ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
555 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu
Diskuze

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Úprava vozu 2008

Úprava vozu 2008

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Diskuze

Potřebujete poradit nebo si chcete jen popovídat ? Zde je místo pro diskuzi.


Odkaz na náš katalog užitečných kontaktů - klikni zde
Zpět na seznam témat

Téma: Poznávací soutěž :)

Diskuze začala tímto příspěvkem:
Ahoj všem, ví někdo, co je konkrétně tento motor zač?


28.08.16 ve 21:26 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Daves> hmm,..no jak říkám zajímavý,ale záleží co by se s tím dalo dělat.Nějaký potenciál v tom je,ale zase záleží jestli by to pak fungovalo.Ale tak,že to někdo ukrad je docela blbý a lidi sou blbci

[ Reagovat ]


28.08.16 ve 20:39 142270+2829 (1567069)Daves napsal:

Vena136> V autě to nejelo nijak výrazně. Bylo to tedy v tom stavu, v jakým se to vyndalo, takže nejlepší léta za sebou. Jelo to pocitově podobně jako fáčko. Ale bylo na tom všechno sériový, od karburátoru po výfuk.

[ Reagovat ]


28.08.16 ve 20:11 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Daves> neřekl bych,zrovna škodovka neměla moc dobře vyřešenou 5x uloženou kliku a když vemeš,co zvládne finální koncepce,co šla do aut a jak to je blbuvzdorný,tak se může jít většina prototipů zahrabat.Ani to slavný OHC 1800 a 2000ccm nebyl žádný zázrak a když vemeš ten potenciál,co z takovýho obsahu tahal západ za výkony a otáčky,tak ve východním bloku zaplať Pán Bůh za obyč motor,z kterýho dostaneš 100% výkonu na koleně v garáži

Na tu ubohost to je v celku geniální konstrukce,...a ten motor na fotce asi vypadá jako zajímavý počin,ale zde opravdu buď hodně velká předělávka a nebo přísloví "zdání klame" Tady už jenom ty kanály v hlavě cca 28mm a pak si řikáš,jak může těch 24-25mm co má fáčko a ještě křivě produkovat 70Hp

Ale jako mít to v autě by bylo v celku zajímavý,ale horší,kdyby to vážně moc nejelo.

[ Reagovat ]


28.08.16 v 17:12 142270+2829 (1567069)Daves napsal:

vokim> Dík za komplexní info, dobrý základ pro stavbu divočiny. Tento kus ale skončil na 95% v hutích a pokud si tamní zaměstnanci nevšimli jeho výjimečnosti, tak už je mezi námi v jiné podobě.

[ Reagovat ]


28.08.16 v 16:53 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Daves> Motor byl na první pohled stejný jako ten do aut , ale byla tam 5X uložená klika s vrtáním 75,5mm a zdvihem 78mm = 1389ccm,a malým KP, výkon pouze 13,6Kw při stabilních 2000ot/min +- 10%. Bylo to pro minimální exhalace a spotřebu , která byla jen 4,5l za hodinu provozu. Byl to takový kočkopes, protože hlava se kopírovala z R12- Dacie.
Dokonce se montovaly i do prvních pojízdných strojů na nástřik pruhů na silnici a do námeláků. Tady ale už v této úpravě nestačily výkonem a nahrazovaly se novými motory co se dávaly do aut. Když si na to dneska vzpomenu , tak bych brečel, protože jako o slabé nikdo neměl zájem a házeli jsme je do šrotu. Já jich měnil v té době asi 20ks.

[ Reagovat ]


28.08.16 ve 13:31 142270+2829 (1567069)Daves napsal:

vokim> A netušíš, proč by předělávali hlavu? Já se domníval, že to je nějaký vývojový stupeň mezi pětikanálem a osmikanálem. Podle tvaru a té společné matky pro sací a výfukové potrubí. A že evolucí se pak dostali k hliníkovému osmikanálu v podobě, jakou známe z favorita (resp škoda 135/136). Znamená to tedy, že tvar a umístění kanálů a zřejmě i spalováku byl optimalizovaný na pracovní režim chladírenské jednotky a že kvůli tomu odlívali speciální hlavu? Já si až doteď myslel, že chladírenské jednotky měly stejné motory, pouze se lišily vodní pumpou a ostatními šperky, ale že blok s hlavou byl shodný se sériovou produkcí.

