ddd
Načítám obsah...



Vyhledávání
Peníze v banku
556 Kč
Co je to bank a jak čerpat?
Menu

[ Mapa stránek ]
Foto Tip
!Jindrova Škodověnka

Jindrova Škodověnka

WebShop Tip
Naše projekty
www.skodateam.cz
dumsnu.skodateam.cz
vysivky.skodateam.cz
Reklama


Navigace

>> 

Domů

-

Vaše vozy

>

Škoda 100

>

Hubert 1/2GLS

 <<



Autor:
555+99 (654)Max_99-19 (Registrovaný)
    285 356 163   
Vytvořeno: 11.09.2008 - Změněno: 04.08.2009

Hubert 1/2GLS



Tady je můj maličký, Hubert.

Hubert 1/2GLS
 
Hubert 1/2GLS
 
Hubert 1/2GLS
 

Hubert 1/2GLS
 
Ja a Hubert
 
Hubert 1/2GLS
 

r.v. 1974, má najeto něco kolem 150 000 úspěšných km bez bouraček či šťouchanců.

Původním majitelem byl můj děda, který se o ni staral jako o své dítě. Ne nadarmo se říká, že je auto další člen rodiny.

Její cesta k novému majiteli nebyla příliš lehká. V té době, když se na auta stály fronty a velké pořadníky. Najednou zavolali mému dědovi, že si má jet pro auto do Zlína, tehdy Gottwaldova. Byla tehdy vrácený export do Anglie.

Na motoru nebyly nic moc úpravy, nejvetší úprava byla výměna oleje a olejového filtru :-), klikovka ještě nikdy měněná nebyla a ventily drží. Tady lze vidět jak kvalitní motory ať na vývoz nebo pro tuzemský trh dělali naši konstruktéři.

Když vylezu z auta a nějaký týpek se ke mě hrne rychlosti namydleného blesku, a řekne mi, že to je sice krásné auto, ale jestli bych nechtěl lepší auto na normální ježdění a stovečku prásknout do žida, tak se mi otevírá kudla v kapse, ale najdou se i takoví, kteří to pochválí, což každého samo potěší...no ni?
Hunderta se podívala na Balt i na pobřeží Severního moře, třikrát otočila Makraskou tam a zpět, každou zimu garážovaná a nejetá. Ovšem pak našel zvrat. Děda začal podnikat a auto bylo nutností, tak vyjížel i v zimě, ponehával to větru, dešti...což auto poznamenalo. Poté si koupil , kolem roku 1998,francouzkého trabanta (Renault) a stovečku chtěl prodat. Tehdy můj taťka si ji vzal pod svá ochranná křídla a využíval jejich služeb.

Dvakrát ho zradila, nejprve se trhnul řemen od chlazení a podruhé se s ní otočil, když jel ze šichty. To se mu v plné rychlosti kousla převodovka a udělal hodiny, po kolotoči koukal se směrem na Ostravu odkud právě jel. Odtahovka byla nutnost. Ještě ten večer jsme vytáhli převodovku ven a koukali, kde soudruzi udělali chybu.Lépe řečeno, poskládali jsme novou převodovku...asi po týdnu byla zpátky v autě a zase jezdila.

Jednoho dne tata přijel domů "novým autem" ¨psal se rok 2003 a taťka si přivezl felicii r.v. 98 a najeto pouze necelých 20 000 km. čárové kódy a štítky na hadičkách jsme tam samo našli. A tak po tomto rozšíření vozového parku šla Hunderta z teplé garáže do studené stodoly. Té jsem se potom chytl já. Začal jsem jak jinak než nekonečným broušením a tmelením.

Dnes vypadá, tak jak vypadá.

puvodni kilovy motor
 
!Hubert 1/2GLS
 

Motor: je to původní litrák. Karbec, tam je původní Jikov 3170. Motůrek má pod kapotou nějakých 50 vraníků a po čtyřech letech stání a nečinného koukání do prázna jsou hodně odpočatí... Vize na zimu je zaměnit motor slabší, za silnější a 5q převodovky. Zda to vyjde, to netuším. Bude měněn za 120 s GLS hlavou, Karburátor 3170 nebo SEDR. 120 řemenice bude nahrazena 100 řemenicí s labyrintem (prsa půjdou taky vyměnit z důvodu případné netěsnosti), a taky z důvodu chlazení, které bude opět přes řemen, elektrický chladič se mi bohužel neosvědčil a přehříval se mi motůrek. Lumír (u mě práce s elektrikou končí výměnou žárovky) , který se na to díval říkal, že to je tak jak to má být. Možná bylo špatné čidlo či termostat. Každopádně, už to tam není. Výfukové potrubí použijeme ze 100, protože nás to nepustí přes saharu a tudíž použijeme i stávající tlumič výfuku. Ten je jen tak připomenu z nerezu, tak efekt bublání osmiválce je plně srovnatelný.

