24.08.2016 (St)Jarda25Trochu opožděně, ale vrátím se k Jarnímu srazu, který byl jako vždycky perfektní. Dorazili jsme na něj zavčasu s Ferneťákem, kdy jsme obdrželi čísla 6 a 7. Chvilku trvalo než jsme se tam všichni sešli, ale pak jsme si zahráli nohejbal, něco ogrilovali, prolezli Toušíkovi eSko a shlédli film. Ráno soutěže v kempu, dívky Škodateamu a závod s orienťákem, na který jsme se těšili. Slalom a zručnost, se sériovou Škodou 100 jsem měl konečně dost času rozmyslet si jak kterou branku projet a povedlo se mi to skoro až moc dobře. První místo ve skupině do 1200 a čtvrté absolutně. Pak pěkný orienťák s s cílem na rozhledně, hezká projížďka po Šumavě. Romane a všichni pořadatelé díky! A protože se blíží podzimní závodní sraz, bylo třeba na autě trochu doladit drobné neduhy jako slabý motor a nic moc chlazení. Tak byl implantován motor původem ze Škody 125, takže dvouřádková stodvacítka (jede to tak nějak stejně pomalu). S pár drobnými úpravami jako je lehčí setrvačník, s nějak lépe obloženou a odpruženou lamelou z 1203 a přítlačák z feldy 1,6. Motor je uložený na dvou tvrdých silentblocích nastojato. Chlazení snad vylepšeno 10-listou plastovou vrtulí nejprve s velkou řemenicí a řemenem 1150mm, což se zcela neosvědčilo, takže nakonec je použita originální řemenice s řemenem 1075mm. Také jsem vytvořil nasávací kapsy na vzduch, jestli mají nějaký větší přínos, netuším. Zatím se to tváří že to chladí, kdyžtak si zatopíme:-) |
23.04.2016 (So)Jarda25Tak jsem udělal brzdy, přidal zrcátko na stranu spolujezdce, vyčistil interier, přidal opěrky hlavy, vyměnil jsem topení, které teklo. A auto už jede a brzdí tak, jak má. U kamaráda jsem přitáhl šnek řízení, tak už vůle v něm není tak strašná a prohlídl podvozek, nějaká povrchovka tam je, ale díra žádná.. a s tím samý kamarádem jsme provedli malý srovnávací test, jak si proti sobě stojí škoda 100L a 105L z pohledu výkonostního. Překvapivě vyrovnané, ani jedno pořádně nejede a do kopce je lepší podřadit u obojího:-D |
01.04.2016 (Pá)Jarda25Tady jeden z důvodů, proč jsem ji kupoval.. Nejsou ty válce a hadičky až moc pěkné?:-) Bylo k tomu i pár dílů - kompletní obložení brzd, nějaké drobnosti, krabička těsnění, jedny dveře a dvě nové gumy včetně disků.. Avšak jezdit budu na tomhle:-) |
30.03.2016 (St)Jarda25Tak jsem se asi zbláznil a po dlouhé době jsem si zase pořídil stovku. Zatím seriovka po prvním majiteli. Mírně oťukaná, ale co je nejdůležitější, je bez zásadní koroze, samozřejmě něco se najde. Cestou domů ujela 92km bez závad. Po pár letech stání v garáži. Plán je ji trochu pošlechtit a udržovat víceméně v téměř původním stavu. |
29.12.2013 (Ne)Jarda25Dne 28.12.2013 jsem si pořídil tento vůz po prvním majiteli. Auto bylo garážované a v zimě nejeté, takže je na něm minimum koroze, posledních cca 10 let stálo v oné garáži, ujelo 81500km, jestli nebyl vyměněn tachometr, řazení je pod volantem. Na sedačkách jsou potahy, ale sedáky jsou v dobrém stavu jen vyčistit a budou jako nové. K autu byly nějaké náhradní díly: brzdy, tyče řízení, origo sada matic, … Jedná se o vůz ŠKODA OCTAVIA COMBI, model 993-C, rok výroby 1964, karoserie osobní víceúčelová STW, motor: obsah 1221cm3, max. výkon 47k při 4500 ot./min Jinak doufám, že dorazíme na jaře do Běšin.. Na závěr ještě třeba poděkovat klukům, díky kterým bylo auto dopraveno ke mě domů. Díky Luky a Beny. Výhledově zařídím Octávce vlastní kartu. Jinak o stovečku se teď bude starat 1Venca, tak snad bude fungovat líp než letos.. |
