ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Můj Rapid Lux

Můj Rapid Lux

WebShop Tip
Těsnění Weber DCOE pod filtr
Těsnění Weber DCOE pod filtr
Daves

40 Kč


Skladem
kusů:
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Modely

>

mcfikovy rallye modely

>

Rally modely: Audi Quattro rally

 <<



Autor:
467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Vytvořeno: 02.12.2006 - Změněno: 03.12.2006

Rally modely: Audi Quattro rally



Vůz: Audi Quattro rally
Posádka: Michele Mouton - Fabricia Pons
Koncepce: motor vpředu, stálý pohon všech kol
!Rally modely: Audi Quattro rally
!Rally modely: Audi Quattro rally
!Rally modely: Audi Quattro rally

Motor: řadový 5-válec z lehkých slitin, rozvod OHC 20 ventilů, objem 2144 ccm, vrtání/zdvih 79,5/86,6 mm, turbo KKK, výkon 300 PS při 7000 ot/min (verze S1 až 500 pS), točivý moment 414 Nm při 3600 ot/min.
!Rally modely: Audi Quattro rally
!Rally modely: Audi Quattro rally
!Rally modely: Audi Quattro rally

!Rally modely: Audi Quattro rally
!Rally modely: Audi Quattro rally

Údaje o vozidle: 5-stupňová převodovka, spojka Fichtel+Sachs, mechanická uzávěra diferenciálů, od r. 1983 u verze A1 pneumatická, od r. 1984 u verze A2 s přepracovanými transmisemi bez středového diferenciálu. Zadní diferenciál samosvorný. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech, d=305 mm na asfalt, d=285 mm na šotolinu. Zavěšení McPherson, rozvidlená spodní ramena + stabilizátory.
Historie, úspěchy + drby:
V r. 1981, kdy bylo Audi poprvé nasazeno, vyhrál Franz Wittmann Austrian januar rally - první soutěž, kde vůz startoval. Dočkal se i Hannu Mikkola, který si připsal vavříny ve Švédsku a na RAC. Senzací se stalo vítězství Michele Moutonové v San Remu a stala se první ženou, která vyhrála podnik MS, a začala tak psát novou kapitolu rally. V následující sezoně 1982 dosáhla svého největšího úspěchu, když skončila v hodnocení MS těsně druhá za Waltrem Rohrlem na Oplu Ascona (ten ne zrovna džentlmensky o Michele prohlásil, že s Audi Quattro by vyhrála i "cvičená opice"). Titul jezdců s tímto vozem získal v r. 1983 Hannu Mikkola a v r. 1984 Stig Blomqvist. Titul ve značkách mělo Audi v r. 1982 a 1984 (v sezoně 1983 měl Mikkola titul v jezdcích, ale značky vyhrála Lancia). Jako odpověď představilo v r. 1984 Audi novou verzi Sport Quattro, která měla kratší rozvor i převisy, a tím se potlačila nedotáčivost. Rohrl zvítězil hned v Monte Carlu a Audi s Blomqvistem získalo vavříny v jezdcích i ve značkách. V r. 1985 bylo představeno monstrum Audi Sport Quattro S1 ve skup. "B", se kterým Michele Moutonová zvítězila (opět jako první žena) na legendárním kopci Pikes Peak v Coloradu v novém traťovém rekordu.
V r. 1986 po sérii tragických nehod vozů skup. "B" končí automobilka Audi s účastí v rally. Nakrátko se ještě vrací v r. 1987 s typem 200 Quattro, ale kromě doublu na Safari se již nedokázaly vozy prosadit, a tovární tým s rally končí.

Audi Quattro odstartovalo éru vozů s pohonem všech kol a s turbomotory, která od r. 1981 do současnosti zůstala jedinou koncepcí, se kterou je možno zvítězit v automobilových soutěžích.
!Rally modely: Audi Quattro rally
!Rally modely: Audi Quattro rally


Živě si vzpomínám na premieru Audi Quattro u nás na Barum rally v r. 1984. Z Plzně do Zlína jsme přijeli den před startem stopem. Přespali pod širákem v parčíku asi 100 m od centra soutěže. A jaký může být hezčí budíček, než burácení motorů soutěžních vozů? Ač se startovalo až odpoledne, hned ráno jsme se přesunuli na 1. ZR Vizovice-Loučka autobusem a "pěškobusem". A dobře jsme udělali, protože co se dělo potom, je těžko uvěřitelné.
Start Quattra (ačkoliv Harald Demuth přijel se slabším tréninkovým vozem) přilákal na Barumku dle odhadu pořadatelů 1,5 mil. diváků jak od nás, tak s Polska, Maďarska, Rakouska a Německa. Silnice Zlín-Vizovice byla zcela ucpaná (policajti odhadovali frontu aut na víc než 10 km). Soutěžní auta se na RZ dostala s 20-ti minutovým zpožděním, nežli se jezdci vůbec probojovali na start. Do rychlostky najížděli nejen se řvoucími motory ale i klaksony, aby rozehnali diváky na poslední chvíli uskakující před závodními vozy. Neuvěřitelná atmosféra hustého špalíru diváků po obou stranách a celé délce RZ (včetně rovinek) připomínala televizní záběry z Portugalské rally a fanoušci hnali jezdce kupředu.
Demuth první start Quattra na Barumce (i když s určitými problémy) proměnil ve vítězství, které v r. 1985 zopakoval. Další vavříny si Audi připsalo v r. 1986 (Leoš Pavlík), 1987 (Attila Ferjnáncz, Pavlík druhý) a druhé a třetí místo v r. 1988 za vítěznou Wittmannovo Lancií.

