ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Deník Škoda 130 LR

Deník Škoda 130 LR

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Téma Mazání a chladič oleje

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Zdravím, prosím o radu. Motor Favorit ve Š 130,snížená hlava,kanály,vačka 280/280,podložená kulička v koši. Při stoupající teplotě oleje maže míň, konkr. při 100 C 1,2bar/1200 ot/min, 3 bar při 3000 ot/min. Po RZ i problikne kontrolka mazání. Je to normální? Olej 10W40 zkoušen i 10W60. Má vliv na tlak výška umístění olejového chladiče, v zadní kapotě Š 130 RH? Má někdo zkušenost-foto jak uchytit chladič do této kapoty? Díky za rady


23.09.19 v 16:13 1899+85 (992)Hibrid napsal:

chuck> Vačka je orig.Škoda s prvním uložením 40 mm,blok převrtán dle ní,mazalo v pohodě. Poté zaklepal na klice. Nyní přebrus klika, nová ložiska, vyváženo. Teď po ostřejším nasazení maže stále 3bar/3000 ot.,max cca 5 bar. Ozubená kola prohlídnu, ale vizuálně OK, axiál.vůle v pohodě. Budeme sundávat vanu, jestli nebudou šupiny pánví.
Hlavně jsme spekulovali o výšce uložení olej.chladiče.

[ Reagovat ]


21.09.19 ve 21:40 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

chuck> to je sice všechno pravda,ale z fyzikálního hlediska by neměl 10W40 mazat stejným tlakem jako 10W60.

[ Reagovat ]


20.09.19 v 11:50 30+5 (17)chuck napsal:

Hibrid> Zdravím, při 3000 ot/mi má být tlak oleje 3.8 bar a v nejvyšších otáčkách by neměl přesáhnout 5.8 bar. Na tlak oleje má vliv velké opotřebení ložisek klikového hřídele a uložení vačky respektive vačka sama. Pokud je nějak zadřená nebo její uložení tak to muže být tím. Jestli je vyrobená z polotovaru tak bych jí přeměřil jestli její uložení je stejné jako originál. Pokud je to přebrus tak by to teoreticky mělo být OK. Spíše bych to viděl na pánve klikového hřídele a nebo velké opotřebení ozubených kol čerpadla či velší axiální vůle mezi ozubeným kolem a víkem čerpadla...neměla by přesáhnout 0,1mm. snad to pomůže ....

[ Reagovat ]


26.08.19 ve 22:44 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Hibrid> pokud to dělal i 10W60,tak to je něco špatně.Ale pokud budík mazání ukazoval,tak může být špatný čidlo.Kontrolka by blikat nikdy neměla,ani na ten 10W40,pokud to neni uplný šit a nebo neni už přepálený,tak to čidlo je na 0,5atm a to ten motor musí natlačit.Pokud neni čidlo K.O.

Co se týká chladiče,pokud je udělaná mřížka na čele,dal bych ho před altík.Ono řešit origo,když RH nikdy nejel 130 motor,to jsi myslim,že je zbytečné a na to čelo to je taková jistota.Ale může být kdekoliv,kde na něj bude proudit vzduch.

[ Reagovat ]


26.08.19 ve 20:24 1899+85 (992)Hibrid napsal:

Vena136> Dělal to i 10W60. U montáže chladiče do kapoty mně šlo spíš o to, co je lepší, jednodušší, příp. jak to měl řešený originál. Abychom nevymýšleli už osvědčené.Jinak dík.

[ Reagovat ]


26.08.19 ve 13:16 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Hibrid> a byl rozdíl v olejích co se tlaku týká?10W40 bych určitě na závody v rally nepoužíval,co se týká chladiče a plnoprůtoku,tak jakákoliv překážka v cestě jakékoliv kapaliny dělá problém...prostá fyzika.Dobrý motor by měl zvládat závodit i bez chladiče,otázka je,v jakém je stavu mazací systém a motor,ale při tlaku 1bar na volnoběh a 100°C olej to nevypadá nějak špatně.Blikající kontrolku bych přisuzoval tomu oleji,pokud to udělá ale i 10W60 dobré značky,je to podezřelé.Popřípadě svítící kontrolka a budík ukazující 1bar nejde dohromady.

Umístění chladiče nad motor bude mít vliv ten,že olej bude prostě vytékat ven,pokud je daný mezikus a chladič neni v kanálech,jako u poloprůtoku,tím pádem by se nechladil všechen olej.Nebude to hned,ale jako olej vyteče z motoru,co dlouho stál,tak zde se bude dít to samé.Za běhu pokud tam nejsou 3mm hadičky a tím pádem nedostačující množství oleje dále do motoru a pokles tlaku,tak to takový vliv nemá.Fyzika základní školy,ale zde neni uplně potřeba mazat 10atm,ale mít dost oleje klidně při 5atm.

Umístění tak,aby to fungovalo,ale nejspíš do čela na nějakou konstrukci a nebo dost dlouhý a ohebný hadice a přímo do kapoty,ale zase čím delší vedení,tím horší pro motor.

[ Reagovat ]


25.08.19 v 16:29 1899+85 (992)Hibrid napsal:

Zdravím, prosím o radu. Motor Favorit ve Š 130,snížená hlava,kanály,vačka 280/280,podložená kulička v koši. Při stoupající teplotě oleje maže míň, konkr. při 100 C 1,2bar/1200 ot/min, 3 bar při 3000 ot/min. Po RZ i problikne kontrolka mazání. Je to normální? Olej 10W40 zkoušen i 10W60. Má vliv na tlak výška umístění olejového chladiče, v zadní kapotě Š 130 RH? Má někdo zkušenost-foto jak uchytit chladič do této kapoty? Díky za rady

[ Reagovat ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:605
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:128501
Celkem návštěv:176699016

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4395


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server