10.09.2013 (Út)Jarda25Ve čtvrtek jsem složil auto a pak vyrazil na třetí kolo slalomu, abych vyzkoušel funkčnost všeho, co to mohlo odnést při Agropě. Nakonec to v průběhu dne vzdal motor, ale domů jsme dojeli jen s pár zastávkami. Jinak svezení na slalomu bylo pěkné, výsledky už ne.. Buď jsem jezdil nějakou branku blbě, nebo jsem jí nejezdil vůbec, ale zkrátka v každé jízdě tam kromě pár kuželek byla i 20s penalizace. Tak snad to příště bude lepší.. |
20.08.2013 (Út)Jarda25Tak aktualizace:-) Zúčastnil jsem se s kamarádem rally pravidelnosti, která se jela v rámci EPL cond RALLY AGROPA. a bylo to super, nádherné svezení, tolik "ostrých" kilometrů se na běšinach jen tak nenajede, promiň Romane.. začalo to v pátek, kdy jsme měli sraz s VHML v Horažďovicích, kde bylo centrum soutěže, tam jsme schovali auta a šli na přejímky, následně jsme byli trénovat, to bych neřekl, že najet rychlostku, která měří 8km a napsat rozumný rozpis, je taková pakárna. Hlavně problém s pravou a levou se jevil jako velmi obtížný.. Ale podařilo se, pak následovala ještě přejímka technická a výlet do servisu, kde jsme obdržely místa víc, než měli ti "opravdoví" soutěžáci.. Pak po slavnostním startu jsme něco popili, něco pogrilovali, ale předtím ještě VHML diagnostikoval závadu na jeho kilču, proměnná geometrie zadní nápravy mu nějak nevyhovovala, tak objednal díly a technika, který dal vše v sobotu ráno do kupy. Pak večer jsme si prošli servis a kolem půlnoci vyrazili spát. Ráno jsem si vyzvedl spolujezdce v Horažďovicích na nádraží, něco jsme natankovali do feldy a jeli připravit do servisu stovku. Pak jsme se vydali vstříc závodu a jeli na start. Naše první velká soutěž, našla se i jedna fotka z okamžiku těsně před nájezdem na startovní rampu. Následovala RZ1- Muničák, vše šlo jak mělo, vše se dařilo tak, jak asi mělo, akorát v autě začlo něco mlátit víc než předtím, ale aspoň jsme věděli, že jedeme. RZ2 byla pro nás zrušena a následoval volný průjezd části RZ. Pak servis, kde jsem byl nucen otevřít kapotu a to asi byla chyba. Nikdy jsem to nedělal a asi jsem s tím neměl začínat.. Poněvadž na startu RZ3 jsme chvíli čekali kvůli něčemu, ale pak jsme byli odstartování s tím, že u nějakého lesíku stojí při kraji auto a je označené trojúhelníkem. Odstartovali jsme, vše bylo ok. Pak přibržďuji před zatáčkou, řadím ze 4 na 3, ale nic. spadl tam neutrál a řadící páka se hýbala všemi směry. Zastavili jsme za tím odstaveným vozem označeným trojúhelníkem a já vyrval plech za řadící pákou na tunelu a po chvilce jsme pokračovali dále ovšem pouze s kvalty 3 a 4, protože jsem nebyl schopný tam zařadit jiný kvalt..No dojeli jsme do cíle RZ a kdo pozná co bylo špatně? RZ4 