Převodovka: 4q se stálým převodem 4,22 (jak se to rozkutálí, tak švihá), na stole v garáži se mi už ohřívá 5q, bohužel ještě nevím jaký diferák v tom mám. Ještě nebyla rozložena. Pokud tam bude krátký diferák, tak bude měněn za dlouhý.

rezervni ctyrkvalt
 

Kolečka: Nápravu to má vzadu kyvnou a přední je klasická užovka s klasickou převodkou řízení. Jsou tam disky 14x5.5 na nich gumy Barum OR6 (originál, ale nyní už to je pouze rezerva) místo nich tam jsou Brillantis 165/70 samo tubeless. Na cestě drží jako přibité. Bylo také zjištěno, že autiko jede díky lepší přilnavosti rychleji.

!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 

Co se interiéru týče tak sedačky tam jsou 120 GLS, ale pouze v kokpitu a u spolujezdce. Protože mi originální sedačky odešly komínem. Měly popraskaná péra.

Pod sedačkama jsou navařené vinkle 50x50x6 a na vinklech samo sedí sedačky. Topení je originál pod zadní sedačkou za spolujezdcem.

!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 

Co se zevnějšku týče tak nejsem zastánce lamina. Možná, ale dostane malé množství ve formě lízátka pod přední čelo. Celé auto jsem zrepasoval společně s mým tátou, tak jako by právě vyjelo z linky, na STK jsem dostal známky bez nějakých větších úplatků...samo je tam několik chyb, ale to se vyladí. Další zima ji opět čeká nad kanálem a to ještě letos a to z důvodu výměny motoru a převodovky a olejů

Těsně před výjezdem jsme zjistili, že spodní uložení svislých čepů nechodí, tak jak má a rozvodový řetěz je vytahaný jak šraky. Spodní excentr na pravé straně nechodil vůbec a ozývalo se takové "lupání" a do levého excentru se dostala voda, důsledek si už může každej odvodit...:-) Po sáhodlouhém shánění excentrů na obě strany, který byl považován jako neúspěch jsem sehnal silenbloky do 120 ramen, vymezil vůli v ramenech podložkami. Svisláky jsem vyměnil za nové a nasadil. Došlo také při jednom na výměnu tlumičů.někdy do budoucna bych rád osadil místo tlumičů plynokapalinové stavitelné tlumiče, ale to je vize do budoucna...:-)

!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 

!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 

Každého zajímalo co to jsou takové ty elipsoidní věci na stěračích...? Ostřikovače :-) (jednou to zajímalo i poldu při běžné kontrole...:-D)

!Hubert 1/2GLS
 


20.12.2008 (Pá)


Dne 20.12.2008 byl z koutu garáže vytažen 5q. K tomu, abych si tam mohl takto pracovat, tak potrebuju nejaké to místo, tak jsem si musel uklidit stůl. Po rozebrání zadku jsem byl vcelku mile prekvapen v jakém to bylo stavu. Původní plány byly, že máme doma 4 převodovky, z toho jedna jezdí. Ty tři jsou na náhradní díly samozřejmě, tedy včetně těl. Po odebrání pátého synchronu oddělat dělítko. Pak nastalo povolování šroubků a matic. Pak vevnitř vyčistit. Převodovka byla ve stavu hodném našemu našemu gustu, tak se žádné nahrazování něčeho nebo někoho nekonalo. Stálý převod 4,22

!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS
 



01.08.2009 (So)


Uz jsem zde dlouho nic nepublikoval, tak to chci dnes alespon trosku aktualizovat.

V průběhu letošního roku jsem se rozhodl k zásadnímu kroku. Tou je výměna motoru 100 za 120LS. Proto jsem oprášil 120-kový agregát ve stodole a začal s jeho přípravou a následně montáží.