[ Reagovat ]


28.08.16 v 09:40 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Daves> Tak to si někdo pomohl. Podle toho "P" ve výrobním čísle by to právě měl být motor z Frigery.

[ Reagovat ]


28.08.16 v 09:28 142270+2829 (1567069)Daves napsal:

Motor byl vyndaný ze zadohrabu, byla to papírově 120ka s pětikvaltem, vlečkou a spoustu dalšími úpravami. Motor normálně jezdil, přendali jsme jej pak do jiného auta. Jen jsem nikdy nepřišel na to, kde se ten motor vzal a co to vlastně bylo. Co bylo vevnitř se nedozvím, protože nám ho pak ukradli.

[ Reagovat ]


26.08.16 v 10:51 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Ještě poznámka. 742P byl po zkouškách prodán a jeho majitel ho má do dneška jezdí s ním.Koncepce byla převzata od Alfy - motor se spojkou vpředu , kardankou náhon do převodovky s rozvodovkou dozadu " Transaxel". Vzadu byla použita upravená převodovka z vozu 742 a poloosy z vozu 743. Zadní náprava De Dion se šikmími vzpěrami .

[ Reagovat ]


26.08.16 v 08:22 7701+1109 (8810)vokim napsal:

Daves> Právě , že se jedná se o funkční vzorek z vozidla s motorem v předu a to buď typ 742C - klasická koncepce motor vpředu pohon zadní nápravy , nebo typ 742P motor vpředu pohon přední nápravy. 742C byly vyrobeny 2ks kompletních aut a 742P jen jeden. Dílů na ně ale bylo vyrobeno , že je nikdo nespočítá, protože-----tento typ motoru byl označován jako 744 - seriově vyráběný hnací agregát v AZNP pro blokovou chladírenskou jednotku. Tyto motory dodávala AZNP již v době automobilů Š1000MB. Tehdy to byl typ 711, odvozený od typu 990. Typ 744 byl odvozen od typu 742 a poháněl pístový protiproudový čtyřválcový / válce vo "V" 90°/ chladírenský kompresor Frigera n.p. Kolín . Jednalo se o jednotky BJS39 , BJSI39, BJSE39, BJSE32,BJSE45 a BJSE 45.2.

[ Reagovat ]


25.08.16 ve 21:21 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Daves> z předohrabu to asi nebude,podle sklonu sání,tam byl motor asi kolmo usazený jako 1203-ka.Nebo to je z letadla,taky se něco takovýho dělalo.Těžko říct

[ Reagovat ]


25.08.16 ve 21:19 5539+1111 (3325)Vena136 napsal:

Daves> nějaká úchylárna A to má palici hliník a nebo litinu?Vypadá to na nějaký hybrid 5 a 8-kanálu a záleží,kde to jezdilo.Ale vypadá to,že to je na zadohrab.A nemá to náhodou 5-lágrů na klice?

Nejspíš nějaký výmysl nějakýho Ing.,co někdo propašoval za brány MB

Sání a parohy to má odvozený od 720-ky OHC bych řekl,akorát tohle je ještě obyč blok...a to si někde našel v kopřivách?

[ Reagovat ]


24.08.16 ve 22:06 142270+2829 (1567069)Daves napsal:

Ahoj všem,
ví někdo, co je konkrétně tento motor zač?

Přiložené fotografie:
!Poznávací soutěž :)
 
!Poznávací soutěž :)
 
[ Reagovat ]
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:445
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:19389
Celkem návštěv:176391312

Článků:1010
Fotografií:34662
Komentářů:17288
Uživatelů:4394


Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte fotky,
které chcete nahrát na server
Kliknutím na tlačítko se otevře průzkumník,
ve kterém vyberte soubory,
které chcete nahrát na server