start do kopce, no rozjeli jsme se a jeli, ale ty retardéry na tu trojku nic moc, už jsem měl skoro i strach, abych si nějaký sud nevzal s sebou.. Pak před RZ5 jsme se potkali s tátou a vyměnili kulisu, hned se nám líp jelo.. no akorát z té přemotivovanosti, jsme na muničáku spadli do pangejtu, naštěstí to odnesly jen plechy a nikomu se nic nestalo.. RZ6 byla super, téměř 15km svižné jízdy na pěkném asfaltu, všechno šlo jak mělo, akorát, když jsme zastavili před cílem a čekali jsme na náš čas dojetí, tak se silně zakouřilo z pod kapoty.. no dojeli jsme do cíle a po kontrole následovalo zjištění, že je pryč voda.. nalili jsme celý 1,5 citronový limonády a vydali se směr servis. Z kopce bez motoru, do kopce s ním, dojeli jsme a po dolití 2l oleje a 6-7l vody jsme odstoupili s tím, že asi fouklo těsnění pod hlavou.. Doma bylo zjištěno, že praskla hlava, tak snad bude ta "nová" seriová fungovat alespoň nějak podobně jako ta minulá.. Co dodat závěrem, užili jsme si to a kdyby jsme měli soudek s olejem a vodou, asi bych to risknul a jel dál:) Bohužel nebyl, tak jsme to po RZ6 v servise zabalili, vše sbalili a jeli domů. Zažili jsme toho dost a vlastně skoro všechno, co se dá na závodech zažít, krom přejetí cílové rampy, na tu jsme bohužel nedojeli..Poučení pro příště? místo krátký fedy na servis to bude chtít dlouhou, aby se tam vešly všechny další díly a pokud možno i servismana.. Jinak motor už běhá tak, jak má. Teď už zbývá doladit plechařinu a snad stihnu běšiny:) Ještě bych chtěl poděkovat Pavlovi J., že to se mnou v tom autě prožil a přežil, pak taky pořadateli z RZ5, který nám pomáhal dostat auto zpět na cestu, Lence za snídani a večeři, VHMLovi za množství rad a trpělivost, který nám poskytl, a pak tátovi, který dovezl náhradní kulisu a pomohl s výměnou mezi RZtama. Samozřejmě také pořadatelům za pěknou trať a možnost svezení i pro nás, snad to vyjde příště zas.. |
18.07.2013 (Čt)Jarda25Kola se brousila, stříkala a pak se nechali obout.. A takhle to vypadá na autě. Kvůli tloušťce středů kol byly použity štefty z vlečky a jsou akorát, tak nemusím shánět delší. Teď akorát nevím, jestli do kol dávat ty středy. To by vypadalo nějak takhle.. Co myslíte? Jinak další na řadě je lyžina pod nádrž a přední nápravu. |
24.06.2013 (Po)Jarda25Ještě před srazem byla nasazena repasovaná přední úzká náprava s hřebenem. Dál byla přemístěna baterie do kufru. Pak následoval sraz v Běšinách, ten se povedl jako vždy, ještě jednou dík všem pořadatelům. 2.června jsem se zúčastnil slalomu ve Lhotě u Dobřan. zpočátku ani nepršelo.. Pak už pršet nepřestalo.. Teď se dodělávají kola - převrtaná už jsou dávno, teď jsou i zazátkované původní otvory a už zbývá jen odstranit původní bezbarvý lak, který za moc nestojí - to jde velmi pomalu. Jinak jedno kolo váží 8,35kg. Snad se pak vzadu vejde kolo s gumou do lemu, bude to tak akorát. |
10.02.2013 (Ne)Jarda25Tak jsem pořídil kola, která půjdou převrtat na škodováckou rozteč. Původně snad Datsun 240, parametry: 6J14 et 9. Teď už jen převrtat.. Hlásí se někdo? |