Blok motoru je původně 105 (... ... /1*). S tátou jsme jej předělali na 120. Motor je převložkován, nové písty, přebroušená klika, LS hlava, nové rozvody. Vodní pumpa je po celkové repasi.

Abychom mohli motory zaměnit, je třeba ze 100-kového motoru odebrat prsa a řemenici, protože necháme zachovaný chladič v motoru, dále termostat, AC pumpa, rozvod chladící kapaliny, svody včetně 100-kového výfuku a sací potrubí včetně karburátoru a vzduchového filtru. Možná, že karbec Jikov 3170 bude zaměněn za SEDR. Zatím to je otevřené.
!Hubert 1/2GLS
!Hubert 1/2GLS
 
!Hubert 1/2GLS

Máme v plánu dodělat a naimplantovat 5q. To taky letos v průběhu srpna či září.

Na vrakovišti nedaleko mého bydliště jsem koupil mlhovky za babkubyl jsem neskutečně rád za ně. Dále si koupil zrcátka. Beskydky. Zadní mřížku jsem taky upravil. Jinak vše zůstává tak jak to bylo uvedeno do provozu.

!Hubert 1/2GLS
!Hubert 1/2GLS




| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 06.11.2008 12:23:17 


zadní hliníková mřížka byla upravena. Každá sudá šprušlička byla odstřihnuta, čímž se dosáhlo zredukování z původních 6 polí na pole 3. do těchto polí byl vložen nerezový tahokov 4mm. Původ tahokovu je ze vzduchových filtrů vozů IVECO o délce 60cm.


555+99 (654)Max_99-19 (Registrovaný)
    285 356 163   
 aktualizace21.10.2008 13:26:08 


auti už stojí na pneu Barum Brillantis. Alternátor vyměněn za 120. Problém mám už pouze s umístěním teplovodnío topení ze 120. Umístit jak umístit, ale jak to udělat, aby to fungovalo. Nemá někdo nějaký nápad?


555+99 (654)Max_99-19 (Registrovaný)
    285 356 163   
 Re:LS hlava17.09.2008 12:28:30 


kompresní poměr


555+99 (654)Max_99-19 (Registrovaný)
    285 356 163   
 Re:LS hlava17.09.2008 10:23:43 


Ale LS hlava má vybrání na písty, kdežto 100 má písty rovný.

Měříli jste kompresi nebo kompresní poměr ?


141242+2829 (1555966)Daves (Administrátor)
      
 17.09.2008 00:52:50 


nevypadá zrovna čistě...mohlo to byt vice barevný...


!Hubert 1/2GLS
555+99 (654)Max_99-19 (Registrovaný)
    285 356 163   
 Re:LS hlava17.09.2008 00:51:23 


Kompresi jsme naměřili 10,4:1. GLS hlava je nižší než hlava 100ky, v LS hlavě je díky menšímu prostoru větší kompres. Odzkoušeli jsme to na vice vozech než jen na te 100 a zatím se osvědčila na všech 4 autech.


555+99 (654)Max_99-19 (Registrovaný)
    285 356 163   
 LS hlava16.09.2008 21:55:44 


Nějak tomu nerozumím... LS hlava na 100kový motor ? Tím přece kopresi ještě snížíš.


141242+2829 (1555966)Daves (Administrátor)
      
 Online pokec[ větší okno ]  
Načítám zprávy...
Načítám uživatele...
(255)
 
Copyright 2001-2024
Výňatky z webu mohou být použity pouze v případě uvedení zdroje - www.skodateam.cz

Provozovatel srazů a www stránek :
eRman - Roman Schavel,
tel: 603569053, email: pošli email

Redakce a správa obsahu :
Tadeáška - Tereza Spilková,
email: pošli email

Programování a správa www stránek :
Daves - David Spilka,
email: pošli email

Partneři ŠKODATEAMU
Výměna oleje v automatu

Výměna oleje v automatické převodovce. Ceník pro vozy Škoda.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Reklama


Kalendář akcí
<< Březen 2024 >>
PoÚtStČtSoNe
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Přidat akci
Statistika
Právě prohlíží:349
Právě přihlášeno:1
Dnes návštěv:31795
Celkem návštěv:172001829

Článků:1010
Fotografií:34630
Komentářů:17284
Uživatelů:4391