nad tím také přemýšlím, jestli by ty pružiny vadily hydroštelům, je to prostě dilema. Jinak nevím jak to bude s tím zdvihem, ale každopádně by měl být stejný možná větší než série, ještě jsem nezjistil veškeré možnosti výroby co vše se dá udělat. Jinak kdyby to byl přebrus tak by právě byl zdvih měnší podle toho o kolik by se vačka brousila na daný úhel a to právě nechci, krom toho se tím zničí i tvrdost hřídele (resp. jednotlivých vaček). Jednu takovou jsem už měl přebroušenou a ač výrobce uváděl že se nitriduje tak bych o tom trochu polemizoval, páč když jsem jí sundal po pár tisících kilometrech, tak jedna na sací ventil byla lehce zdeformovaná .... Jinak děkuji za komentáře, s úpravou tohoto motoru to myslím seriózně škodovkářům zdar.

[ Reagovat ]


02.10.19 v 16:52 5503+1111 (3307)Vena136 napsal:

vokim> zase nezapomínejme na to slovní spojení "jak moc"...když výrobce vačky řekl,že tam můžou zůstat,tak proč by nemohly...vačku nebude vyrábět nějaký jouda,co tomu nerozumí a pokud ano,omlácením o hlavu se to pro příště odnaučí To je pak každého věc,komu svěří důvěru a chybama se člověk učí.Ale rozhodně bych hned neřikal,že motor musí mít tvrdá zdvihátka,když vačka může být posunutá o pár stupňů a nebýt na tohle vůbec náročná.

[ Reagovat ]


02.10.19 v 16:08 7692+1109 (8801)vokim napsal:

chuck> Na upravovaném motoru nesmí být ponechána hydraulická zdvihátka.
Ty se musí vyměnit za pevné.

[ Reagovat ]


02.10.19 v 10:16 5503+1111 (3307)Vena136 napsal:

chuck> polotovar a stejný zdvih a i hydroštely?...to bude spíš přebrus ne?Pokud to je něco takto obyčejného,tak bych to vůbec neřešil a nechal tam to,co tam je v sérii.Stejně ta 1,6 je takový traktor a když bude točit 5500ot třeba s lepší vačkou,místo 4700 nebo kolik má série max. výkon,tak to pořád nejsou žádné otáčky.A s tvrdšíma pružinama by to mohly odnášet i hydroštely.

[ Reagovat ]


01.10.19 v 11:16 30+5 (17)chuck napsal:

Vena136> vačka bude vyrobená z polotovaru takže zdvih bude stejný jako originál, jen se právě obávám, že ventil nebude včas zavírat ve vysokých otáčkách. Mám změřené pružiny a mají výška/šířka 45/31 mm 1.6 AEE. Pokud mají pružiny z fáva stejné rozměry tak bych je koupil, ale jejich rozměry jsem nikde nesehnal....Výrobce jen uvedl, že tato vačka je pro hydroštely ještě v poho....Jinak děkuji za reakci

[ Reagovat ]


21.09.19 ve 21:37 5503+1111 (3307)Vena136 napsal:

Unregistered> takové,jaké doporučí výrobce vačky Jinak je ta pružina defakto stejná,jako na 120-fav. +/-.Pokud zvládne daný zdvih vačky,nějak bych o tom zdlouhavě nepřemýšlel.Stejně tak jde dát i jiná ventilová miska,ventil atd.U úpravy se neřeší jedna věc,je to komplexní změt více nebo méně souvisejících věcí.

[ Reagovat ]


17.09.19 v 11:37 0Unregistered napsal:

Zdravím všechny škodovkáře, měl bych dotaz. Jaké pružiny bych mohl použít místo originálních. Pokud má někdo zkušenosti, budu jen rád. Prohledávám web křížem krážem a nemohu nic najít, jen na motory 1.3 bohužel. Snad mi někdo poradí.
Děkuji.
p.s. jedná se o kompletní upravu motoru jen pro info

[ Reagovat ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:600
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:104307
Celkem návštěv:172977381

Článků:1010
Fotografií:34651
Komentářů:17284
Uživatelů:4393


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server