18.01.2013 (Pá)Jarda25Loni jsem to tu nějak zanedbával, tak to musím doplnit.. Jarní sraz se vydařil na výbornou a perfektně jsme si ho užili..Na stovce jsem měl půjčená Apolla a slušely jí. A jedna umělecká:-) Pak dlouho nic a najednou byl podzimní sraz, který jsme si taktéž velmi užili.. A nakonec roku jsem se zúčastnil posledního kola pošumavského slalomu, počasí nám moc nepřálo od rána pršelo a později i sněžilo, což je v autě bez topení velmi příjemné.. Alespoň jsem se mezi kuželkama trochu ohřál. Plány na letošek jsou velké: předělat chlazení-trubky do tunelu, dodělat topení a celkově upravit interiér. S tím že je v plánu šroubovací rám. Také je v plánu hřeben na přední nápravu a mírná úprava elektroinstalace. Necháme se překvapit, jestli to všechno vyjde. |
26.05.2012 (So)Jarda25Tak Běšiny se nám kvapem blíží, tak jsem taky konečně vyjel se stovkou.. první letošní jízda a vše zdá se funguje.. Přes zimu jsem zkoušel zahrádku, aby bylo jak vozit gumy na slalomy, ale stovce moc nesluší tak už je zase dole.. No a do běšin vyrazíme asi v takovémhle stavu: Tak za týden:-) |
10.11.2011 (Čt)Jarda25Tak zase nějaká aktualizace, podzimní sraz se povedl na výbornou, všem pořadatelům patří VELKÉ PODĚKOVÁNÍ za nádherné rychlostky jak noční Úloh tak Činovský okruh prostě super;-) Start v Klatovech na náměstí taky pěkná novinka, trochu jsem se bál, abysme tam dojeli po té noční rz.. noc a start Koráb Čínov Ještě jedno poděkování a to všem, kteří natáčeli a fotili!!A Milane díky moc za sestřih!!;-) Nakonec z toho bylo 2.místo ve skupině N2..A nádherně prožitý víkend..Díky za něj.. A týden na to bylo poslední kolo Fuchsoil cupu a potom proběhlo večer vyhlášení v kulturáku v Pačejově, na posledním závodě jsem vyhrál skupinu A1 a celkově jsem v poháru skončil na 2.místě ve skupině.. |
19.09.2011 (Po)Jarda2525. a 26. června jsem se zúčastnil dvojkola pošumavského slalomu, kde jsem se v sobotu umístil na 2.místě ve skupině A1 a v neděli na 3.místě ve skupině a absolutně na 27. a 31. místě. Na letišti jsme stanovali a večer si suprově užili.. Ferneťák mi vyrobil interkom, za což mu patří velký dík;-) a teď před strachem z noční RZ jsem spáchal rampu.. Snad postačí 4 přídavná světla.. A o tomto víkendu jsem se zúčastnil už předposledního kola pošumavského slalomu, který se konal na letišti ve Lhotě u Dobřan..výsledky nic moc 6.místo ve skupině a 39. absolutně, ale pro diváky to snad bylo pěkný:-) |
08.06.2011 (St)Jarda25Tak ve čtvrtek jsem si udělal výlet do Plzně, abych před slalomovou sezonou měl auto alespoň z venku dokončené.. Tak přibylo pár nálepek.. Za vytvoření a úspěšné nalepení děkuji Tomovi.. Pak v sobotu jsme se zúčastnili 1.kola Fuchs oil cupu.. Už jsme se po dlouhé pauze těšili na svezení a porovnání s konkurencí.. Svezení nádherný, počasí taky, ale ty výsledky nebyly nejlepší..Bratrovu stovku jsme ještě nerozhýbali a tak jsem mu ji půjčil.. Nakonec jsem já skončil na 23.místě absolutně a 4.ve skupině A1, brácha byl 27.absolutně-kdyby byl rychlejší auto bych mu znovu už nepůjčil:-D a 9. ve skupině L1.. Napříště snad budeme mít lepší obutí a snad i lepší výsledky:-) |