K dalším úspěchům patří vítězství na Bohemii 1984 (Chinotto), 1985 (Demuth) a 1987 (Ferjáncz). Šumavu vyhrál Pavlík v r. 1989 a v r. 1994 již s novým typem vozu němec Haidr.
Nejznámější havárii Audi u nás předvedl Leo Pavlík na Bohemii, kdy na 1. RZ ve Rváčově po velkém skoku na horizontu "proletěl" autobusovou čekárnou a Pepa Peták, který v Blovicích po několikanásobné "kolostřešce" zrušil Audi právě po Haidrovi.
| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
mcfikovy rallye modely
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 16 (Zobrazeno 1-15)
 12.02.2010 10:49:50 


tk tudle audi mám doma resp jen předohrab...jo je to pěkný svezeníčko...a nejvíc mi vyrazilo dech že quattra měly digi palubovka ala knight rider


Unregistered
 27.02.2007 14:24:01 


To máš pravdu,také je to v článku kurzívou zdůrazněno.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 21.02.2007 21:38:51 


Audi bylo průkopník,nikdo ze začátku čtyřkolku nebral moc vážně.Když vyjelo na rally,tak všem najednou spadly sanice.Jediná dvoukola schopná držet krok byla Lančka 037.Najednou všichni stavěli čtyrkoly a platí to dodnes.
Quattro Sport S1 byla tak šílená bestie až byla krásná.Nejbrutálnější potvora na rally všech dob.


Unregistered
 21.02.2007 11:13:15 


Tak to je pravda,viděl jsem jí na Eurosportu vloni.Stále je to hezká a elegantní dáma.Byla vidět právě při přenosu ze setkání mistrů.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 04.02.2007 10:27:29 


Jak jsem tak koukal na starý časopisy,Michele byla v době své slávy nejen dobrá pilotka,ale i pěkná ženská.Francouzka se prostě nezapře !


Unregistered
 RE02.02.2007 18:29:49 


Pokud vím,tak je spolupřadatelkou.Dříve organisovala Bettegův memoriál,bylo to něco podobného ale jen pro soutěžáky.Jezdil se na rallycrosové trati na Kanárských ostrovech.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 28.01.2007 09:17:06 


Není Michele Moutonová pořadatelkou Setkání mistrů na konci sezóny ?


Unregistered
 RE23.01.2007 18:37:36 


Jmenoval se opravdu Deppink,jel tuším v r.1998 a na to,jak bylo Audi těžké jel docela pěknou kládu.Dojel tuším třetí nebo čtvrtý v absolutním pořadí.Jestli se nemýlím,tak v Německu jezdila i jeho dcera s "Myšákem",a ne špatně.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:16.01.2007 09:00:29 


A nebyl to de Pink, čili francouz? :o)))


4778+1778 (12456)Luky (Pořadatel)
    
 Re:16.01.2007 08:49:16 


Jmenoval se Depping....


9781+1396 (20118)H. (VIP uživatel)
        
 16.01.2007 04:37:18 


Na Šumavě jezdil s Audi i němec Depink a docela dobře.


Unregistered
 Re:04.12.2006 10:19:43 


ňami ňami


141242+2829 (1555966)Daves (Administrátor)
      
 03.12.2006 04:47:58 


Ještě jednou děkuji.Za chvíli odjíždím z noční a pustím se do článku o legendě - Lancia Delta Integrale.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
 Re:02.12.2006 21:43:07 


Ironicky v žádným případě, líbí se mi =-)


3064+2489 (59972)Tadeáška (Observer)
    268373692    
 02.12.2006 17:24:26 


Jestli to nemyslíš ironicky,tak děkuji.Celkem by jich mělo být 19 ,takže si počteš a fandové těhto aut doufám také.


467+332 (799)mcfik (Registrovaný)
   483970930    
Celkem záznamů: 16 (Zobrazeno 1-15)
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:269
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:31402
Celkem návštěv:172001436

Článků:1010
Fotografií:34630
Komentářů:17284
Uživatelů:4391